Den generelle old school Final Fantasy-tråden!

M

Molly

Gjest
Ja som dere ser er dette da en generell Final Fantasy tråd, fra spill 1 til 9. Det trenger ikke være spillene 1-9, men det kan være for eksempel et av Final Fantasy Legend spilla. Her kan dere da diskutere hvilket spill dere mener er best, hvorfor dere liker det, hva dere ikke liker med de andre spillene osv.

Min personlige favoritt er nok som ganske mange andre, Final Fantasy VII, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begrunne det. Det har vel sikkert noe med at hele historien, musikken og gameplayet er fantastisk. Materia er jo og en av de tingene jeg likte i spillet(genialt), og alle flashbacks. Jeg ble rett og slett hekta fra første stund :D
Har vel og spilt gjennom det en del ganger ja

Det jeg ikke liker med Final Fantasy VIII er vel egentlig bare level systemet, jeg fant det kjedelig, og det jeg ikke likte i Final Fantasy IX er vel at kampene var litt trege. Er ikke så mye mer og si om det.

Jeg kan ikke si noe om spill under 7, har ikke får sjansen til å prøve noen av dem. Men det er sikkert noen av dere som liker dem og så sett i gang og fortell!

Hvilket Final Fantasy er deres favoritt?
Hvilken badguy er den tøffeste
Hvilken er helt er historiens beste FF helt?
og alt dere ønsker å si om de gamle Final Fantasy spilla!

Det er VII som er min favoritt også. Selv begynte jeg å spille det med èn gang det kom ut, og det var vel i 97 eller noe, så engelsken min var mildt sagt skrantene, hadde vel hatt engelsk i ett år eller noe ^_^ Men siden den gang har jeg spilt det igjennom like mange ganger som jeg har fingre, tror jeg. De andre spillene jeg hadde prøvd til da var på nintendo (NES), så grafikken var beyond god, og selvom vi (var to som spilte sammen) ikke skjønte så mye av hva de sa eller hva som skjedde med historien. Selve historien, hvis man er villig til å legge til litt vilje til å "tro på" den, var forreten veldig, veldig bra. Barret var favoritten (han bannet^^), tett etterfulgt av Cid, som vi også skjønte var bad-ass. En ting jeg husker veldig godt, var første gang vi så Omnislash, den siste limit'en til Cloud. Det var hakeslepp og langvarig måping :)

I dag synes jeg fremdeles spillet holder seg, til tross for at random battles og enkelte konversasjoner godt kunne vært kuttet ned på. Og Sephiroth burde være like vanskelig som weapon'et under vann (minst). Slutten synes jeg til dags dato er den beste jeg noensinne har vært ute for, uavhengig av media. Lifestream opp av bakken og Red XIII på klippen over Midgard - magisk <3

Lodin

Der Waaaah

Siden dette er stedet for disse spilla, kan noen forklare meg hva det er som skjer her? Får lyst til å plukke opp 7 igjen nå.

Forøvrig er vel min favoritt Mystical Quest til SNES. Joda, vet at det er bastardungen til serien, men jeg syns det var koselig og akkurat så lite seriøst som jeg vil ha sånne spill. Sikert ikke første gang jeg har nevnt at japanske RPG ikke er helt min greie. :p

VI er min favoritt, det har en fantastisk intro (Terra og robotene som går over snøsletta på vei til Narshe, akkompagnert av noe av det beste som er laget av spillmusikk), og den etter min mening beste FF-historien, og alle hovedpersonene har en bakgrunnshistorie og sine helt spesielle sider som gjør at du faktisk bryr deg om dem.

Final Fantasy serien var som moren og faren min under oppveksten.
Jeg husker fortsatt den dagen jeg fikk mitt første ff spill, Selv om jeg bare var 8 år gammel.

Spillet het Final Fantasy II og var det tøffeste jeg noen sinne hadde spillt. Etter dette var jeg frelst og har spillt gjennom alle final fantasy spillene minst 6 ganger. Og på sitt meste har jeg gått gjennom et ff spill 11 ganger (FFVII) Mestret det 7 ganger, og runda det 4.

Dette gjør selvsagt ff VII til min favoritt :D

Dette er rekkefølgen min

Final Fantasy VII

Final Fantasy VIII

Final Fantasy II

Final Fantasy VI

Final Fantasy IX

Final Fantasy I

Fianl Fantasy V

Final Fantasy III

(Denne listen gjelder kun for de retro final fantasy spillene)

Jeg vil gjerne se deres retro lister?! B)

SITAT(Lodin @ 07.05.2006, 18.33) 692

Siden dette er stedet for disse spilla, kan noen forklare meg hva det er som skjer her?
[/b]
For meg ser det ut som at Cloud blir voldtatt av en chocobo, så kommer Vincent til unnsetning. Men det kan jo også være at noen har brukt materia til å bringe frem en feit chocobo som daler ned fra himmelen og treffer Cloud. :unsure:

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
SITAT(Killahead @ 07.05.2006, 20.38) 763
VI er min favoritt, det har en fantastisk intro (Terra og robotene som går over snøsletta på vei til Narshe, akkompagnert av noe av det beste som er laget av spillmusikk), og den etter min mening beste FF-historien, og alle hovedpersonene har en bakgrunnshistorie og sine helt spesielle sider som gjør at du faktisk bryr deg om dem.
[/b]
Der må jeg si meg knakende enig. Musikken var genial. Man trenger bare plystre noen av de første tonene til de mangfoldige karakteres musikk-temaer, så vet man øyeblikkelig hvilken karakter det snakkes om. Et eksempel er jo musikken fra opera-scenen. Musikken (av stor kvalitet) er hardt knyttet til karakterene (av stor kvalitet) som igjen er hardt knyttet til spillet (av stor kvalitet).
Dette spillet er episk på alle vis.

Samt at Kefka er den beste bad guy som noensinne er laget, både i spill og andre media. Og musikken hans har festet seg i hjernen min.

Tenkte jeg kunne lage en Topp 3 Retro FF liste

1. Final Fantasy VII
Sterk nostalogi faktor, mitt første RPG og det som virkelig fikk meg til å elske et spill. Tror ikke det hadde vært så UFATTELIG bra om jeg hadde prøvd det nå uten noe info, men nostalogien er sterk og jeg elsker spillet mer enn noe annet FF spill.

2. Final Fantasy IX
Etter de to futuriske 7 og 8, var det back to old-scool ved å remake Final Fantasy IV. Det målet ihvertfall, selvom det ble litt anerledes. Atmosfæren i spillet er utrolig deilig, dette er det beste "middelalder_tid" RPG'et jeg noen gang har spilt. Og historien er utrolig bra, mens characterne er alt fra morsomme til lone wolfs, som i alle FF spill <.<

3. Final Fantasy VIII
Jeg elsker miljøet i spillet, jeg elsker det som skjer i spillet. Det er helt fantastiskt. Et utrolig bra spill, med kanskje den beste storien i hele serien. Dessverre har jeg bare spilt gjennom første CD'en og har dermed ikke fått med meg alt :(

---

Æsj, angrer på at jeg ikke fikk most 6'ern inn der også...=/

SITAT(Aleks @ 14.05.2006, 15.48) 3552
2. Final Fantasy IX
Etter de to futuriske 7 og 8, var det back to old-scool ved å remake Final Fantasy IV.
[/b]
FFXI er ikke en remake av FFIV, men det var meningen at det kun skulle være en tribute til FF-serien, og har derfor ganske mange easter eggs, og referanser til tidligere spill i serien. :eng101:

SITAT(Agahnim @ 14.05.2006, 16.24) 3561
FFXI er ikke en remake av FFIV, men det var meningen at det kun skulle være en tribute til FF-serien, og har derfor ganske mange easter eggs, og referanser til tidligere spill i serien. :eng101:
[/b]
Da prosjektet startet, kalte de det en remake.
Historien er ihvertfall veldig lik den i IV.

SITAT(Agahnim @ 14.05.2006, 18.16) 3593
Hæ? Jeg ser ikke noen særlige likheter i historiene, gidder du å utdype?
[/b]
Dronning går bad fordi hun blir kontrolert av en ond fyr. Men om jeg husker riktig er det en konge i IV? Jaja, det er ihvertfall slik jeg mente.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dronning Brahne ble grisk på grunn av Kujas manipulasjon, mens King Baron i FFIV ble drept av Cagnazzo (tror jeg han het), the fiend of water, som forkledte seg som kongen og ga Cecil og Kain ordrene om å bombe og brenne ned landsbyen Mist.

Du feiler.

Dessuten er jo det bare en bittebittebittebittebittebittebitteliten brøkdel av historien, du må nok komme med noe bedre enn det der.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
SITAT(Killahead @ 13.05.2006, 19.09) 3325
Husker godt Shadow`s theme og, like trist hver gang han forlot "gjengen" og den musikken ble spilt.
[/b]
Shadow ble litt for "ååh se så mørk og alene jeg er" for meg. Bikkja hans eide hardt da.