Doom 3 og Half-Life 2 til Xbox

Så vidt jeg vet har ikke x-box versjonene kommet ennå, men jeg regner med at pc-versjonene har litt bedre grafikk og styring. :)

Noen liker bedre FPS bedre på PC, andre liker de bedre på konsoll. Spillene kommer ikke til å være anderledes på noen som helst måte, bortsett fra kontrollen

Opprinnelig skrevet av Agahnim@13.08.2004, 23.35
Noen liker bedre FPS bedre på PC, andre liker de bedre på konsoll. Spillene kommer ikke til å være anderledes på noen som helst måte, bortsett fra kontrollen
87038​

Er du sikker, mener jeg leste et sted at grafikken på ihvertfall Doom 3 til x-box er dårligere enn pc-versjonen.

Novastrum

Feminist-elitist
Grafikken på Doom3 skal visstnok være et lite, men godt hakk under PC-versjonens "High"-innstillinger. Etter hva jeg har sett av Xbox Doom3-presentasjoner ser det ut til at det hakker en god del også når det skjer mye action på skjermen. Om det går an på spille på Live! vet jeg ikke, men de har jo muligheten. Ellers er vel alt likt.

Half-Life 2 Krever ikke et monster av en maskin. Det jeg har sett/opplevd av Half-Life 2 tilsier at dette spillet skal funke fint på Xbox. Grafikken blir vel også nogenlunde lik. Kanskje ikke like bra vanneffekter og selvfølgelig lavere oppløsning.

Kilik

Lokal moderator
Er allerede sluppet en rekke screens fra Doom III Xbox. Døm selv:

Lodin

Der Waaaah
Xbox versjonen får coop da. Men det blir modda inn i PC versjonen i dette øyeblikk, så det er ikke så stor forskjell.

Synes grafikken i Doom 3 til Xbox lignet på den i Riddicks
Chronicles. Og det er da slett ikke dumt.

Når det gjelder H2. Valve har alltid vært flinke til å lage spill som kan spilles på et vidt spekter av maskiner, og tviler på at
de skuffer denne gangen også.

SHDR

Gullmedlem
Valve har laget ett spill, Alucard. Det ble skrevet i 1998 for å fungere på Pentium 133MHz med Voodoo-grafikkort. Det skulle bare mangle at det fungerte på et vidt spekter av maskiner, spesielt da de aller fleste begynte å spille Half-Life først i 1999-2000. På det tidspunktet hadde iallefall jeg en PC som var rundt 6 ganger så kraftig som systemkravene til spillet.

Hehe... Der du så hatten passet, Alucard.(For en tåpelig ting å si)

Det var jo ett hav av grafisk kvalitet fra PC til BOX når det gjelder Doom III. HL2 vet jeg ikke noe om, men når det gjelder begge spillene så vil jeg si at det ikke er tvil om hva du bør kjøpe dem til. Kjøp de til PC! FPS er som regel bedre på PC, syns nå jeg da.

Beklager, tok vist feil.
Uansett.

Foretrekker FPS på PC i bunn og grunn,
men jeg jeg kan ikke nekte for at at jeg liker HALO veldig godt.
Et spill som jeg synes passer utmerket på Xbox, bedre enn på PC Faktisk.

(Nå har de Syv Søstre begynt)

Opprinnelig skrevet av Alucard@14.08.2004, 17.06
Beklager, tok vist feil.
Uansett.

Foretrekker FPS på PC i bunn og grunn,
men jeg jeg kan ikke nekte for at at jeg liker HALO veldig godt.
Et spill som jeg synes passer utmerket på Xbox, bedre enn på PC Faktisk.

(Nå har de Syv Søstre begynt)
87395​

Halo var bedre på xbox etter min mening. Faktisk så bra at jeg jeg gleder meg til toern. Selv om jeg ikke spiller konsoll spill mer.

:) Jeg fant ut litt mer om om Half-Life 2 til Xbox. Xbox-versjonen vil kjøre litt over medium kravene til PC.

er det noen som vet om Counter Strike 2 (Source) kommer til Xbox. Hadde vært fint det

De bildene Kilik postet av Xbox verjonen så rett og slett elendige ut i forholdt til PC versjonen. Jeg hadde Doom 3 på absolutt laveste innstillinger, men synes alikevel at det så mye bedre ut på min PC. Jeje.. Vi kan vel kanskje ikke forvente så mye mer av en konsoll.

Utifra bildene av Xbox versjonen så ser det heller ut som den kjører på et nivå tilsvarende PCens "Medium" enn "hakket lavere enn "High"". Men jeg bør vel se spillene i aksjon selv for å kunne bedømme selv.

Opprinnelig skrevet av Shadar@15.08.2004, 11.13
Halo var mer imponerende på X-Box, ja, men jeg likte bedre å spille det på PC.

Sulkywhatever: CS på X-Box ..? Du har en PC som er kraftig nok til å spille Doom 3, men du vil lide deg gjennom autoaim og analoge kontroller på X-Box istedet for å bruke PCen din? Jeje.
87701​

Det er vel mest pågrunn av Xbox Live. :) Også liker jeg kontrollen til Xbox :)

Ikke noe galt i det vel. <_< Men som sagt er litt usikker på hvilken versjon jeg skal kjøpe :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude+15.08.2004, 11.17-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@15.08.2004, 11.13
Halo var mer imponerende på X-Box, ja, men jeg likte bedre å spille det på PC.

Sulkywhatever: CS på X-Box ..? Du har en PC som er kraftig nok til å spille Doom 3, men du vil lide deg gjennom autoaim og analoge kontroller på X-Box istedet for å bruke PCen din? Jeje.
87701​

Det er vel mest pågrunn av Xbox Live. :) Også liker jeg kontrollen til Xbox :)

Ikke noe galt i det vel. <_< Men som sagt er litt usikker på hvilken versjon jeg skal kjøpe :tommelopp:
87702​
[/b]
Hvis du har god nok PC, så bør du kjøpe PC versjonen. Mye bedre å styre på PC. Det kan man nesten ikke nekte for uansett hvor godt man liker en konsolls gamepad. Grafikken kan jo også bli en del bedre på PC. Dessuten så er det nok billigere å kjøpe det til PC.