Det store wii fit emnet!

#1
Etter seks uker i salg, har wii fit nå solgt over en millioner enheter i Japan. Nå kan vi se fram til en framtid hvor spilleprodusenter ser at det er mye mer lønnsomt å lage slankespill for feite amrikanere/japanere/europere , enn å lage spill for hardcore gamerne.

Gnøy sier jeg ! :psyduck:
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Ryktene vil ha det til at Nintendo leiter etter noen som kan lage et nytt 1080.
Snowboardspill + den planken der, need I say more? :p
 
#4
Mener folk virkelig at antallet "hardcore" spill har gått ned siden Brain Age kom ut? At vi vil se fler spill av denne typen betyr ikke at vi vil se mindre av den andre. Og så langt er det vel heller ingen som har klart å direkte kopiere sukseen til Nintendo (?), så forhåpentligvis vil nok utgiverne og utviklerne prøve å komme med sine egne ideer.
 
#5
Nei, det er nok ikke blitt mindre hardcore gamere, men forholdet mellom salg og produksjonskostnader er nok relativt bedre for Wii fit, Singstar, og Guitar Hero enn for Final fantasy, MGS eller Killzone. De er jo ikke mange år siden spill var forbeholdt nerder; i dag vet til og med bestemor hva Singstar er. Kanskje det er flere spilleselskap som får øyene opp for dette?
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Fra NPD presseskrivet til Nintendo. SITAT
In 2007, the video game industry grew by 43 percent over 2006. Nintendo is responsible for 60 percent of that growth.[/b]
Hardcore markedet blir ikke mindre, det bare kommer til flere casualfags. Forhåpentligvis vil Nintendo og de andre møte denne økningen ved å produsere flere titler, ikke bare gå over til å lage minigames.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Joda, men er jo litt det som skjer på Wii? Zelda, Galaxy og Metroid pluss noen er kult, men det er i overkant spill som Carnival Games.
 
#8
Hardcoremarkedet i antall folk blir ikke mindre, nei. Men casualmarkedet blir større og større, som vil føre til at det prosentvise hardcoremarkedet blir mindre. Og det sier seg selv at når små, billig og enkle spill selger mer enn hardcore-spillene som koster mer å produsere, vil man heller konsentrere seg om casual-spillene. Det er jo dette som har vært suksessen til Nintendo, og til dels Sony på PS2. Men per dags dato ser det helt greit ut med tanke på antall hardcore-spill, men jeg er ikke helt overbevist om at det vil være slik også om 10 år. Tipper vi vil se lignende tendenser som eventyr-sjangeren har beveget seg inn i: episode- og nedlastbaserte og flere lavkostspill for hardcoremarkedet. Man ser det også i Live, VC og PSN. Merk: Jeg sier ikke at hardcore-spill vil dø ut om 10 år, men heller at det ser ut som det blir en del mindre av dem fordi casualmarkedet blir større og større.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#9
Vil ikke det at causualmarkedet blir større føre til større rekruttering av hardcore-spillere? Jo mer vanlig spill er, jo flere potensielle nye spillere når det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Virker ikke slik. De fleste folkene jeg kjenner som spille Singstar, FIFA og Buzz spiller ikke noe særlig annet enn det.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Både Halo 3 og Mario Galaxy (Mario 64) har solgt betraktlig mye mer enn forgjengerne så å si at at hardcoremarkedet krymper er vel ikke rett?
 
#12
Nå må du huske på at det er ikke alle spill som har markedsføringskostnader tilsvarende BNP-en til et gjennomsnittelig afrikansk land. Når sølvguttene arrangerer en egen Halo-konsert sier det ganske mye om budsjettet for markedsføringen til Halo 3.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Enig i at det er helt middelmådig og utrolig oppskrytt, men hva med Mario a. Så du mange reklamer for det?
 

oma

Village Drunk
#14
mario spres fra generasjon til generasjon via folkemunne, som en legende. Mario er den neste tannfeen. Mario trenger ingen markedsføring.

When Mario takes pushups, he doesnt push himself up. He pushes the earth down.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Endrer ikke det faktum at verdens mest generiske og utdaterte spill om idiotiske amerikanere som flyr omkring i Irak og slakter tullinger solgte mer. :hmm: