Devil May Cry 4 demo

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Torsdag blir det slupet en demo av Devil May Cry 4 på både PlayStation Network og Xbox Live Marketplace. Demoen vil inneholde mange områder fra spillet som Capcom har valgt for å vise frem. Demoen vil også inneholde tutorials for nye spillere. Jeg vet ikke om det er noen forskjell fra US og EU PSN, men jeg er relativt sikker på at den kommer til marketplace.

Demoen slutter når man møter den lille ilddemonen som har vært vist frem i trailere.


Ign
 
#2
Jeg må legge til at det ikke bare er litt kjipt at PS3 eiere får lov til å spille demoen gratis fra dag 1, mens jeg må vente en hel uke fordi jeg ikke har Live Gold.

Og nei, jeg har absolutt ingen planer om å betale for en demo uansett hvor lite et Gold-medlemskap skulle koste.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Å si at du dermed betaler for DMC4-demoen fordi et gold-abonnement koster penger er en litt trangsynt måte å formulere det på, synes jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Ikke bitch om det her. Bedre å sende en indignert mail til Crapcom om at de taper en masse salg fordi folk med sølv ikke laster ned demoen når den er ny og hipp og derfor glemmer hele greia bare fordi MS ikke finner en bedre måte å få Gold til å virke atraktivt. <_<
 
#5
SITAT(Buggz @ 23.01.08, 19.19) 99472
Å si at du dermed betaler for DMC4-demoen fordi et gold-abonnement koster penger er en litt trangsynt måte å formulere det på, synes jeg.
[/b]
Jeg har ikke lyst til å spille online fordi jeg rett og slett har mistet interessen for de online spilla som var, dermed -- hvis jeg kjøpte Gold -- så ville det bare vært for DMC4 demoen. Hva er trangsynt med det?

Men ålreit, jeg får vel plukke opp tipset til Lodin eller lage underskriftskampanjer ellerns :elsk:
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#6
Og her fant jeg ut at EU PSN må vente til den 31. Synd men trist.

SITAT
Presumably, the demo will be so awesome, the entire universe will nip out and pick up Devil May Cry 4 when it hits Euro stores in buxom, fully-finished form for 360 and PS3 on February 8.[/b]
=D
 

Novastrum

Feminist-elitist
#7
Å nei, jeg må logge på US-accounten i steden. :(
 
#8
Ehm, prøv med Europeisk konto du, fungerte helt feiende flott for meg, med mindre jeg gjorde noe alvorlig galt da jeg installerte Live.

Noen som vil komme med sine førsteinntrykk?

Jeg hangla meg gjennom demoen litt under snittet raskt, og kom ikke lenger enn starten av snøstorm-shizzlenizzle-brettet.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#9
SITAT(Meta @ 24.01.08, 16.27) 99645
Ehm, prøv med Europeisk konto du, fungerte helt feiende flott for meg, med mindre jeg gjorde noe alvorlig galt da jeg installerte Live.
[/b]
SITAT(Scary Paladin @ 23.01.08, 20.16) 99483
Og her fant jeg ut at EU PSN må vente til den 31. Synd men trist.
[/b]
 
#10
Var noe triksing med Hong Kong kontoer og såntnoe jeg fant, så fikk jeg en måneds gratis Gold. Lasta så ned demoen, og spilte på min egentlige gamertag.

Førsteinntrykket var fint. Dette er det gode gamle Devil May Cry. Det eneste jeg muligens har å klage på er at de vanlige fiendene er så enkle at det blir kjedelig, det er nok fordi demoen åpenbart er satt på den laveste vanskelighetsgraden. Jeg, som egentlig ikke har spilt så mye DMC, klarte fint å komme meg gjennom den første delen av demoen uten å miste et eneste liv.

Sånn videre, så virker grafikken strålende -- men det kan muligens ha noe med at jeg har spilt en del PlayStation 2 i det siste, så ikke ta meg helt på ordet der. Musikken gir meg også den deilige nostalgiske følelsen inni meg. Mimrer litt sånn tilbake til når jeg spilte DMC3.

Ellers er forskjellene mellom Dante og Nero ganske interessante. Nero er utrolig mye "tyngre" enn det Dante var i de tidligere spillene, det kjenner jeg. Hva kan man si? Mannen liker å falle. Ellers er nok den største forandringen hånda til Nero. Jeg fikk egentlig ikke gjort svært mye mer med den enn å dra fiendene bort til meg, holde dem, også var det et triks jeg fikk til et par ganger hvor jeg sveiva dem rundt og rundt og hev dem vekk.

Alt i alt tror jeg dette kan bli et fint spill, selvom jeg fremdeles er ganske skeptisk til det at man backtracker hele spillet etter den første halvdelen -- bare at man da styrer Dante.

Og for dem som lurer, nei: Demoen gjør oss ikke noe særlig klokere på storien.
 
#12
Du må da innrømme det er ihvertfall litt interessant det der med hvem Nero egentlig er. Dessuten har Capcom lovet å gi oss en ganske grei historie, jeg tror jeg leste et sted at DMC4 inneholdt mer cutscenes enn det var i alle de andre DMC-spilla sammenlagt. Så hvorfor ikke være litt optimistisk?

Dessuten har da alltid DMC-storien vært ganske grei. Jeg må si jeg var mer spent på hva som ville skje mellom Vergil og Dante i DMC3 enn jeg var i tja, for eksempel hva som ville skje med MasterChief i Halo 3.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Spilte bare enern, så jeg vet ikke hvem Nero er, annet enn at han ser ut som Dante og sannsynligvis er broren hans ellerno. Håper brettene er såpass lineære at man kan skippe mellomsekvensene. Den "Final"-traileren ga meg elveblest.
 
#14
SITAT(Thinaran @ 24.01.08, 18.29) 99681
Spilte bare enern, så jeg vet ikke hvem Nero er, annet enn at han ser ut som Dante og sannsynligvis er broren hans ellerno. Håper brettene er såpass lineære at man kan skippe mellomsekvensene. Den "Final"-traileren ga meg elveblest.
[/b]
:grine:

Men, ja. Det går ann å hoppe over mellomsekvensene, som du kaller dem. Gikk ihvertfall ann på demoen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
SITAT(Aleks @ 24.01.08, 18.25) 99678
Du må da innrømme det er ihvertfall litt interessant det der med hvem Nero egentlig er.[/b]
Nei. Ingen må innrømme det, fordi det ikke er sant. Å kalle historiene i Devil May Cry-spillene for gode er som å si at du synes Dude, Where's My Car er en god filmfortelling. >_<

Ikke at det er noe spesielt gæærnt i å ha en fullstendig verdiløs bullshit-historie bare for å ha en unnskyldning for å få på noe faenskap, så lenge ingen forventer at jeg skal bry meg om det. :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Orket bare å spille Exterminator-greia … like greit at den bare varte i ti minutter, jeg ble lei like før. :/


PS:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Syntes ikke det var all verdens, men jeg syntes ikke det var så verst heller. Antar at det blir samme gamle DMC-leksa, med noen nye ting slengt inn siden hovedpersonen er ny, og det kan jo bli ålreit. Iallfall tonnevis bedre enn den demoen av Kingdom Under Fire: Circle of Doom som også ligger ute, blæh.