[PC] Den hemmelige verden

#1
Oløøø, gutta! Skal vi kjøpe aksjer i Funcom igjen eller? Slik vi gjorde ved lasering av Age of Conan.


The Secret World (TSW) blir utviklet av det nårske spillutvikleren Funcom. TSW er lucky nr 3 i rekka etter Anarchy Online og Age of Conan, du har sikkert ikke hørt så mye om disse fordi de sugde ræv. De startet å mekke på spillet rundt 2002...... (jeg veit, helt tragisk) Det er snakk om at dette ikke blir "grinding" game, men vi får se.

Hva tror dere? Bra? Nårge? Mitt land?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg tror... at jeg ikke veit helt. Alles bestevenner RPS har en forhåndstitt, hvor det trekkes fram at fraksjonen du velger har mye å si for opplevelsen, at fokus er PvE (battlegrounds ser ut til å være eneste mulighet for i det hele tatt å møte folk fra andre fraksjoner), og at spillet ikke har klasser. Men... så er det det at du fortsatt bare sitter og trykker på talltastene for å slåss, selv om det er mer realtime-kamp (kanskje noe ala FFXII). Så nei jeg veit ikke. Skal deffo sjekke ut betaen, dog.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
MMO MMO LOL. Men jeg er signa opp på beta så det blir vel å teste. Ribba er og signa opp på beta.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Ugh, mumerpeger. Synd siden konseptet er jævla kult.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Vel, jeg har litt trua på at dette faktisk kan bli noe som fenger mer enn WoW og gjengen siden de dropper klasser og satser på at man skal kunne svitsje mellom sett med abilities mens man spiller. Litt mer fleksibilitet og flere muligheter for folk på lav level, går det an å håpe. Oooog så er spillet skrevet av faens Ragnar Tørnquist noe som i praksis betyr at jeg må spille det.
 

demake

Seksuelt godteri
#6
Jeg får kreft av å spille sammen med andre mennesker, så nei. Dog jeg spelte Age of Failnan til level 40 elns før jeg "hva faen driver jeg med?"
 

Javi

elsker dette landet
#7
Hadde spilt det om det var singelplayer. Men tja ser jo litt kult ut, kanskje jeg prøver det når man får gratis 10 dager ellerno.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#8
Har en kamerat som har vært så sykt hypa på det her helt siden det ble gjort offisielt for... 2 år sia? Får daglige tweets og pm-spam i irc med lenker til intervjuer og videoer - og jeg klarer bare ikke bry meg.

Har ikke noe i mot muhmorpugers sånn i bunn og grunn, men takler ikke quests og dungeons og instances og alt det der maset, og jeg har inntrykk av at det er nettop dette den ikke-så-hemmelige-verdenen kommer til å fokusere på.

Jeg er mye av og på emmemos, blir liksom en måned for å se hva som skjer'a for så å gå lei. Den jeg har brukt mest tid på var Lineage2 da det var litt moro å føre krig mot andre spillere over tid og stjele slott og sånn. Jeg burde likt Eve av samma grunn, men kampene der engasjerer meg bare ikke.
 

demake

Seksuelt godteri
#9
Eve Online? Jeg spiller heller Microsoft Excel.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
Nei usj. mumurpegges ble jeg mett på da jeg spilte WoW. Funcom ble jeg mett på da jeg kjøpte Age of Conan.
 
#12
Spillet kan bli bra, om de greier og voiceacte hele spillet. Historien er veldig inspirert av Lovecraft / Chtulhu.
Uten og bryte for mange NDA's så kan jeg vel si at spillet er vakkert visuelt.
Men greier Funcom det denne gangen ? April som de sier? ville ventet noen måneder etter release før jeg prøvde dette, ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Utsatt på ubestemt tid, men Tørnquist har sagt at de kommer etter TSW. Så, ja. :(
 
#17
Det som gjør meg både entusiastisk og skeptisk er ambisjonen i konseptet. Det er selvsagt nerdemat, men det er forholdsvis unik nerdemat i MMO-sammenheng. Problemet jeg ser for meg er at Den Hemmelige Verden ganske snart heller vil føles som en hemmelig serie med tematiserte slagmarker. Problem nummer to er at det å skrive og designe en MMO krever såpass mye innhold at det er mye vanskeligere å holde kvaliteten oppe enn i f.eks. spill som Drømmefall.

Hvordan var skrivinga i Anarchy Online? Mener å huske at det også var skrevet av Ragnquist.