Day of Defeat: Source

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Jadda folkens, i går natt (midnatt mellom den 26. og den 27. faktisk) ble Valves Dag av Nederlag: Kilde sluppet til alle tre som ventet på det. Siden jeg kjøpte HL2 Silver og liker å leke Collect'em All med Steam-kontoen min tenkte jeg at jeg fikk fyre det opp og se hvordan det var... og det var slett ikke så verst. Mye mer stemning enn duste-CS, og man slipper å vente til alle har strøket med før man spretter tilbake i krigen, akkurat som i virkeligheten.
Og så var det noe med at Valve faktisk har lest et par programmeringsbøker og dermed har snekret sammen en spillmotor som ikke rakner på grunn av bugs, i motsetning til en viss ubrukelig bande svensker jeg kunne nevne. Og så er ikke brettene laget slik at man må trave rundt i to minutt for å delta i en skuddveksling som varer i tre sekunder. Jeg fikk litt Wolfenstein-vibber, egentlig. Bare litt mer autentisk.
Så! Noen flere som spiller? Noen som er med på å spille litt for gøy, på egen server som ikke er full av folk som er maskingeværmann mens de spretter rundt og roper "Drop your weapons!" og de som er ute av stand til å se forskjell på tyskerslagg og staute amerikanere med blå øyne og lang penis?
Dette er tråden, vettu.

PS: Det er sånn derre HDR-lys i DoD:S også, som betyr "grafikken er veldig pen". Det er koselig.
 
#2
I skrivende stund tager man det ned fra internett. Husker jeg spilte DoD hos en kamerat for mange år siden; jeg hadde mange gode minner med det spillet, og jeg trodde jeg skulle sitte å spille det hele tiden, da jeg selv fikk en brukbar data, men neida -- å skyte tyskere var ikke morsomt hver dag, lizzm...

Uansett, jeg sitter nå her i en slags blanding av spenning og likegyldighet, og venter på DoD: Source. Det blir sikkert mye bedre denne gangen-- det har jo ny grafikk.

PS: dette gir meg en god grunn til å kjøpe HL2, ett spill som har gått meg hus forbi...homo, jeg?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#3
Hmm, jeg skulle gjerna ha fått testet ut dette selv, bare så synd at det koster cash :( Skulle ha vært gratis, sånn som gammle DOD er :) Så det tar nok lang tid, før jeg får prøvd ut dette, synd i grunn.
 
#4
Har spilt det en stund nå, må si jeg liker det. Selve gameplayet er ikke SÅ forskjellig fra vanlig DoD (innført riflegranater, cooking av granater uten å måtte kaste dem på bakken, MG'er kan deploye på alle slags kanter, jernsikter, litt omstokking av kit'ene). Men det puster allikevel nytt liv i DoD. Grafikken med HDR og alt er rett og slett deilig, og Source sin fysikksimulering er jo også interessant(ingen granater som ruller i oppoverbakke her, nei). Jeg ble også positivt overrasket over lyden, som har blitt veldig forbedret. De har fjernet alle de "falske" ambiente skytelydene man kunne høre i bakgrunnen før. Så dempet knatring og brak du hører i det fjerne, er faktisk skyting som foregår på andre siden av kartet.

Spilte en del på en server med 40 spillere; kampene der var ganske intense. :3 Men til tross, 4 maps kan bli litt ensformig i lengden. Derfor håper jeg de legger til flere maps og faksjoner(syns ihvertfall de bør legge til briter) rimelig snart...

philantropist: ja, homo du. *tafse*

Corleone: HL2 Silver FTW. 390kr og DoD:S i tillegg. :forelsket:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Vel greit og si nå i ettertid :p Men jeg kjøpte mitt HL2 i buttikken hehe, så da fikk jeg ikke med meg de godene ;) Og hvis jeg skulle ha kjøpt HL2 over nettet, så hadde jeg nok kjøpt HL2 Gold :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Men det gjorde du altså ikke. Hæhæ.
Uansett, såvidt jeg vet koster DoD:S rundt US$20 over Steam. Det er jo igrunn ikke så veldig dyrt.
 
#7
#9
Spilte litt DoD før det ble soruce. Med mindre det har forbedret seg synnsykt på de aller fleste områder så er det ikke brukbart for meg. :(

Spiller mye heller Call of Duty, Medal of honour eller kanskje litt Battlefield 2. Hender jeg spiller litt Battleground Europe (Før kjent som World War II online, Blitzkrieg), men det er litt for spesielt for de fleste. Koster også penger i måneden.