Dead Cells \o/

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Greia er jo at det blir helt ulidelig corny på norsk, men... det er jo sånn på engelsk også. Det høres like teit ut å si "The Promenade of the Condemned", det er bare at iallfall jeg er så vant til det at jeg ikke en gang tenker over hvor dust det egentlig er å gi ting sånne pompøse navn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
I andre nyhende, klarte å knæse Konjunksjonius på første forsåk så nå er jeg i Den Slumrende Helligdommen. Der koser jeg meg*.

* Ikke egentlig
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#25
Jeg digger spillet.
Og... jeg suger i det. Har klart å karre meg til han bossen på brua og knæsa han og lekt meg på havna. Men ikke kommet meg videre.
Det jeg sliter mest med er at jeg føler at jeg aldri får de kombinasjonene av våpen jeg liker best. Har aldri likt å spille med store tunge våpen og føler at jeg får broadsword hele jævla tida. Også sliter jeg med parryen. Men moro spill da.
 

demake

Seksuelt godteri
#26
Double crossbomatic, det er det eneste man trenger til noe som helst. Altså. Jeg putter alle poeng i tactics og måker på med traps så jeg drapsdreper alt og alle mens jeg står trygt på en hylle eller henger i en kjetting.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
Det jeg har likt best hittil er frostmagien på den ene hånda og noe raskt og hardt på den andre i kombinasjon med sånne hjulsager og sånne som skyter de som prøver å labbe ut av saghjula.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
Har ikke spilt siden 1.0 ble lansert, men det som var gode greier sist jeg spilte var olje + ild (særlig meteor), skills som slipper creepers når fiender dør, og/eller gir ild/is-effekter på alle fiender i et område.

Har runna det nok ganger til at det kun er sistesjefen som er problematisk når jeg spiller, protip kan være å bytte til skjold + kastegreier + traps/tricks kombo før sisteboss, da nærangrep kan være rimelig risky. Skjold ser ut til å øke overlevelsesevnen betraktelig, selv uten bruk av aktiv blocking.

Vurderer å starte nytt game på bar bakke da, for det er veldig mye som er endret siden første gangen jeg spilte igjennom. Blir nok Switch-kjøp for meg også, spent på å se hvordan ytelsen er. Uten tvil ett av årets GOTY for min del. Gleder meg til nye områder kommer en gang i fremtiden.
 

Lodin

Der Waaaah
#29
Det er en og annen framedrop, men ikke no som plager meg. De skal ihvertfall prøve å patche det vekk.

Kom forøvrig nesten forbi promenaden i går og ble myrda av en elite archer. Fordi jeg suger i spillen. :yoshi:
 
#30
Er det noen andre som går for fartsdørene når de spiller? Har en ganske bra Cells per minute ting gående nå når jeg tar promenade-Ramparts-Black bridge-Stilt village-Forgotten speculum. Fikk drøyt mange Cells i forgotten sepulcher alene tror jeg sist jeg løp igjennom. Bare viktig å ha penger til å kjøpe lampen når man tar det området og så bare hente det du legger ifra deg før du går videre til neste område.
Fikk dessverre lyst til å prøve en ny kombo med en Trasher og en Wolf trap på siste boss noe som ikke fungerte i det hele tatt :/ Det virket som om han glichet på stedet og kom seg fri med en gang.
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Greide faktisk å komme meg til konsjingjøren gitt. Var tilogmed på nippet til å drepe ham siden jeg osta kampen med turrets, men døvva i siste liten fordi jeg var for dum å ikke brukte healinga mi. Men neste gang...
Hva heter forresten han på norsk, Fetthest? Vaktmestern høres ikke mye truende ut.
 
#32
Det var mange ord man kunne bruke der: portvakt, portner, portnerkone, vaktmester; fangevokter; slottsforvalter, visevert.

Ellers så har jeg fått alle runene og den siste jeg fikk tak i forandret veldig mye på hvordan jeg løper igjennom brettene. Vet ikke hvor blindt dere spiller det så jeg sier ikke mer.

Jeg har brukt et kart for å planlegge rutene og vite når jeg er for treg for fartsdører som kanskje kan være av interesse:

Dead Cells oversikt kart
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#33
Mine gjennomganger går som regel ikke superbra, men koser meg masse uansett. På PS4 har jeg gjort det dårligere enn jeg gjorde via Steam, men jeg har spilt mye mindre. Og nå som Death's Gambit er ute i tillegg blir det vel enda mindre Dead Cells.

MEN jeg prøver iallfall å gønne for Timed Doors da payoffen er såpass god såpass tidlig. Rusher igjennom første brettet uten å drepe så mange, går for Scrolls og kista før jeg fiser avgårde til Promenade eller Sewers (foretrekker Sewers).

Ellers så er jeg fan av Lightning Whip/ Blood Sword som combo, med sinew slicer og Wolf Trap ELLER turret og Fire Grenade som support.

Liker også Broadsword overraskende godt pga det er så jææævlig tungt. Blitt bedre med timing og spillestil med det, selvom det ikke sier mye.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35

demake

Seksuelt godteri
#36
YAS! Fikk en sjukt OP legendary greie som dannet et ~kraftfelt~ rundt meg i ganske mange sekunder som bare moste alle fiender som kom i nærheten av meg og gav dem både ~gift~ og ~brann~ i samma slengen. Herregud. Mista knapt noe liv på ~Øyekatarren~. Det slumrende hvilestedet (tm) derimot var noe kreft. Fikk en ~edderkopprune~ da, så det er jo noe i alle fall.
Se hva jeg fant i den eldgamle kloakken (tm) da!
7C9FE1CF-D01C-469A-881C-C9F87F91A028.jpeg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Fant den jeg også. Banka over åtti celler da jeg var ferdig i Den Eldgamle Kloakken, var nice. ^^
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Fra en AMA på Leddit.
Heya, we'll be pushing a small patch with fixes for the last remaining "low hanging fruit" that's to say the smaller issues that we've found since we passed certification.

This should include:

• Music loading times that were causing some slow downs.

• The camera losing focus during a serious frame drop issue. These are the "freezes" that are compounded by the camera going haywire. The camera will be fixed, the freezes will addressed with the next big patch, however this should make it less painful in the meantime.

• We'll offer an option to lock the game to 30FPS in the settings.

We've already begun working on completely overhauling the graphics driver for the game. However this is a big job that involves some very technical work that impacts major structural elements of the game. Our tech lead thinks that it will take until at least November to get the patch ready, submit to certification, pass and release it to the public.

Having said that this should allow us to get to a steady 60FPS everywhere and leave enough CPU to avoid the freezes that players are seeing at the moment. We won't know exactly until we advance more on the driver, but we will keep you posted on our progress.
 

demake

Seksuelt godteri
#40
Høy Topp Slottet var et sted som sikkert inneholdt mye fet loot. Det veit jeg ingenting om for så snart jeg fikk to nøkler var jeg ute derfra. Neste boss da. Haha. Saklig.