Den sosiale Spore-tråden for rare dyr og dingser.

Lodin

Der Waaaah
#1
Vi får ta den vanlige leksa her som med andre spill. Skriv opp brukernavnet deres i Sporepediaen her og jeg adder dere til lista. Så kan vi laste ned de teite små dyra til hverandre og ikke bruke dem fordi de suger og dere suger i å lage dem. Eller no sånt.

Lodin - Lodin
Yetipants - Fetthesten
Novastrum - nov1a2stru3m att gmail dott com
Eivind - eivindzor
K999 - TheK999
Karl - Hermith
Nameless - AlmostNameless
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
*Kremt* Blir nok ikke før på onsdag at jeg bidrar noe på akkurat det brukernavnet, av... mystiske årsaker. Kan ta noen skjermbilder, da.
 
#3
Såeh, om jeg kjøper Spore digitalt. Er det ettellerannet homo DRM opplegg som hindrer meg i å installere det på flere maskiner?

Edit: Jeg vil ha Spore på steam hvorfor er det ikke Spore på steam svar da hei svar.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Tror nok de har lagt på noe sånn fin DRM da ja, var jo EA som gav ut Mass Effect og det hadde Dr. Akonesen skrevet DRM-en til.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg trooor du kan legge det inn på tre maskiner av gangen, men du kan kun være logga inn på en av dem av gangen. Ihvertfall sånn på Mass Effect. Skal ikke si for sikkert.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Jeg tror også det er sånn, jeg har i alle fall tenkt å prøve å installere det på den bærbare også.

Brukernavn er novastrum, tror jeg?
 
#7
Brukernavn er eivind2k, tror jeg. Skal sjekke senere.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Ingen av de navna ga no resultat, men det var en bruker som heter Eivind.
Evt. kan dere føre opp eposten dere regga med også.
 
#9
eivind1atgmail.com
 
#12
Må man komme et stykke ut i spillet før det funker? Har kun spilt til tribal levelen, og bestemte meg for å starte på nytt.

Uansett, k999, ikke skriv hele epostadressen din public, om du ikke digger brev fra nigeria (FITTERIA HEHEHHE /trøtt)
 

K999

Keystone State Of Mind
#13
Har selv også bare kommet meg til tribal chapteret. Skal sjekke username nå før jeg legger meg.

Edit: TheK999 skal det være. Fikk lagt til Yeti og Lodin.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
Legg inn nov1a2stru3m att gmail dott com. (sånn vinner man over fitterianere)

Jeg har befrienda Lodin, såvidt jeg kan se?

Har forresten kommet til the space age. Og for å si det sånn, spillet begynner først da.
 
#15
Jeg het visst eivindzor. Visste ikke helt at det var screen name når jeg lagde det.
 
#16
Sånn, da var Spore oppe i drift, lasta ned via det ellers så elendige EA nedlastings greia. Skjermnavnet er Hermith.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Vel, jeg tenkte jeg skulle fortelle den foreløpige historien om lefsene.


Dette er lefse v1.0. Mesteparten av tida har de holdt til på planeten Kalosj, og det første de gjorde var å bli kjøttetere. Etterpå brukte de mesteparten av tida på å ete kjøtt. Det er ikke så mye vennlighet å spore hos lefsene, kan du si.


Mens man spiller Spore hender det at det slenger innom dyr du har laget før. Her ser vi at lefsene har fått i oppdrag å drepe fetthester. Det var et oppdrag jeg satte stor pris på, siden fetthester er ubrukelige dyr.


Lefse v2.0. Likte ikke øynene men det var ikke så mange forskjellige å velge mellom. Legg forøvrig merke til at han tufsen som forma lefsene trodde at flere våpen = mer vondt for fienden. Sånn er det ikke, folkens.


Lefse v3.0. Du kan si det sånn at de vingene var et kortlivet eksperiment.


Her har vi en lefse v3.3 som akkurat er i ferd med å utvikle seg etter å ha drept en slags edderkopp/blekksprut/sommerfugl/herregud hjælp-ting.


Lefser av versjon 4.1 (merk det stilige skjegget) var vel de mest effektive drapsmaskinene som noengang flokka seg rundt på Kalosj like før steinalderen. Ikke lenge etter at versjon 4.1 kom på markedet fant lefsene ut at det var på tide å bli bevisst sin egen eksistens, og da måtte en helt ny og revidert versjon til.


Lefse v5.0 FINAL. Resultatet ble to par bein, et sett med armer, et par majestetiske ørnevinger og den karakteristiske pizzaskjærerstjerten som var slik en forrykende suksess i neandertaler-stadiet. Merk også at ingen av de fysiske attributtene til lefsene har noe særlig å si videre i historien annet enn at de ser litt kule ut.


Og her har vi en av stammene lefsene moste på sin vei mot sivilisert liv. Litt artig at spillet valgte ut en selvskapt dyreart jeg var fornøyd med (disse) og en jeg overhodet ikke kunne fordra. Skal vi se hvordan de ser ut, da:


Jepp, mitt stusselige forsøk på å gjenskape Psyduck ble valgt ut til å være mine svorne fiender. Passer meg bra.


Storviltet i stammedelen var tukigere (blanding av tukan og tiger som du sikkert skjønte), som kanskje er de dyra jeg er mest fornøyd med så langt. Merk det appellerende samspillet mellom tukannebbet og tigerstripene som blir ytterligere framhevet av det virile elgegeviret og de store puppene.


Uansett gikk det som det måtte gå med lefsestammen; det eneste de kjente til var krig, så da brant og slakta de stort sett alt de kom over. Bra for dem.


Så var det på tide å bli sivilisert og lefsene lagde sporenstreks tidenes styggeste rådhus og minst subtile stridsvogn. Freud kunne skrevet en avhandling om det der, jeg lover dere.


Ah, sånn ser Kalosj ut ved sivilisasjonens vugge. Så fredfylt og vakker.


Og det varte jo jævla lenge.


En etter en falt utbryterstammene under brunlefsenes harde hånd. Brunfargen er ikke tilfeldig valgt, sånn apropos.


Tre milliarder år med krig. "Skomaker, bli ved din lest" er lefsenes motto.


Romalderen begynner! Hva passer vel bedre enn å utforske det ytre rom i en grønn tannkremtube? "Fint lite," synes lefsene.


Det er nå moroa virkelig begynner. Lefsene ligger ikke lenger øverst på lista over tøffinger, så hvordan takler de å være små fisker i en diger dam? Vi aner at ydmykhet må inn på statslederpensum i lefseleiren.


Heldigvis går det an å sysle med fredelige ting også, som å kolonisere og terraforme fremmede planeter slik at levende vesner kan klare seg der. Her har vi mitt første forsøk. Seinere kommer jeg tilbake for å suge til meg alt som kan minne om profitt på denne røysa. Noen ting forandrer seg aldri.

Hvordan går det med lefsene i åra som kommer? Planlegger å sitte et par timer med Spore i morra også, så dere får vente og se.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#18
Bare ikke spill i beruset tilstand, jeg tok et par halvlitere i går og jeg har sitti og retta opp krigene jeg satt igang fordi jeg ikke var oppmerksom på hvor jeg fløy, og ga ingen gaver heller, for å si det sånn.

Det var tidenes timesink fordi jeg hadde tre forskjellige imperier som angrep hovedplaneten min med ca. 2 minutters mellomrom. Men det gikk ganske straks mye bedre når jeg begynte å slakte dem på deres hjemmebane i stedenfor å micromanage min egen planets kanoner (hvorfor faen har de ikke en "utstyr hele jævla planeten med kanoner" for så og så mye sporespenn) drittlei av å plassere kanoner!


Edit: Her hadde visst noen av Lodsterne fått aids (annet dyr her gitt). Jeg kidnappa noen av de friske, så skal jeg bruke dem på en eller annen planet senere:
 
#20
Lodsterne nekta å være kompis med meg i starten, så jeg slakta hele gjengen, og slikt går nå dagene i spore.