DICE annonsererer Bad Company 2 og Battlefield 1943

oma

Village Drunk
Hvordan kan vaapen bli "spennende" egentlig? Jeg forstaar ikke hva som menes med det i den konteksten.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kjedelig er det når alle våpnene fungerer på akkurat samme måte (alle skyter prosjektiler i rett linje mot target), bare at de ser forskjellig ut og gjør forskjellig skade. For stikk motsatt side se på Unreal Tournament der hvert våpen fungerer på forskjellig vis og har en alternativ måte å brukes på. Variasjon og funksjonalitet som bidrar til forskjellige taktikker er cluet.

D

Deleted member 91

Gjest
I tillegg hjelper det litt at de ikke høres ut som dårlige kruttlappistoler, gjør liten visuell skade på målene (for et nylig eksempel på hvordan dette gjøres riktig, se Killzone 2), og generelt sett lite punch. I tillegg til tingene Buggz sa, selvfølgelig.

Jante

privileged CIS shitlord
HL2 var vel et av de første spillene som hadde merkbar skade på fiender og terreng når du skyter på dem. Men er enig når det kommer til punch, det var ofte som å skyte med luftpistol. Den andre SMG-en (Combine-rifla) du får er vel det eneste som høres skikkelig ut i mine ører.

D

Deleted member 91

Gjest
Var det den som hadde den energikula som alternativild? Da er jeg enig, den var hard som rakkern, bare synd ammoet i HL2 er så jævla begrensa. Enda et bevis på at gaben hater at spillerne har det moro. Det seguer forøvrig over i mitt andre hovedproblem med kampsekvensene i HL2, nemlig hvor kjip AI-en er. Jeg vet ikke om det er det faktum at du gjør så mye mer skade denne gangen, men kampene er rett og slett kjedelige, og fiendene virker mye treigere og kjipere enn i Half-Life. Soldatene der løp litt rundt og styra og holdt på, Combine bare .... står der.

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at eneste måten å spille HL2 er med Smod. Da er det ihvertfall ikke lov å klage på våpnene. :p
*skyte med en PSP*

Jante

privileged CIS shitlord
Ja, de fokuserte for mye på scripta events i HL2. Type "flammende tønner regner fra himmelen mens du er i kloakken" og "kjør/spring vekk før det jævla helikopteret dreper deg."

D

Deleted member 91

Gjest
Påminnelse om at eneste måten å spille HL2 er med Smod. Da er det ihvertfall ikke lov å klage på våpnene. :p
*skyte med en PSP*
Beep beep, det er doo doo trucken som kommer for å hente innlegga dine, Lodin! Det argumentet der er ugyldig og du veit det.

Lodin

Der Waaaah
Du er ugyldig!
Problemet med for mange scripta events blir og stort sett borte siden det hele tiden spawnes tilfeldige fiender.

Lodin

Der Waaaah
Men drit i det, 1943 ser ut til å bli spillet til far.
>Priced somewhere between $15 and $20, the game will pack three classes: Infantry, Riflemen, and Scout. DICE wanted to make sure that players could fight in any situation regardless of the chosen class, so each has weapons that can take down a tank.

>The 24-player game will also grant players unlimited ammunition, as well as automatically regenerating health. While these steps are being taken to ensure that the game has wide appeal, they also remove the team-centric strategy of past titles.
Bør vel satse på at dette er en fakepost. :hmm:

Jante

privileged CIS shitlord
Hiver seg på den strømlinjeforma, overfladiske casual-bølgen med andre ord. Får for guds skyld håpe noen andre plukker opp fakkelen og lager et skikkelig multiplayerspill med fokus på teamplay og taktisk bruk av kjøretøy, for dette høres bare mer forferdelig ut for hver nyhet som lekkes.

oma

Village Drunk
@spennende vaapen: takker for forklaring.

Killzone har vel foroevrig alltid hatt spennende vaapen i forhold til konkurentene sine? Mener at mye av hypen paa KZ1 var at vaapenene var saa fete?

Uansett, demoen tilfredstilte ikke noe spesiell hype hos meg, men var ok nok. Kommer nok til aa kjoepe det om folk sier MP er moro, men ser ikke for meg at jeg fullfoerer SP.

D

Deleted member 91

Gjest
Killzone hadde veldig mye hype over ladeanimasjonene husker jeg, og da jeg testa jævelskapet i noen minutter for en liten stund siden var de fortsatt ganske respektable.

Lodin: Haha oh wow. Hva faen i helvete er det de driver med, hele poenget med Battlefield er jo at det aldri har hatt spillmekanikk i verdensklasse men har vært så populært pga den høye playercounten og de store miljøene. Det hadde ikke engang vært så ille om det var noen kule Battlefield-rivaler der ute med like store miljøer og kjøretøy og sånt, men den siste var vel ... Frontlines: Fuel of War, og det var stusselige greier. Alt i alt: GNØØØØØHHH.