Deadly Premonition: F...K...in the coffee?!

Lodin

Der Waaaah
Hrrm in the coffee. Sterling dropper scoren fra 10 til 8 pga. bedriten framerate og ræva lyd. Høres ikke ut som det de har lagt til er verdt en museskit heller.
Blir å vente og se om DLCet er no mer enn billøp og arenaer mot kjerringer i taket.

Lodin

Der Waaaah
Snart release på PC, men allerede har de sluppet en Visual Companion-dings til iPAD. Litt høyt prisa, men det ser ut til å være langt mer enn enn glorifisert strategiguide. Blir å skaffe.
The supplement features more than 350 pages of material, including some of Swery65's notes, and an assortment of interactive elements, such as a soundboard which had better have an "FK" button.
It also features three interactive maps and if any one of them is worth a damn, it will be worth the $9.99 asking price. Everybody who has tried to enjoy Deadly Premonition knows what I'm talking about here.

Lodin

Der Waaaah
Det er ute på Steam og jeg har ihvertfall ikke tenkt å røre det med en ti fots påle. Det er låst til 720p fordi det er tydligvis alt de har i Japan. Å plugge i en 360-gamepad kan du bare glemme. Det bruker ikke xinput og heller ikke DirectInput, men no forelda standard fra Win98.
Som bonus skrur ikke spillet seg skikkelig av når man quitter og ligger der å suger minne til man killer det i task manageren.
Begynner å minne om Dark Souls, bare enda verre. =D

E: Ok, to av folka som fiksa oppløsninga til DS har allerede starta å grave i filene til dette så noen ting blir forhåpentligvis løst. DERP.

E: På den positive siden kjører det stabilt i 60FPS og alle som har spilt orginalene vet et de slet med 30 til tider.

Lodin

Der Waaaah
Ok jeg løy og pirka borti det med en ti fots påle alikevel. :p
Porten er ikke mye å skrive hjem om, men med modden jeg linka til er ihvertfall oppløsninga ålreit. I starten hadde jeg skikkelig bedriten hakking, men det viste seg å være fordi 360-gamepaden var plugga i. Den kan ikke brukes til no foreløpig (uten joy2key), men den kan fåkke opp ting. Når den var borte gikk spillet som ei olja katte på glatt is. Det er ikke idielt å spille i 1080 siden teksturene til HUDen og menyer såklart ikke skalerer, men de ser ikke så ille ut. Det er omtrent som å emulere et PS2-spill og nada problem. Forøvrig en av mange ting som skal fikses med modder.
Siden den gamle kontrollen min sansynligvis ligger hos Filip etter San Andreas gikk jeg for mus og keyboard og det fungerer sånn hallveis. Kontrollen er fortsatt ment for gamepad så man holder space inne for å trekke gunneren, trykker høyre musknapp for å sikte og skyter med venstre. Det var teit i orginalen og enda verre her, men såklart ikke no stort hinder. Det største problemet jeg møtte på var første QTE mot regnfrakken. Måtte prøve tre ganger siden det er random om man skal trykke E, R eller F og waggle med stikka er bytta ut med veldig spesifikk trykking på A og D. Det kan nok bli ganske utfordrende etterhvert, særlig i seksjonene med flere sånne på rad. :ehm: Om ikke annet er såklart sikting med mus totalt ødeleggende for det lille som var av utfordring med skytinga. Har foreløpig ikke greid å treffe no annet enn huene til folk så jeg har hørt en del "amazing" og "headshot" allerede. :p
Så ja, alt i alt er det en under par port som alikevel kjører bedre enn orginalversjonene. Det får pluss for å ha med all dritten fra PS3-versjonen. Digga at de har skutt inn scener som rimlig opplagt er York når han er gammal og forteller barnebarnet sitt eventyr. En stygg gresskardress har de og slengt inn siden det er Hellaween og den skal ikke jeg bruke.
Hvis du aldri har spilla og har 360 eller PS3 er nok alikevel de en grei måte å starte siden dette krever at du virkelig vil spille DP i HD.

E: Selve launcheren er det som ikke slutter skikkelig. Så lenge man starter spillet fra DP.exe erke det no å bry seg om. Ikke at den brukte no minne uansett.

E: Pul denne homofile jorda, de har vistnok fjerna den verste låta fra spillet. Ingen anelse hva de har bytta den ut med, men det er vistnok pga. lisensproblemer. :sukk:

E: Swery beklager!

E: Enda en... Ikke bruk modden for oppløsning om du ikke kjenner spillet. Den fåkker opp begge versjonene av kartet og de trenger du.

Deadly Premonition er et spill jeg har sikla på lenge,men samtidig aldri drista meg til å kjøpe det, før nå. Blir nok å teste i kveld, etter en ZombiU maraton jeg skal ha. Suger litt at 360 stikka suger, siden jeg suger med mus og tastatur, men øvelse gjør jo mester.

For å være helt ærlig så er det eneste jeg veit om det, at noen anmeldere slakter det, og andre forguder det. Så nå spør jeg dere, er det bra? er det skummelt? er det survival horror?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er bra, det er ikke spesielt skummelt (vel, ikke med mindre du er skikkelig lettskremt), og det er veldig langt unna å være survival horror. Det er dog en temmelig unik opplevelse, siden det er et open-world/action/skrekk/detektiv-spill. Du må klare å engasjere deg i en historie som egentlig bare henger sammen på overordnet nivå, og som i grunn bare bæres av York selv. Men hvis du fikser det, så er det en helt enestående opplevelse innenfor spillverdenen.

Lodin

Der Waaaah
Det er et spill som starta som en skikkelig god ide, men så viste det seg at de ikke i havet hadde muligheter til å lage det og så fikk de lov av utgivern til å lage noe som tilsvara alikevel. For hver bit som er skikkelig shitty finner du to som er geniale, men så dukker det opp to ting som suger livslysten ut av deg. Heldigvis fortsetter du å spille fordi de akkurat da presenterer to nye ting som er dritbra og helt unike for dette spillet.

Bare ikke spill det med patchen jeg linka til for den fucker opp kartet totalt. Jeg klarer fint å komme meg gjennom det uten, men det er jævla irriterings. Jeg vurderer å gå tilbake til 720 bare fordi.
Når det er sagt er grafikken i kuttescener og sånn utrolig fin i 1080. I orginalen er den altfor grumsete, men her er det opplagt de ville ha et nesten cell shadet preg over ting. Det er merkelig og fett å se det i en så "realistisk" stil.

Jeg må bare si det: Deadly Premonition er helt forferdelig grusomt og på grensa til uspillbart. Syns nå jeg da. Men skjønner at noen liker det da, for det er ganske spessielle greier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn apropos: Noen som har lagt merke til at jeg ikke har posta om hvor fet den luksuriøse PS3-utgaven min av Deadly Premonition: Director's Cut var, eller? Vel, det er fordi den suger. Frameraten er under enhver kritikk, og det myrder spillet fullstendig. På den ene siden er det noe dritt at det der skjer igjen på PC, på den annen side er det ganske passende med tanke på nivået ellers i DP.