Defekte 360'er

#2
Hehe. Man kan jo også legge til at gode gamle bluescreen kan dukke opp på 360.
 
#3
Bildene er ikke fake. Finnes også videoer som viser når driten henger seg opp når Microsoft logoen skal dukke opp.

Kom ikke som en bombe at maskinen sliter litt, tross alt et Microsoft produkt.

Xbox 360 Crashing Like Mad?
>> Jsgongwon, one of our forum members, reported that his newly bought Xbox 360 keeps crashing while playing Project Gotham Racing 3 in single player mode.
He's playing with the default settings, and apparently his Xbox crashes even before the end of the first lap. Crashes on Xbox Live and on startup occur too. He included screenshots of the crashed Xbox 360 (see below - more pictures on flickr.com) and a video of the crash here (2MB XviD).
A quick look on our forums (more, more and more) seems to indicate he's not the only one. Several of our members seems to get crashing 360s. It doesn't seem to be related to a specific game, as we get reports of the Xbox 360 crashing with several games. And it's not all the same Error-number either (E79, E74, E64, real crashes, ...).
I quickly checked over at TeamXbox and they also have a large thread and poll about defective Xbox 360s.
It's a bit early to guess what's exactly going on here (software, hardware, heat problem, 'user errors', ...) or how big the issue really is[/b]
 
#4
Haha, Microsoft er virkelig notorisk flinke til å få ting til å kræsje. Skulle tro de hadde lært fra forrige XBox-slipp. Men de er vel for sugne på å få boksen ut til butikkene lenge før konkurrentene kommer med sine konsoller til å fikse bugs.
 
#5
Akkurat de bildene der minner meg om hardware-feil, har en kamerat med de samme symptomene på en laptop. Og når det er hardware som feiler så kommer det på ett ut hvilket OS man kjører, feilen er der allikevel. Er nok skjermkortet som feiler.
 
#6
Nå må alle kjøpe expansion pack til 360'ien sin for ca 1200 kr. Denne expansionen i tillegg til å fikse tidligere feil så forandrer den tv'en din til å kun være kompetabel med 360 og dermed overta monopol. Etter monopolet er opprettet så introduseres feil ved den expansion pakken. Den har nå ødelagt alle tv'er, og nå kan man kun kjøpe tv'er produsert av micorsoft.

Next step. World Domination.
 
#7
Kom deg tilbake til City 17!
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Er virkelig noen overraska over at en masse 360er ryker akkurat nå? Grunnen til at vi hører masse om det er sef. fordi det er mange som plukker opp maskina samtidig og at førstegenerasjonen av elektroniske produkter pleier å ha en del feil og mangler. Både Xboxen, PS2en og PSPen er jo legendariske for akkurat det samme.
Nintendo er vel de eneste som aldri har slitt merkbart med masse defekte produkter. :svette:
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Ikke akkurat overraskende nei. Slik var det på lanseringen hos PS2, PSP, DC og Xbox også. Dette er forøvrig en av grunnene til at det ofte er svært begrenset opplag på lanseringsdagen til en konsoll. Som regel er det noe feil med 5-10% av den første forsendelsen, men her ryktes det om hele 15% feilvare.

Problemer rapportert til nå:

1) Død harddisk.
2) DVD-spiller riper opp/ødelegger spillene.
3) Spill starter ikke alltid.
4) Maskinen slår seg av (trolig pga. overoppheting).
5) Spill fryser med feilmeldinger.
 
#10
Dette sier Microsoft selv om problemene:

"The vast majority of Xbox 360 owners are having an outstanding experience with their new systems," a spokesperson tells Next Generation. "We’ve received a few isolated reports of consoles not working as expected. The call rate is well below what you’d expect for a consumer electronics product of this complexity. As a percentage of the total number of Xbox 360 systems already in the field, these calls represent a very small fraction. That being said, there is no systemic issue with Xbox 360. Each incident is unique and these customer inquires are being handled on a case-by-case basis. Ultimately, customer satisfaction is our highest priority. Anybody having an issue with their Xbox 360 console should call 1-800-4 MY XBOX immediately so that we can help, or visit www.xbox.com/support."[/b]
Kilde

Edit: Slik fikses Xbox 360-krasjing
 
#11
huum så strømforskyning er en sånn batteri-eliminator aktige boks sånn som på laptopper. Intersant løsning :svette: men den så JÆVLIG svær på bilde. Er den det eller spiller bare øynene mine meg ett pus


steike helvette så stor den er







*lolz xbox huege* :rulleøyne:
 

Lodin

Der Waaaah
#12
La meg gjette, folk har lagt den dingsen på tepper og andre steder som blir ekstremt varme når det står klart i manualen at man ikke skal gjøre det? :rulleøyne:
 
#13
Typisk microsoft.. Nå lurer jeg på om jeg skal ønske meg den til jul eller ikke..

Offtopic: Er ikke nødvendig til et helt nytt emne..so here we go: Støtter Xbox 360 tastatur og mus tilkobling? slik at man kan spille fps med mus og tastatur?
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Offtopic: Er ikke nødvendig til et helt nytt emne..so here we go: Støtter Xbox 360 tastatur og mus tilkobling? slik at man kan spille fps med mus og tastatur?
[/b]
Kun til skriving og "surfing". MS har levert den vanlige bullshit unskyldningen om at det blir urettferdig å spille mot de som bare har kontroll.
 
#16
Offtopic: Er ikke nødvendig til et helt nytt emne..so here we go: Støtter Xbox 360 tastatur og mus tilkobling? slik at man kan spille fps med mus og tastatur?
[/b]
Ikke til spilling, men man kan plugge inn et helt vanlig USB tastatur til skriving/chatting og slikt. Og bra er det. Edit: Lodin eide meg.

Og Revan, det er helt vanlig med en viss feilprosent på nye konsoller. Sjansen for å feil på konsollen sin er relativt liten. Men forstår godt skepsisen din. Hadde nemlig samme tankene selv da Xbox 1 kom ut. Det ble slik at jeg trosset problemene og kjøpte til lansering likevel, og det angrer jeg ikke på.
 
#17
ok, det så ikke bra ut ass... nå skal jeg i HVERTFALL i kjøpe den..
 
#20
Rart de ikke klarer å fikse sånt før de leverer produktet. Noe så ufattlig simpelt som dette må jo de nerdete test-folkene klart å legge merke til? Eller faller det ikke Microsoft inn å teste tings holdbarhet og kvalitet før de selger det?

http://www.theinquirer.net/?article=21317

>_<
[/b]
Hvofor henviser du til en nyhetsak om at det var en feil til strømforsyngen til xbox, som ble gjort kjent for rundt et år siden. Det har jo ikke noe med X360 å gjøre.