Den litt generelle spilltråden for trailere og mindre nyheter

Det driter jeg i for Bus Simulator har alltid vært for casuals og konsollbabbyer. Går derimot å myser på The Bus som er i tidlig tilgang. Det skal gjenskape store deler av Berlin 1:1 og er en skikkelig sim.

 
Går rykter om at en fancy utgave er neste gratis spill hos Epic så se det ann litt.
Men ja, Dying Light er ganske bra. Sier ganske fordi slåssinga er dritt i forhold til Dead Island som ellers er søppel i forhold.

E: Heite, slåssinga i den traileren var det jeg savna i første spillet. Da blir det garantert å eie. :woomy:
 
Neste mini konsollen blir visst Amiga 500.

amiga_500_mini.jpg


25 spill skal følge med, og disse 12 er bekreftet:

  • Alien Breed 3D
  • Another World
  • ATR: All Terrain Racing
  • Battle Chess
  • Cadaver
  • Kick Off 2
  • Pinball Dreams
  • Simon The Sorcerer
  • Speedball 2: Brutal Deluxe
  • The Chaos Engine
  • Worms: The Director's Cut
  • Zool: Ninja Of The Nth Dimension

Jeg hadde aldri den paden, men to stk joystick som denne:

competition-pro-joystick-retro.jpg


Hadde vært moro å ha for å spille Kick off igjen, men få spill på Amiga som jeg husker noe særlig av.
 

Terje

mostly harmless
Kommer an på, Amiganerdene er en kresen gjeng. Om det er ræl så vil ingen kjøpe den. Den har litt gående for seg, man kan fint legge til flere spill via usb uten å måtte ty til rare triks som på andre minier blant annet. At man kan plugge inn et usb-tastatur er en ting men det burde vært et fungerende tastatur på den. Amiga var en datamaskin, ikke en konsoll, og mange spill brukte tastaturet i utstrakt grad. Særlig musedrevne spill som strategititler og slikt. Antar de er smarte nok til å kunne mappe opp-retningen til en knapp på padden siden det er et vanlig ankepunkt at man kan ikke bruke opp for å hoppe i plattformspill. Som jeg er forsåvidt enig i hvis man ikke har en ordentlig stikke, og det er det jo ikke der. Padden ligner veldig på CD32-padden forøvrig, men med en annen d-pad.

Det store spørsmålet er hvor bra emuleringen er. Amiga er notorisk vanskelig å emulere nøyaktig, det tok ganske mange år med utvikling før den mest brukte emulatoren ble ganske bra. Antar det er en variant av den de legger på om de er smarte.
 
The King of Fighters XV kom med ny og veldig lovende trailer i går:


Hver karakter får egen trailer også, og her er en samling med de 20 første:


Har begrenset med KOF erfaring, men ser frem til å spille som Joe Higashi, Yashiro Nanakase, King og Robert Garcia.
 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
I dag er det 25 år siden denne gloriøse spillen ble utgitt. Ville bare markere dette.

50ab39c9abbd3b9c4fd7acf0dc81fb9f.jpg
 
Kanskje litt mye SHMUPs i det siste, men en utgivelse ingen med bare litt interesse i sjangeren kan unngå å plukke opp er Razion EX som blir sluppet digitalt på Switch i dag!


Spillet er laget av NG DEV og var frem til nylig kun tilgjengelig på Neo Geo og da ved å gi den høyre armen til de få som la kopien sin ut på ebay. Les: 20k++. Jeg og Buggz klarte å huke fatt i hver vår fysiske kopi til Switch hvor det ble laget 700 kopier tror jeg av utgaven vi kjøpte, men etter litt press fra SHMUP miljøet gir i dag NG DEV spillet ut digitalt. De ga også ut Gunlord digitalt på Switch, men da det nesten ikke solgte noe valgte de å gå bort fra det digitale markedet igjen, men prøver igjen nå. Etter litt hype har etterspørselen blitt ganske stor og håpet er at de etterhvert også vil gi ut Krautbuster som jeg har stått i kø for i flere år nå og kanskje vil se før jul.

PS: Det at den fysiske utgaven ble sluppet med soundtrack var veldig velkomment da musikken rett og slett eier
 
Nintendo hadde diverse å vise frem på gårsdagens Direct, og her er hva som sto ut for meg:


Bayonetta 3 er endelig i rute.


N64 og Sega Mega Drive kommer endelig på Switch online tjenesten og her er de første spillene:

N64:
  • «Super Mario 64»
  • «Mario Kart 64»
  • «Star Fox 64»
  • «Yoshi’s Story»
  • «Zelda: Ocarina of Time»
  • «WinBack»
  • «Mario Tennis»
  • «Dr. Mario 64»
  • «Sin & Punishment»
Sega Mega Drive:
  • «Castlevania Bloodlines»
  • «Contra: Hard Corps»
  • «Dr. Robotnik’s Dream Machine»
  • «Ecco the Dolphin»
  • «Golden Axe»
  • «Gunstar Heroes»
  • «Musha»
  • «Phantasy Star IV»
  • «Ristar»
  • «Shining Force»
  • «Shinobi III»
  • «Sonic 2»
  • «Streets of Rage»
  • «Strider»
Yoshi`s story spiller jeg fra tid til annen fortsatt, og på Sega ser jeg frem til å endelig få satt meg ned med Bloodlines som jeg kun spilte hos en kamerat i barndommen. Gunstar heroes eier også!


Når vi snakker om Castlevania så er spillene som kom ut på GBA vel verdt en titt!


Kirby and the forgotten lands ser veldig koselig ut.


Nytt Metroid er insta buy.


Men dette ser unektelig ut som noe jeg kan putte mange timer i. Det er lenge siden jeg rørte et tactics spill så kanskje dette får gjort noe med saken.
 
Drit nå i det, Actraiser-remake! :yoshi:


Er ute på Playstation og PC også.

E: Hva i heite er Dr. Robotnik’s Dream Machine? Har de endra navnet fra Mean Bean Machine pga. Penny Arcade stripa?
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lov å håpe at remaken av Actraiser gjør det bedre enn oppfølgeren som kom for et par år siden og sklei rett inn på James Stephanies Shittiest Games of the Year-liste, iallfall.
 
Grafikken er schtøgg og det er tower defence samt altfor mye preiking som hele tida avbryter spillinga. Men å så bra musikk da. Satt sikkert i fire timer hvor det bare var Fillmore musikken og jeg gikk ikke lei. Kontrollen sitter også så dette er en helt ålreit spille.
 

Kampanjen til nye Halo ser ganske underholdende ut. Eneste aberet er at co-op delen ikke kommer til å være tilgjengelig i starten så det blir nok å vente litt for min del.