Dokumentar om Nintendo fra BBC

#1
Hei og hå. I går kveld lekte jeg meg litt med Google Video-søkemotoren, og snublet etter hvert over en dokumentar BBC har laget om Nintendo.

Til tider kan det virke som om dokumentaren handler mer om Hiroshi Yamautchi (tidligere Nintendo-president) som beinhard og kynisk businessmann enn den handler om Nintendo som firma. Jeg lærte heller ikke så mye nytt av den, men til tross for dette fant jeg den ganske interessant. Det er ikke hver dag jeg ser en dokumentar som omhandler spill på en eller annen måte, og enda mer sjelden finner jeg en dokumentar som handler om mitt favorittselskap innen bransjen. Her er en link:

http://video.google.com/videoplay?docid=26...8114&q=Nintendo

PS. Dokumentaren fokuserer på det negative Nintendo har gjort, så den funker dårlig som fanboy-runking. ;)
 
#2
grei nok dokumentar, noen feil her og der, men grei nok.
Som sagt viser denne dokumentaren kun det negative med Nintendo og veldig lite av det positive.
Negative sider har jo alle store selskap, dette inkluderer da ogsaa saaklart baade Mircosoft og Sony.
 
#3
Er det bare meg, eller postet Frenzy eller no' denne videoen i shizzle tråden? Husker ikke helt hvem det var.
 
#4
Hvertfall ikke meg. Aldri sett filmen før, men som den kyniske motstanderen av Nintendo som jeg er så skulle du ikke sett bortifra at jeg hadde postet den, hvis ikke Shigsy hadde kommet over snutten først da.