Doom3 til 299,- på elkjøp

#1
I flere dager før release (13/8) lokket de med annonser (blant annet i flere aviser) om at de selger spillet til utrolige 299,-. Det er veldig spesielt å selge et nytt spill i den prisklassen. Jeg tok turen etter arbeid på fredag å stakk innom elkjøp på forus (stavanger) for å kjøpe spillet. Jeg så ingen svære hyller som jeg trodde doom3 skulle være utplassert på siden jeg trodde dette var en svær kampanje fra elkjøps side. Jeg spurte en som jobba der om hvor spillet var og gav meg følgende svar at spillet var utsolgt, men han kunne tilby meg andre spill (som jeg overhodet ikke var interessert i). De skulle forøvrig få mer doom3 inn på onsdag!!. Jeg gikk hjem med engang.

Jeg ser dette som en diger bløff. Elkjøp hadde tidligere en kampanje om å selge filmen "atter en konge" til 89,-. Denne filmen solgte de kun til prisen i et begrenset opplag.

Jeg kommer ALDRI til å handle hos elkjøp noensinne.
 
#2
Kjenner igjen situasjonen. Skulle dra for å kjøpe Mario Kart DD
en gang. Men før jeg dro så tok jeg en telefonsamtale for
å spørre om de hadde spillet inne. Joda, de hadde mange eksemplarer
inne sa fyren i telefonen.
"yess" tenkte jeg og dro til Elkjøp.
Jeg gikk til hyllene og så meg rundt. Ikke et spill å se.
Jeg spurte en fyr i en slik skranke og han sa det var utsolgt.
Det værste var at det var han samme som i telefonen.

Mistet respekten for Elkjøp etter dette.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#3
Jeg opplevde akkurat det samme Epzilon. Jeg skjønte ikke hvor de hadde satt spillet så jeg spurte, han sa at alt var utsolgt (Jeg var der klokken 16 circa). Jeg mistenker at det var en bløff, siden det ikke sto noen stands eller noen som helst reklame for det inne i butikken. Hvis det faktisk skulle vise seg å være en bløff, så mister jeg all respekt som jeg måtte ha for elkjøp.
 
#4
Jeg tror det bare er reklame for å få folk i butikken, slik at de kan si: "Beklager, vi er utsolgt, men jeg kan vise deg noe annet du kunne vært interresert i..."

Lavmål... <_<
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
Det kan jeg avkrefte. Her i byen hadde de flere eksemplarer igjen, men jeg har ikke fått lønning enda så et evt. kjøp er utelukket. De er rett og slett bare utsolgt. Du kan derimot inhandle spillet til 299(pluss porto) på deres hjemmeside, og dermed få det i postkassen.
 
#6
Elkjøp bløffer ikke. Det er bare det at om du skal kjøpe Doom 3 til 299 NOK, så må du kjøpe det fra nettsiden til Elkjøp: www.elkjop.no. Da jeg ba moren min skjekke om Elkjøp hadde Doom 3 inne på torsdag (ja, dagen før lanseringen), sa de ja. Da hun spurte om prisen, sa de at det kosta 399 NOK. Det er ikke alltid slik at det er den samme prisen på nettsiden som i butikken. Som oftest er nettsiden billigere.
 
#7
Elkjøp er greie snille! Jeg skulle en gang kjøpe et videokamera der, så hadde de det ikke inne. Da spurte mannen meg om jeg ville ha ett nytt de nettopp hadde fått inn og ikke begynt å selge enda. Ok sa jeg, jeg betalte bare 5000,- for det kameraet å senere en måne eller noe, så jeg det til salgs for 7000,- !!! Da var jeg litt sånn gla ja!
 
C

Crizpy

Gjest
#8
Opprinnelig skrevet av Epzilon@14.08.2004, 13.22
Jeg kommer ALDRI til å handle hos elkjøp noensinne.
87288​
Å-amai!
Greit de lokker med spill som det, men det er vel ingen vits i å boikotte hele driten pga det.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@14.08.2004, 14.07
Elkjøp bløffer ikke. Det er bare det at om du skal kjøpe Doom 3 til 299 NOK, så må du kjøpe det fra nettsiden til Elkjøp: www.elkjop.no. Da jeg ba moren min skjekke om Elkjøp hadde Doom 3 inne på torsdag (ja, dagen før lanseringen), sa de ja. Da hun spurte om prisen, sa de at det kosta 399 NOK. Det er ikke alltid slik at det er den samme prisen på nettsiden som i butikken. Som oftest er nettsiden billigere.
87308​
Hvis de ikke spesifiserer at du må handle på nettet for å få varen billigere i annonsen så regnes det som feilaktig markedsøring. Man kan da kreve å få varen til annonsert pris.
 
#10
Å-amai!
Greit de lokker med spill som det, men det er vel ingen vits i å boikotte hele driten pga det.
87342​
Og litt for de ikke hadde atter en konge da jeg var innom. Boikott jævlene. Uansett så var jeg ikke klar over nettbutikken og lokal butikkene operete med forskjellige priser, det er rett og slett teit.
 
#13
Man handler ikke på Elkjøp uansett. (OK, kanskje man kan kjøpe noe der, men PC-er grusomt overpsriset og oppskrytt på Elkjøp)
 
#15
Liker el-kjøp godt jeg. Spillene er som regel ganske billige, i forhold til pick-up der jeg bor.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#16
Herregud, hvis dere er på elkjøp og ser et spill som koster mer enn det annonsen sier. Da går dere til ingangen av butikken hvor deres kataloger er. Tar med den og spillet til kassa og sier: Dere har feilprisa, spillet koster <insert price here>, bare se her i katalogen deres. Det funker hver gang.
 
#17
jeg drar bare på elkjøp fordi det er nærme meg :p
og jeg har også opplevd slike lokketilbud.....

synes de er helt greie
 
#18
Eat this:

"Spørsmål: Prisen i er lavere på www.elkjop.no enn i min lokale butikk. Hva skal jeg betale?

Svar: Det kan forekomme prisforskjeller mellom www.elkjop.no og butikken. Dersom du finner et produkt på www.elkjop.no som du vil handle i butikken, og oppdager at prisen er en annen, gjør da selgeren oppmerksom på dette. Du vil selvfølgelig få den laveste prisen."

Fra www.elkjop.no.
 
#20
Elkjøp er noen luringer serru....jeg kjenner flere som jobber der og det er mye rart som skjer der altså. Mange varer som dem annonserer har vær butikk bare noen få ut av, hensikten med dette er å dra kunder inn i butikken for at dem evnt skal kjøpe noe anna.

En annen ting er at dem ikke setter varene ut i hylla da det er kampanje for å dra folk inn i butikken og så sette varene ut i hylla når kampanjen er over for en høyere pris.

Dette har forekomet her i byen og andre plasser jeg vet om. En annen ting er feil prising, sjekk ALTID prisen på nettet før du handler i butikken. Du kommer til å bli sjokkert over hvor ofte prisene ikke stemmer.

Hvis kundebehandleren ikke vil selge til den prisen du sier er på nettet så står du rett forand han å ringer til elkjøps kundeservice og forklarer saken og gir så røret til selgeren som så får beskjed om at han har driti på draget.