Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Hva om Tim Schafer og Doublefine blander seg i? Ser ut til at Nauts 2 faktisk kommer ut i år og da må de jo ha no nytt å drive med.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Påminnelse fortellings halene ga ut ett 6 episoder Monkey Island spill i 2009 men ingen brydde seg
 
Rekk opp hånda de som synes Monkey Island 3 er det beste

Men en og to er supre de også, da. Har Ron Gilbert gjort no særlig vettug siden MI2 egentlig? Jeg var ikke superfan av hverken Deathspank eller The Cave eller det kickstarter pek-og-klikket..
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eneren har mange dødpunkter, Monkey Island er enern så overlegent atte hjelp. Treeren er seff top nice og jeg digger stilen, men husker noen av puzzlene var i overkant obskure.

Deathspank var artig i kort tid, så ble det bare mer av det samme. The Cave var overraskende koselig, så spilte gjennom det med flere figurer og med kona. Har noen flere spilt Thumbleweed Park? Har det liggende, men ikke fyrt opp ennå.

EDIT ang Telltale: Sam&Max var ålreit nok, men animasjonene var så sjelløse og ræva at det ødela all sjarmen med pek&klikk. Rundet det fordet da. Monkey Island startet jeg på og la fra meg nær umiddelbart.
 
Runna første episoden av Strong Bad her om dagen siden serien endelig har blitt patcha og det holdt ihvertfall fortsatt mål da. Homestar Runner er vel en av de få tinga fra internetts yngre dager som fortsatt holder mål og ikke er cringe.

E: Jo også likte jeg Minky Island serien ganske godt. Var i det minste ikke 4.
Og Dillweed Park er ganske fett. Klovnen som konstant banner er en av de beste karakterene i noe pek og klikk og når man plutselig skal spille som ham blir det fantastisk.
 
Det har kommet et nytt spill i Ghost n Goblins serien og det er visst like nådeløst som alltid, så hvis du føler deg i litt for godt humør kan det være verdt å anskaffe. Nytt denne gangen er flere vanskelighetsgrader, og selv om man ikke får lov til å sette ned vanskeligheten permanent underveis så får du muligheten til å midlertidig justere den ned hvis du dør for mange ganger på et brett. Det er også en sofa co-op mulighet hvor den andre spilleren styrer et spøkelse som flyr rundt og bistår med ekstra skyts.

VidogameDunkey gjorde et tappert forsøk på den sanne vanskelighetsgraden:


PS: Det er kun tilgjengelig på Switch.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Et par uker på etterskudd, men er vel verdt å nevne at den siste mulige sekund-barrieren har blitt brutt i Super Mario Bros. Bare synd det skjedde på emulator, siden alle andre speedrunnere spiller det legit på konsoll. Trodde ikke det var lov å bruke emulator for sånt, men det er nå ganske imponerende læll.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Liker denne som oppfølging av det speedrunnet

 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Det der handler om et helt annet run da. Sånn ellers så fant jeg denne videoen og den var overraskende interessant.

 
NGDEV slipper 700 fysiske eksemplarer av SHMUPen RAZION til Switch i dag kl 19 om noen er sultne på noe ala Blazing Star/ R-type. Buggz skal prøve å sikre meg en kopi da jeg jobber. Jeg har nevnt NGDEV tidligere da de lager spill til Neo Geo og spillene har en tendens til å bli samleobjekter. Razion til AES var ikke noe unntak og har gått for 17-18k på nettet med en original pris på 5k.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så de fant på et navn til dette, altså.
 
No fransk sjappe lista en kort periode Sonic the Hedgehog Collection i forrige uke så da er bare spørsmålet hvilke spill dem skal slenge med. Sonic 06 er såklart bankers siden det har femten års jubileum.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Er Sonic 2006 den spilen hvor han har våpen og puler en menneske dame?