Ok jeg løy og pirka borti det med en ti fots påle alikevel.

Porten er ikke mye å skrive hjem om, men med modden jeg linka til er ihvertfall oppløsninga ålreit. I starten hadde jeg skikkelig bedriten hakking, men det viste seg å være fordi 360-gamepaden var plugga i. Den kan ikke brukes til no foreløpig (uten joy2key), men den kan fåkke opp ting. Når den var borte gikk spillet som ei olja katte på glatt is. Det er ikke idielt å spille i 1080 siden teksturene til HUDen og menyer såklart ikke skalerer, men de ser ikke så ille ut. Det er omtrent som å emulere et PS2-spill og nada problem. Forøvrig en av mange ting som skal fikses med modder.
Siden den gamle kontrollen min sansynligvis ligger hos Filip etter San Andreas gikk jeg for mus og keyboard og det fungerer sånn hallveis. Kontrollen er fortsatt ment for gamepad så man holder space inne for å trekke gunneren, trykker høyre musknapp for å sikte og skyter med venstre. Det var teit i orginalen og enda verre her, men såklart ikke no stort hinder. Det største problemet jeg møtte på var første QTE mot regnfrakken. Måtte prøve tre ganger siden det er random om man skal trykke E, R eller F og waggle med stikka er bytta ut med veldig spesifikk trykking på A og D. Det kan nok bli ganske utfordrende etterhvert, særlig i seksjonene med flere sånne på rad.

Om ikke annet er såklart sikting med mus totalt ødeleggende for det lille som var av utfordring med skytinga. Har foreløpig ikke greid å treffe no annet enn huene til folk så jeg har hørt en del "amazing" og "headshot" allerede.

Så ja, alt i alt er det en under par port som alikevel kjører bedre enn orginalversjonene. Det får pluss for å ha med all dritten fra PS3-versjonen. Digga at de har skutt inn scener som rimlig opplagt er York når han er gammal og forteller barnebarnet sitt eventyr. En stygg gresskardress har de og slengt inn siden det er Hellaween og den skal ikke jeg bruke.
Hvis du aldri har spilla og har 360 eller PS3 er nok alikevel de en grei måte å starte siden dette krever at du virkelig vil spille DP i HD.
E: Selve launcheren er det som ikke slutter skikkelig. Så lenge man starter spillet fra DP.exe erke det no å bry seg om. Ikke at den brukte no minne uansett.
E: Pul denne homofile jorda, de har vistnok fjerna den verste låta fra spillet. Ingen anelse hva de har bytta den ut med, men det er vistnok pga. lisensproblemer.
E:
Swery beklager!
E: Enda en... Ikke bruk modden for oppløsning om du ikke kjenner spillet. Den fåkker opp begge versjonene av kartet og de trenger du.