Dead Rising (Xbox 360)

Spillutviklere gir vel sjelden resten av Europa samme behandling som Tyskland trenger uansett, så det var nok ikke stor fare.

D

Deleted member 1518

Gjest
Stakkars tyskere som trenger dubbing og oversettelse for å forstå hva som skjer i verden.

D

Deleted member 91

Gjest
De som er interesserte kan vel strengt talt bare importere uansett.

Play-Asia sier forresten at USA-versjonen er kompatibel med japanske X360-er, og de har aldri tatt feil når de har spådd lignende tidligere. Kan ikke komme på en god grunn til at det da ikke skulle fungere på europeiske maskiner, så da får vi bare håpe. Sikkert en eller annen tomling på et eller annet forum som importerer det og tester det ut soon enough.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Torulv @ 18.07.2006, 01.38) 15100
Stakkars tyskere som trenger dubbing og oversettelse for å forstå hva som skjer i verden.
[/b]
Du misforsto poenget, Dead Rising selges ikke i Tyskland fordi de har verdens strengeste lov om vold i spill. Resident Evil-serien, Quake 1-4, Wolfenstein (duh) og nå Dead Rising er bare noen eksempler på spill som aldri nådde markedet (det finnes noen tidlige unntak der et spill var ute en ukes tid før det ble bannet, men etter hvert fikk de innført en lov/metode for å banne et spill på forhånd før det kommer ut). Andre spill som Unreal Tournament, Half-Life 1 & 2, Return to Castle Wolfenstein, Command & Conquer, Tomb Raider og Grand Theft Auto har gjennomgått forandringer (vanligvis annen farge på blodet, erstatte mennesker med roboter, etc) før det slippes på det tyske markedet. Alle magasiner og aviser må deretter presisere at de prater om den tyske varianten av et spill, f.eks. "Half-Life (dt. version)", bannede spill har de ikke lov til å nevne.

D

Deleted member 1518

Gjest
Misforstod jeg =/
Det jeg mente var egentlig at nå siden det ikke ser ut til at Tyskland får noen versjon av spillet blir det ikke med tysk teksting som de fleste PAL spill har, så når de importerer spillet fra et annet sted i Europa må de spille det med både engelsk tekst og lyd (fant ikke noe bedre ord).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Faktisk, etter en hendelse 17. mai 2002 i Ehrfurt, der en fyr drepte en haug med elever og lærer på en skole, reviderte Tyskland lovene og gjorde ting enda strengere. Det er ikke lov å importere bannlyste spill, og de som blir tatt (via posten f.eks.) får store bøter og t.o.m. fengsel.

D

Deleted member 1518

Gjest
Den var jeg ikke klar over. Nu er Tyskland strøket fra listen over steder jeg vil bo ;>

Håper inderling at NTSC-versjonen funker på europeiske konsoller. Dette er nok det eneste spillet jeg ser frem til før Wii kommer, så å spille det i august hadde vært topp.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Hitman bloodmoney skal nok være sonefritt i følge Cheap Ass Gamers podcasten denne uken så bare kryss fingrene for Dead Rising som forøverig virker über sjeft

Ikke sonefritt. Nå kan det jo være at denne typen bare har skrevet greia selv, men det hadde vel bare vært for godt til å være sant om vi kunne spilt det like tidlig som amerikanerne.

D

Deleted member 91

Gjest
Vel, faen, som det heter. Da blir det ihvertfall Limited Tin Edition på meg. :p Kan jo late som det er fake inntil en litt større side bekrefter det, meh.

SITAT(Buggz @ 18.07.06, 02.14) 15109
Du misforsto poenget, Dead Rising selges ikke i Tyskland fordi de har verdens strengeste lov om vold i spill. Resident Evil-serien, Quake 1-4, Wolfenstein (duh) og nå Dead Rising er bare noen eksempler på spill som aldri nådde markedet (det finnes noen tidlige unntak der et spill var ute en ukes tid før det ble bannet, men etter hvert fikk de innført en lov/metode for å banne et spill på forhånd før det kommer ut). Andre spill som Unreal Tournament, Half-Life 1 & 2, Return to Castle Wolfenstein, Command & Conquer, Tomb Raider og Grand Theft Auto har gjennomgått forandringer (vanligvis annen farge på blodet, erstatte mennesker med roboter, etc) før det slippes på det tyske markedet. Alle magasiner og aviser må deretter presisere at de prater om den tyske varianten av et spill, f.eks. "Half-Life (dt. version)", bannede spill har de ikke lov til å nevne.
[/b]
Jeg husker RTS-spillet Desert Rats vs. Africa Korps fikk et annet navn i Tyskland og Franskmenn. Det går hardt utover tyskerne. Først må de sensure og banne spill i tillegg til å bli drept i flere hundre 2. verdenskrig spill.

EID!!

SITAT(Nicholas @ 25.07.06, 15.39) 16409
Vel, faen, som det heter. Da blir det ihvertfall Unlimited Tin Edition på meg. :p Kan jo late som det er fake inntil en litt større side bekrefter det, meh.
[/b]
Jeg håper fortsatt på at vi får høre en gladnyhet i august, men akkurat nå virker det som jeg skal gå for Tin Edition selv. Er alltid vanskelig å finne en vanlig versjon når de selger spesialutgave i tillegg.

SITAT(Joni @ 25.07.06, 16.38) 16430
Jeg håper fortsatt på at vi får høre en gladnyhet i august, men akkurat nå virker det som jeg skal gå for Tin Edition selv. Er alltid vanskelig å finne en vanlig versjon når de selger spesialutgave i tillegg.
[/b]

Nicco hadde fakisk et poeng der. Det selges masse limited versjoner av både Forza, Jade Empire, Halo 2, Oblivion, PErfect Dark Zero osv. Kanskje Unlimited Edition ikke er så galt likevel? :D

Novastrum

Feminist-elitist
Er visst ikke bannlyst i Tyskland, slik noen sider var raske med å rapportere.

So, Xbox 360 at Qj.net is writing that Dead Rising will be banned in Germany. That's a bit of overzealous reporting too. It's not technically banned, but you can't advertise it in a store at all. The customer must specifically ask for it...which basically is as good as banning from a publisher's perspective.

Kilde: Let's kill Dave (en kar som jobber i microsoft gameblablabla...)