Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Terje

mostly harmless
Vel dæven. Mer Witcher, og det snart.


Thronebreaker is a single player role-playing game set in the world of The Witcher that combines narrative-driven exploration with unique puzzles and card battle mechanics.

Crafted by the developers responsible for some of the most iconic moments in The Witcher 3: Wild Hunt, the game spins a truly regal tale of Meve, a war-veteran queen of two Northern Realms — Lyria and Rivia. Facing an imminent Nilfgaardian invasion, Meve is forced to once again enter the warpath, and set out on a dark journey of destruction and revenge.

Main Features:
  • Experience an all new 30-hour Witcher Tale with 20 possible world end-states.
  • Embark on over 75 thought-provoking side quests — one of the hallmarks of The Witcher series.
  • Explore never-before-seen parts of The Witcher world — Lyria, Rivia, Aedirn, Mahakam and Angren.
  • Manage resources, recruit and develop units in your very own customizable war camp.
  • Build an army and engage in story battles, which twist the game’s rules in wildly unexpected ways.
 

demake

Seksuelt godteri

<3
 
NM i gameplay og Spillprisen 2018 gikk av stabelen i går og her er resultatene:

Vinner NM i Gameplay ble TRY Apt Games med Terror Squid! De får 100k i utviklingsstøtte og spillet skal etter planene få sitt eget dedikerte arkadekabinett på Tilt i Oslo.
Jeg håper det blir en virkelighet og at de får til noe unikt for spillet. Det er et miljø for å lage spill med dedikerte kabinetter i statene og det har kommet frem noen virkelig kule konsepter tidligere.


Her er Spillprisen 2018 resultatene:

Spillprisen 2018

I tillegg ble Spillprisen 2018, et samarbeid mellom Virke Produsentforeningen, Spillmakerlauget og NFI, delt ut på et fullsatt Filmens hus, etter et sterkt norsk spillår. Disse vant:

Iconoclasts ble årets spillBeste spilldesign:

Iconoclasts

Bifrost Entertainment

Beste teknologi:

Conan Exiles

Funcom

Beste lyd:

Pode

Henchman & Goon

Beste visuelle uttrykk:

Pode

Henchman & Goon

Årets spill:

Iconoclasts

Bifrost Entertainment

Årets spill, liten skjerm:

My Child: Lebensborn

Teknopilot/Sarepta Games

Beste moro for alle:

Pode

Henchman & Goon

 
Blei sittende å lese den artikkelen om Tresspasser i Retrogamer her om dagen og den var fin. Litt lenger baki hadde de en seksjon om hva noen av spilla i det nummeret koster på bruktmarkedet.
Uansett så kjøpte jeg Den Lengste Reisen og Tresspasser av Mreow tilbake i 08 for 70 spenn. Ifølge bladet får man 10 til 15 pund for bare disken og coveret, men om man også har eska og manualen og alt er i god stand kan det komme opp i 100. Utgaven jeg har er i utmerket stand så det vil jeg kalle et godt røverkjøp. =D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Hei Lodin, har du hørt om The Sinking City?



Fikk aldri spilt Call of Cthulu-spillet som kom noen måneder tilbake, mest fordi det ble ganske balle omtalt.
Men jeg må jo innrømme at Dette Ser Da Også Ut Som Noe™.
 
De ble annonsert omtrent samtidig i fjor og det var denne jeg virkelig ville spille. CoC var ganske ræl. Ekstremt Lovecraftete, men ikke no gøy å spille.
Dette derimot kan bli å eie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kom igjen'a, gi Lodde litt cred for den der.