Den rektangulære tråden (Bilder, plakater, rammer... Ting du henger på veggen)

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Jeg kjøpte meg en stor plakat av en film jeg er glad i noen uker tilbake, og den kom i posten på lørdag. Dessverre tenkte jeg ikke lengre enn pikken min på hvordan jeg skulle henge den opp veggen. Jeg vil ha en ramme. En butikk med billige drittrammer hvor man kan velge størrelse, kan noen peke meg i retningen?

Ellers da, bilder generelt. Det er kult å ha. Eller er det det? Discuss.

EDIT: Mulig jeg plasserte denne tråden her feil. Discuss.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#2
Drauden skrev:
Jeg kjøpte meg en stor plakat av en film jeg er glad i noen uker tilbake, og den kom i posten på lørdag. Dessverre tenkte jeg ikke lengre enn pikken min på hvordan jeg skulle henge den opp veggen. Jeg vil ha en ramme. En butikk med billige drittrammer hvor man kan velge størrelse, kan noen peke meg i retningen?

Ellers da, bilder generelt. Det er kult å ha. Eller er det det? Discuss.

EDIT: Mulig jeg plasserte denne tråden her feil. Discuss.
i
k
e
a
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Er ikke de fleste plakater 50x70? Ihvertfall så er det den mest vanlige plakatstørrelsen vi forholder oss til på jobb.

Ikea
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#6
Min er 102x76, som tydeligvis er en litt vrang størrelse.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
Hvis det er disse plakatene som er vanlige på kinoer og slikt, så ser jeg problemet. De er større enn de fleste rammer på ikea, men skal sies at jeg fant en ramme der en gang i tiden. Tror desverre de ikke selger de lenger da. :/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Tenkte jeg skulle sjekke på Ikea.no etter ramme som passa, fant så klart ikke en dritt men dette fant jeg da. Men men. Så sånn er nok det.
 
#9
Gi meg tips til noe fett jeg kan henge på veggen. Jeg har nesten ingenting på veggene (bortsett fra fæggbrev) og det ser jævlig stusselig ut. Har lenge tenkt å henge opp noen greier men vet ikke helt hva. Nå satser jeg på gode råd fra smakspolitiet her sånn at jeg kan classe opp kåken litt.

PS: I boden har jeg planer om å henge opp en sånn kalender med nakne damer i sånn som man finner ute i industrien.
 
#10
Gi meg tips til noe fett jeg kan henge på veggen. Jeg har nesten ingenting på veggene (bortsett fra fæggbrev) og det ser jævlig stusselig ut. Har lenge tenkt å henge opp noen greier men vet ikke helt hva. Nå satser jeg på gode råd fra smakspolitiet her sånn at jeg kan classe opp kåken litt.

PS: I boden har jeg planer om å henge opp en sånn kalender med nakne damer i sånn som man finner ute i industrien.
Du kan jo sjekke http://www.redbubble.com/ . Handla kun t-skjorter derifra, som er godkjent, så skal ikke si for mye om kvaliteten på plakatene.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#11
Hva tenker SG om innrammede LP-covere på veggen? Akkurat nå pryder bla. OK Computer, Siamese Dream og Kvertak stueveggen. Selv synes jeg det ser mad swag ut.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#13
Innramma? Det vet jeg ikke om jeg synes noe om. Og uansett skal de stå pent i hylla.

Jeg har filmplakater, filmikoner, og musikkplakater på vegga. Shit jeg har akkumulert over tidens løp, for det meste ved å stjæle kule bandplakater fra oppslagsvegger i byen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Eneste jeg har hengt opp på veggen er korktavla mi med ymse random greier, og en Sam & Max-plakat utgitt i forbindelse med de nye spillene fra Telltale ps den eier. Resten av kåken har kjerringa styrt, så det er vel egentlig tips #1.

Kom akkurat på at jeg også bestemte at vi skulle ha et innrammet Peter Rabbit-print på kjøkkenet og det eier også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Dama di er ødelagt, skaff ny.

Liten digresjon: Fra leiligheten til svigerinna mi går det an å glane inn i flere leiligheter i blokka på andre siden av bakgården. I en av dem bor det et par berter som har sånne fiiiine hvitmalte trebokstaver i vinduet. Siden karmen sperrer innsynet slik at bare den øverste delen av bokstavene synes, kan jeg konkludere med at de enten har "HOPE" eller "HORE" i vinduskarmen (alternativt "HORF" men det er litt usannsynlig). Satser på det står HORE.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#17
å? Sånn jappetids-wannabe-stil bare skandinavisert til helvete og egentlig ikke så kult? Sånn stil som ikke eier personlighet whatsoevaaaahr? Det finnes noen få ting som er kult innenfor dette og som sagt så er det få. BoConcept f. eks. kan faen meg gå å dø tre ganger. Dyrt. Dårlig kvalitet. Et helvete å sette opp. 4 av 14 boconceptstoler på kontoret var ødelagt ved leveranse. Bolia derimot har en del fine ting, men også de kan halveis gå å dø. Og den såkalt skandinaviske minimalismen fungerer egentlig kun i danmark og i sør-sverige.

Men det verste er Jessheim-stilen. de svarte skinnsofaene, det obligatoriske glassbordet og veggpanel som de nekter å male bare fordi (les: de er late). fy faen.

Derimot så synes jeg moderne ting kombinert med gamle (også fake gammelt) kan være kult, men folk som prøver å bo i en katalog er faen meg... ja. det er faen meg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#18
Sånne bokstaver til pynt er kreft og må avskaffes.

Vi tenker å skrive ut et dikt på noe fint papir og ramme det inn, men det må vel i så fall være noe dekorpapir som er avlangt, typ en halv A4-side i bredde. Noen som har erfaring med å fikse sånt? Bokhandler har vel sånne ark med noe dekor, men kanskje bare i A4.

Vi/jeg (siden vi fortsatt bor i leiligheten jeg har leid) har en Woody Allen-plakat (Manhattan), et innrammet trykk av av Van Gogh og en Andy Warhol-kunstplakat på veggen, for øvrig. Sistnevnte har pistolmotiv og er ikke helt godkjent av dama, så den forsvinner nok ved neste flyttings.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#19
å? Sånn jappetids-wannabe-stil bare skandinavisert til helvete og egentlig ikke så kult? Sånn stil som ikke eier personlighet whatsoevaaaahr? Det finnes noen få ting som er kult innenfor dette og som sagt så er det få. BoConcept f. eks. kan faen meg gå å dø tre ganger. Dyrt. Dårlig kvalitet. Et helvete å sette opp. 4 av 14 boconceptstoler på kontoret var ødelagt ved leveranse. Bolia derimot har en del fine ting, men også de kan halveis gå å dø. Og den såkalt skandinaviske minimalismen fungerer egentlig kun i danmark og i sør-sverige.

Men det verste er Jessheim-stilen. de svarte skinnsofaene, det obligatoriske glassbordet og veggpanel som de nekter å male bare fordi (les: de er late). fy faen.

Derimot så synes jeg moderne ting kombinert med gamle (også fake gammelt) kan være kult, men folk som prøver å bo i en katalog er faen meg... ja. det er faen meg.
Haters gonna hate, omtrent alle møblene mine er fra BoConcept og Bolia. :smugdog:
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#20
Jeg har alltid hatt lyst på en plakat av Sigourney Weaver fra Alien 1 for maks nerdefaktor, men finner aldri noe som ikke blir for juvenilt.

Lite på veggen her også. Et par luis royo og en akira-kaneda som alle er minst 7-8 år gamle. Får lyst å ta dem ned bare jeg nevner det, mulig jeg gjør det akkurat nuh.