Har nu spelat Devil May Cry 3 nu mest hela kvällen och halva förmiddan, mest för att jag av nånn anledning fick det en dag tidigt. Första intrycket är helt klart positivt.
Kan väl börja med att säga att Dante känns väldigt färsk.

Den coola mogna Dante vi såg i 1:an har blivit något av en sprallig bortskämd snorvalp, dock alldrig så det blir störande. Har till exempel gett ifrån mig flera garv av hans upptåg och kommentarer under de otroligt vackra och välkordinerade cutscenes. Det är nog här som gör spelet unikt känns det som.
Mellanscenerana, som man riktigt ser fram emot under uppdragen, vet man kommer att bjuda på något alldeles extra. Har ni sett intro-fighten alldeles i början? Tänk er att något liknande kommer komma varje gång mellan uppdragen man tar sig igenom.
Fan vad dom äger, rent ut sagt.
Man känner också att tillverkarna vill ge tillbaka spelkänslan man hade i den underbara ettan, men har även känt av vissa element spelmässigt från tvåan. Vilket överraskande nog är mycket bra. Än så länge är det otroligt KUL att kicka röv.
Svårighetsgraden, som det har talas mycket om, har jag inte kännt av än faktiskt. Provade först på normal och dog kanske 2 gånger under andra uppdraget, vilket jag anser vara normalt då kontrollen är ny (är ju såklart van vid DMC1-kontrollerna, och fick helt enkelt vänja av det.) och spelet nytt... Dessutom kanske lyckades jag köra igenom ettan på Hard-mode...
Men aja, har ju läst att man inte ska skämas över Easy-läget som öppnas upp efter 3 kills, så jag körde helt enkelt på med det. Och nu är spelet lätt helt enkelt. Alldeles för lätt för min smak, men planerar ju att köra andra lägen i framtiden. Om jag har lust med det i framtiden vill säga, vilket jag nu tror och hoppas på..
Vart lite skriv-sugen nu ser jag, men ni måste då notera att detta bara är första intryck över kanske 4 timmars spelande.

Drog över lite basic nu och om jag har lust om några dar så kanske jag skriver recension.
----
Detta är klippt från vad jag skrev på annat forum, orkar ni inte läsa svenska -
KÖP SPELET!!