Den sosiale World of Warcraft-tråden

Man kan aldri vite, Aleks er søt når han virkelig prøver. :p

Jeg har spilt i en time, og det er helt greit. Veldig kjedelig, men prøver å lære meg hvordan alt funker..
 
Jeg har vel fått rundt 20 dager refunded tilsammen, pga lagg etc. Eneste man må gjøre er å bevise at det er serveren som gjør at du ikke kan spille.

Yetipants, poenget var at man skal gjøre hva man vil, spillet det man vil og bruke penger på det man vil. Du sier ikke "jeg SYNES/MENER at spillet suger fordi blablabla", du sier "spillet suger fordi" akkurat som du misjonerer mot spillet. Noe har de gjort riktig, når wow står igjen som et av de få MMOene med brukbar playerbase, at du ikke ser det får være din sak, men det er totalt meningsløst å kalle et så dypt og utbredt spill for møkk, kun fordi du ikke vet nok om det.

For siste gang: nei, man må ikke spille ræva av seg for å ha det gøy. Når jeg ikke raider i wow, pvper jeg. Enten det er outdoor eller i battlegrounds. Det er moro, og man må ikke være level 60 for å synes det. Questing er moro, instancer kan være kjempegøy om du har med hyggelige folk.
Du kan jo svare meg på hvilket mmo som er UTROLIG festelig i en time om du ikke kommuniserer med folk? Et av grunnargumentene du kommer med er hvor kjedelig det er å starte med. Du ville heller startet med en mye sterkere character og vært ferdig? så du kunne gjort alt som var moro med engang?
level 1 til 10 er turtorial levels, du skal lære deg mekanismen og grunnkonseptene i spillet. Uten disse klarer du neppe resten, men det er vel for mye å forvente?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis man ikke takler grunnkonseptene og -mekanismene i WoW etter en halvtime, da klarer man neppe å slå på PC-en sin selv heller. Er det virkelig så jævla uhørt å foreslå at Blizzard kunne gjort de første levlene valgfrie, for at vi som klarer å knyte skoene våre selv skal slippe all møkka? I Guild Wars trenger du ikke grinde deg gjennom tjue levler hvis du ikke gidder, men hvis du vil ha de beste skillsene og bra gear er ikke det noen dum ide (selv om du ikke MÅ). Det er bare for pingler da eller? Siden det ikke er mulig å lære seg spillet skikkelig med mindre man bruker to uker på det forberedende?

Guild Wars-PvE er utrolig mye bedre enn WoW, forresten. Du slipper killstealing, du slipper irriterende respawns, du slipper å bli gjengvoldtatt av et tog med drager som en eller annen idiot har pådratt seg og lesser av seg ved siden av deg, du slipper alt mulig drit som kommer som følge av andre mennesker. Og det er deilig. :)
 
Yatipants, nå snakker du nok før du har nok kunnskap igjen, eller i allefall delvis.

Guildwars er Instanced PvE, alt av PvE er instanced, eller.. faktisk alt av slossing i det hele tatt er instanced.
World of Warcraft har instanced dungeons også, en hel haug av dem hvor du kan gå inn sammen med en gruppe og banke mobs (eller gå alene for å farme hvis du er høy level)

Og nei, Guild wars PvE er ikke bedre enn WoW, jeg spilte Guild wars til 20 med en character og ble rett og slett lei av instancene der siden de alle var så forferdelig like (personlig mening og jeg bryr meg ikke om flaming om dette..)
Og man kunne forsåvidt klare dem med mercenaries om man gadd..
Poenget - WoW har bedre PvE fordi man kan støte på den andre faksjonen, PvP og PvE samtidig kan være utrolig mye morsommere enn bare trøtt grinding i flere timer.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg har prøvd både GW og WoW (WoW langt mere), men PvE messig så er WoW >>>>>>>> GW. GW er preget av et simpelt combat system for PvE, det er mer dybde i WoW sitt PvE system.
Når det gjelder PvP er Guild Wars et spill med mye potensiale. Jeg synes riktignok ideen om at man kan lage level 20 karakterer fra start, men bare med et begrenset antall skills er en halvveis løsning. De kunne like så godt gitt deg hele pakken, PvE delen i GW burde være for de som er spesifikt interessert i den, ikke for å grinde skills (Det virker som filosofien til spillet, men de tør ikke å dra det helt ut).
Jeg har sett at de nå har begynt å selge skill packs fra GW: prophecies til Factions spillere. Det er en ok løsning, men selge in game content for penger er smålugubert.

Jeg tror WoW PvP blir mye bedre i det kommende Burning crusade. De har nok latt seg inspirere noe av Guild wars når det gjelder den kommende Arena PvP delen, men de har også mere unikt PvP content som å ta over og kontrollere spesifikke byer utenfor instances.

Går man for pur PvP der man ønsker absolutt null innblanding av utstyrskvalitet, da velger man ganske enkelt og greit Guild Wars. Har man lyst på litt PvE og litt PvP eller bare PvE ville i hvertfall jeg valgt WoW uten tvil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Evehr
Guildwars er Instanced PvE, alt av PvE er instanced, eller.. faktisk alt av slossing i det hele tatt er instanced.
World of Warcraft har instanced dungeons også, en hel haug av dem hvor du kan gå inn sammen med en gruppe og banke mobs (eller gå alene for å farme hvis du er høy level)
Så de har dette i WoW også? Hvorfor må jeg da møte på folk mens jeg raser rundt i landsbygda? Kunne de ikke gjort all slåssing instanced? Kjipt. :(

Lurtz: Jeg er ikke enig med deg i at å ta betalt for skillpacks er lugubert. Det er å gi spilleren et valg; enten så bruker du tid på å grinde skills, eller så kjøper du deg fri. I WoW MÅ du grinde deg til helvete og tilbake, hvis du skal være med på moroa. Det er hva jeg har påpekt hele tiden i denne tråden som den store feilen WoW gjør.
 
Hvorfor skulle de gjort alt instanced? noe av det som er bra med wow, synes ihvertfall jeg, er at du kan løpe langt inn i skogen, for å gjøre noen oppdrag, og kanskje der, langt inne i en grotte møter du på en liten gnome som kanskje holder på med samme sak, og mens dere løper rundt sammen for å løse dette oppdraget støter dere pluttselig på en stor stygg orc warrior som er 5 levler høyere en dere. det er dette wow er, det er derfor det går under kategorien MMO, og ikke SingelplayerRPG.
jeg vil ikke løpe rundt alene, men det er kanskje det du vil? isåfall ville nok GW eller Diablo2 vært bedre.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg synes det er greit at man kan kjøpe seg fri, men synes ikke det skal være penger involvert da man ikke direkte betaler for nytt content, det blir mer som å kjøpe seg fordeler. De burde heller bare unlocked alt for PvPers hvis de ønsker å tilby en PvP del der PvE faktisk ikke er nødvendig.
Det jeg ikke liker er at de ikke tar det helt ut og lar spilleren velge, det blir stående halvveis på en slik måte at de som vil spille PvP blir stående med svært begrensede build muligheter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Se nå heller på det slik at før så kunne du bare betale for skills med tid, men nå kan du velge å betale for dem med penger også. Det er ikke urimelig. :)
 
SITAT(Yetipants @ 07.10.06, 23.29) 27014
I WoW MÅ du grinde deg til helvete og tilbake, hvis du skal være med på moroa. Det er hva jeg har påpekt hele tiden i denne tråden som den store feilen WoW gjør.
[/b]
Og det er nettop der du tar så inn i gamperæva feil. Du trenger ikke å grinde i evigheter, for å så ha det gøy i wow, det er snakk om 7-10 levler for å lære deg spillet. Hadde du faktisk spilt litt lengre, det er snakk om rundt 5 timer om du bruker lang tid, kunne du ha opplevd å gjøre en instance (deadmines) med en 5-man gruppe. Hvor man faktisk må samarbeide og bruke taktikker til en viss grad. Det var vel rundt dette punket jeg ble totalt betatt av wow.

Yetipants, jeg kan helt fint akeseptere at du ikke liker wow, men om du faktisk vil prøve spillet, foreslår jeg at du heller prøver det med venner, enten irl eller online venner. Wow blir utrolig moro når du spiller med et par venner og samarbeider. Personlig elsker jeg co-op i nesten alle spill, det er kanskje derfor jeg er så betatt av organisert cs-spilling også, men av alle co-op paserte spillene jeg har testet, har ingen kommet i nærheten av wow.

Det er en utrolig følelse når du og (i mitt tilfelle) paladin vennen din dreper 6 level 60 hordes alene, det er samarbeid, taktikk og en liten dose "skills", mer kan man egentlig ikke kreve for at ett mmo skal bli perfekt, i min mening.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du omtaler en tutorial på fem timer som om det var akseptabelt, og da har jeg igrunn fått frem mitt poeng. Hva faen for slags skadeskutt spilldesign er egentlig det? Jeg rekker med andre ord å spille gjennom hele Max Payne 2 på den tiden det tar meg å lære å krabbe i World of Warcraft. Da bør det faenmeg være heavy saker jeg får lov til å gjøre også, når jeg først får spille denne staselige instancen. Hvor mange drager får jeg drept der inne, og hvor mange millioner gullstykker får jeg?
 
Vel, la oss si at en turtorial til et annent spill, f. eks Zelda: WW, her varer turtorialen i opp til 30 min, utifra hvor lang tid du bruker, og om man skal gjøre alt i WW, fra begynnelse til slutt, vil jeg si at det tar rundt 25-30 timer på sitt beste.
Wow sin turtorial varer da i 4 til 10 timer (jeg gjør første delen på under 3 timer, men så har jeg spilt en del), og hvor mye gametime kan du få ut av wow før man har sett det meste? Vel, en vanlig spiller bruker godt og vel 12 dager spilletid til lvl 60 uten å stress (betyr = questing, pvping, instancing... ting som er gøy).

Jeg kan med hånd på hjertet si at turtorialen er nødvendig, og etter min mening, ganske morsom første gangen, såklart ikke om man setter seg inn i å IKKE LIKE DET.

Jeg hadde aldri blitt forelsket i Halo om jeg hadde fortsatt tonen min ovenfor xbox og spillet i seg selv. Jeg testet det en gang, med et negativt blikk i rundt 20 minutter, fant ut at det var drittkjedelig. Så, på et av de første spilltreffene SG hadde, satt jeg og Endre og spilte sammen, og jeg prøvde å gjøre det beste ut av det, og ta det med et åpent sinn. Spilletid jeg har tilbakelagt i halo 2? det vil jeg nesten ikke si.
 
Wow =D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 08.10.06, 02.26) 27030
Se nå heller på det slik at før så kunne du bare betale for skills med tid, men nå kan du velge å betale for dem med penger også.[/b]
Som jeg sa til epp, noen kompiser av meg har nå begynt å kjøpe gull i WoW. De er på jobb halve dagen, og fant ut at de heller kunne bruke penger de tjente på RL-jobben til å kjøpe gull i WoW, så de slapp å bruke tid på å "farme" det i WoW når de heller kan bruke tid på det som er artig i spillet.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er dette dere har å se fram til, folkens. :grine:
 
Vennene dine er dekadente, late horer Thinaran. Dessuten så er kjøping av gull, characters og levling ulovlig. Og det kan gå så langt som å bli politianmeldt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Eivind @ 08.10.06, 03.55) 27039
Vel, la oss si at en turtorial til et annent spill, f. eks Zelda: WW, her varer turtorialen i opp til 30 min, utifra hvor lang tid du bruker, og om man skal gjøre alt i WW, fra begynnelse til slutt, vil jeg si at det tar rundt 25-30 timer på sitt beste.
Wow sin turtorial varer da i 4 til 10 timer (jeg gjør første delen på under 3 timer, men så har jeg spilt en del), og hvor mye gametime kan du få ut av wow før man har sett det meste? Vel, en vanlig spiller bruker godt og vel 12 dager spilletid til lvl 60 uten å stress (betyr = questing, pvping, instancing... ting som er gøy).[/b]
Forskjellen, min venn, er at tutorialen i Wind Waker er artig og setter an tonen for hele spillet. WoW har ørti killquests (så langt), alle elendig kamuflert som en del av en større kampanje. "Ja, nå har du knerta tjue kobolds i gruva her, så nå sender jeg deg til en annen gruve hvor du skal knerte tredve kobolds med litt høyere level, for nå er du for god til å knerte tjue kobolds i denne gruva." Det er lagt så lite energi inn i tutorialen at man virkelig må tvinge seg selv til å bli engasjert nok til å spille videre. Jeg synes ikke WoW kan unntas for regelen om at et spill må være engasjerende, bare fordi det kommer noe seinere som er bedre.

Men jeg får spille videre og sjekke om jeg får vært med på den der instancen som ble nevnt, det hørtes litt artig ut.