[Xbone] Dead Rising vs Digital Foundry: Ouch!

#1
...The statement from the team is that a locked 30fps is targeted here, but in the build we saw there's a huge gap to be bridged in this regard; drops to 20fps are consistent and sustained when outdoors, with 16fps being our record low during some of the biggest explosions. With Battlefield 4 on Xbox One, the drop to 720p opened the door to 60fps gameplay - Dead Rising 3's big issue is that despite the upgrades, the feeling in terms of refresh and response often feels very much like a poorly optimised current-gen title.

Greit at det er launch-tittel, men dette er vel ikke helt next-gen, Microsoft?
 
#3
He he, i en ideell verden... Nei da, konsoller er fine de. Skulle bare ønske at flere utgivere tok seg tiden til å optimalisere titlene sine slik at vi fikk en grei oppdateringsfrekvens på skjermen. 16fps er litt lavt, uansett maskinvare.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Dette var på Xbone? Nye maskiner, da er det ræva en stund før utviklerne blir kjent med teknologien, jeg er ikke veldig nervøs enn så lenge.

Selv om det kanskje betyr jeg har mindre lyst til å spille det.
 
#5
Dette var på Xbone? Nye maskiner, da er det ræva en stund før utviklerne blir kjent med teknologien, jeg er ikke veldig nervøs enn så lenge.

Selv om det kanskje betyr jeg har mindre lyst til å spille det.

Joa, er enig i at det ikke har så mye å si i lengden, det kommer jo nye drivere til alle maskiner og da blir det bedre.
I tillegg blir utviklere mer komfortable med hardware etter hvert.

Når det er sagt, vet jeg det er folk som gleder seg til Dead Rising 3 og for dem er det kanskje ok å ha realistiske forventninger.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Kan jo og nevnes at alle XONE-spill ved launch tar minst 15 gig med hardiskplass mens DR3 kun krever 8. Det forteller meg at dette egentlig skulle slippes på forrige generasjon. Ikke ser det så jævla bra ut heller og grunnen til at det bare har 2 player coop var fordi nettverket strevde. Det jævla nettverket MS ikke har gjort annet enn å hause opp.
Og at FPS er locked til noe som 30 betyr absolutt nada. Vanligvis er det bare et tegn på at spillet har jævlig ujevn framerate og det er siste løsning for å holde det litt konsist.
Alt i alt tror jeg vi kan si det for sikkert at dette spillet kommer til å kjøre som en bæsjehaug med pul. Fortsatt mulig at det er gøy å spille da.
 
#8
Det er vel ikke akkurat uvanlig at mange launchtitler er dritdårlige porter av halvferdige spill til en tidligere konsollgenerasjon, DR3 er vel neppe det eneste.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Men Dead Rising 1 var om ikke launch (tror jeg) så ihvertfall en jævlig god grunn til å skaffe 360 tidlig. Synd at det ikke ser ut til å være det denne gangen. Jævla Capcom.