Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

oma

Village Drunk
Hva er grunnen til at oma vinner vanligvis? Han har lest en regel feil. Så de gangene jeg flyttet space docks OG bygget meg opp 26 fighters? Ja de gjelder vel egentlig ikke. Siden jeg ikke kan bygge i space docks samme tur som jeg flytter dem. Så ja. Heh.
 

demake

Seksuelt godteri
Hva faen!!!! Jeg dreper deg!!!!
 

demake

Seksuelt godteri
Vi kommer aldri til å spille TI3 100% korrekt.
 

oma

Village Drunk
Selvom vi spiller dette spillet feil, så er det så very. Så godt er dette spillet.
 

demake

Seksuelt godteri
YEAS!
 

demake

Seksuelt godteri
Klar for ~Spillqueld nå. Blir å eie etc. Fikk kloa i en kopi av Sheriff (riffen) of Nottingham i dag, så det skal smugles ost og høner i kveld.

Min humle samling:

ImageUploadedByTapatalk1417278492.885579.jpg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det bildet der minner meg på at et trailerlass med kaktuser oversendes til løkrullen som klarte å oversette "Settlers of Catan" til "Settlers fra Catan". DU SKJØNNER VEL AT DE HAR REIST TIL CATAN HVIS DU GIDDER Å BRUKE TI MINUTTER EKSTRA ELLER HVA. OG "SETTLERS" HETER "NYBYGGERE" PÅ NORSK DET LÆRTE JEG DA JEG VAR TI.
 

demake

Seksuelt godteri
HØNEN ER I SEKKEN! JEG GJENTAR: HØNEN ER I SEKKEN!
 

oma

Village Drunk
Eiing skjeddei går. Riffen var fabelaktige greier, og det var utrolig moro å se dynamikken til de forskjellige sheriffene. Jeg åpnet alt utenom 1 pakke, bare for pur. Mens andre kjøpslo og skulle prøve å tjene penger på å åpne.
 

demake

Seksuelt godteri
Spill der man juger folk rett opp i trynen passer Analog-Ludologisk Institutt avd. Bergen så jævlig bra. Jeg skjønte det kom til å bli suksess første gang jeg hørte om spillet.

Sheriff of Nottingham er spillet for deg som går på grønt med 20 liter pisang ambon i rullekofferten på vei hjem fra Mallorca.
 

oma

Village Drunk
Jeg kom ikke på det mens vi spilte, men det minner faktisk en del om Yomi med tanke på risikovurderinger. Siden Sheriffen bytter rolle hele tiden, så må man gjøre nye risikovurderinger for hver Sheriff. Jo lengre ut i spillet man kommer, jo lettere er det å sjekke ut hvorvidt de faktisk prøver å lyge eller ikke. Har de mulighet til å få ekstra poeng med å stikke av med "Mest Ost/Brød/Epler/Høns"-prisen om de får inn 3 ekstra til av det de trenger? I så fall er det stor sannsynlighet for at de snakker sant. Er den eneste måten de kan vinne noe som helst på med å få inn store mengder kontraband? La meg åpne denne posen.
 

demake

Seksuelt godteri
Endelig har jeg lov til å åpne kjeften om dette. Jamie Stegmaier (Viticulture, Euphoria) har et nytt spill på gang!

"Scythe (2-5 players, 60-90 minutes) is a board game set in an alternate-history 1920s. It is a time of farming and war, broken hearts and rusted gears, innovation and valor. Think of it as Agricola meets Kemet.

In Scythe, players work as individuals (or pairs using a new communication mechanism, expanding the game up to 10 players) to lead their country to victory by conquering territory, recruiting new villagers and troops (each with a unique name, story, and skillset–these aren’t faceless, generic soldiers), reaping resources (which stay on the map, thus drawing opponents’s attention to certain areas if players stockpile resources), and building monstrous mechs. Scythe uses a card-driven simultaneous action selection mechanism to keep the game moving at a brisk pace, with players then taking individual turns to carry out those actions on the map.

Scythe has no player elimination, and it might have a few miniatures, but most characters will be represented on the map via cardboard standees. Each country is completely asymmetric.

Created by lead designer Jamey Stegmaier with the assistance of Alan Stone in the stark but beautiful world of artist Jakub Rozalski, Scythe will be published by Stonemaier Games via Kickstarter in 2015. You can follow the progress of the game on BGG."

Agricola møter Kemet :eek: Kropp, så klar!

Bare SE på artworken!

ImageUploadedByTapatalk1417456794.138766.jpg
 

demake

Seksuelt godteri
La meg friste med litt mer artwork. Jeg elsker dette. Skal holde dere oppdatert på åssen det utarter seg.

ImageUploadedByTapatalk1417470034.272491.jpg


ImageUploadedByTapatalk1417470044.590328.jpg


ImageUploadedByTapatalk1417470056.854932.jpg


ImageUploadedByTapatalk1417470067.937739.jpg


ImageUploadedByTapatalk1417470079.222091.jpg


ImageUploadedByTapatalk1417470093.891764.jpg


ImageUploadedByTapatalk1417470106.592217.jpg


Day one!!!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det der er så absurd pent atte hjælp
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men hvem av dem er Oma?
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg er avhengig av et koreansk gameshow. Hvem hadde trudd?
Vel, plottet er at en bunch folk blir putta i et hus og i hver episode så spiller de et spill, og taperen velger en annen person han skal spille et annet spill 1v1. Alle spilleren starter med 1 smaragd i første episode. De kan vinne flere smaragder underveis, de kan bruke smaragder som valuta for å kjøpe greier som kan hjelpe dem, og når de spiller 1v1 i slutten av hver episode så går taperen ut, og vinneren overtar smaragdene. Jeg har akkurat sett ferdig syvende episode, og dette EIER.
De kan samarbeide og gjøre akkurat hva de vil for å bøye reglene, så lenge de ikke spesifikt bryter dem.


Edit. De diskuterer mye interessant spillteori underveis.
 
Det er ikke kun i Bergen det spilles brettspill! Vi har hatt flere sammenkomster i det siste, men har vært ræva med rapporteringen. Sist ble det et gjensyn med kjente og kjære spill som Ticket to ride: Europa og King of Tokyo, men vi fikk også spilt noen runder Cosmic Encounter som jeg har hatt liggende uspilt alt for lenge. Jeg har hatt skyhøye forventninger til dette spillet, mest takket være lovprisningen fra Tom Vasel( sjekk ut TheDiceTower.com eller kanalen med samme navn på youtube).
For min del virket det umiddelbart som et spill vi kommer til å se mer til i fremtidige spillkvelder. Det virker litt uoversiktlig og intimiderende for nybegynnere, men det er veldig enkelt å skreddersy for gruppen. Det er med flere varianter man kan spille i tillegg til at regler, ekstra kortstokker og egenskaper lett kan implementeres etterhvert som forståelsen øker.
Grunnen til at jeg tror dette blir en gjenganger handler hovedsaklig om hvor stor spiller interaksjon det oppfordrer til. Vi spiller alle som romvesen med latterlig kraftige krefter, men det er alltid noen som stiller sterkere enn andre. Dette fører til at noen kaster seg med de sterke mens andre gjør alt de kan for å stikke kjepper i hjulene. Det at noen gjerne vil hjelpe de sterke bunner ut i at man kan ha flere vinnere.
Ikke at det sagt at de får hjelpe til. Ved starten av hver krigserklæring får den som er på offensiven først invitere spillere, og så den defensive parten. Etter dette velger de inviterte spillerne hvem de vil støtte og med hvor mange skip.



Jeg og Klaymen angriper Buggz.

Ved neste brettspill anledning kommer det nok til å gå i enda noen nykommere for oss. Buggz har nemlig fått kloa i Sheriff og Notthingham som har blitt nevnt med stor begeistring tidligere i tråden, og jeg har fått meg Wallenstein som er forløperen til det mer kjente Shogun.
 

demake

Seksuelt godteri
Cosmic Encounter eier. Mest fordi at det er broken som faen, og dermed krever sosial interaksjon aka backstabbende tisper.