DoA: Ultimate

#1
Bare lurte hva folk tenker om Dead or Alive Ultimate. Spillet SER jo unektelig bra ut, støtter LIVE, og überninja Ryu Hayabusa er med (noe som nesten er grunn nok i seg selv til å kjøpe det). Nå har jeg liten erfaring med DoA-spillene, men jeg vet bare at de ikke er regnet blant de beste fighting-spillene.

IGN ga jo spillet en grei score (men ikke over 9.5, så det er vel en 8.0 på vanlige skalaer). Husker ikke i farta hva Gamespot ga det, men var vel rundt 8.5 eller noe.

Noen tanker, ideer, innspill?
 
#2
Noen av mine tanker ut i fra spillets egne øyne:
- fine damer
- Skikkelig bra med gjette spill (engelsk blir for hardcore til å kunne bruke utrykkene på engelsk til dette spillet her.. :D) fordi han kan avbryte komboer og starte nye så det går i flyt hele veien
- grei mengde for å holde spillet gående blant ikke-vanligvis-fight'e spill-gamere

Andre ting som bør nevnes:
- Live play kommer til å ikke funke så veldig bra. Før du vet det har du blitt reverse'a pga en lag.
- For å holde mål med DoAs utvikling bør de ha skaffet reversals i lufta, noe som er helt tåpelig. Men da lever det opp til tidligere spill hvertfall, og bringer noe nytt med seg.

Konklusjon:
Kanskje jeg kommer til å se på spillet en eller to ganger, men det blir alt. hvis ikke jeg har lyst til å ha noe å le av da, hvis jeg i det hele tatt klarer å le over et spill som dette.
 
#3
Online funksjon på slåssespill funker garantert ræva! Pga at man kan ikke ha NOE lag når man spiller fighting games, siden alt går på frame's og er veldig viktig.
Ellers om DoA - Ultimate, skaffer det nok.. for å spille i ny og ne etter masse fighting i andre slåssespill... så kan man sette på DoA med lukket øyer og bare chill'en med reversals og trykking der det måtte passe deg. :)

Fine damer! Store lunger! Alright!