Drømmefall på x360?

#1
Jepp, exactly. Mener å huske snakk om at Drømmefall skulle lanseres på Xbox. Spillet er vel ikke ute i hyllene ennå (når skjer det, forresten?), dermed er vel ikke en utgivelse til Xbox 360 helt usannsynlig?

Men så kan det jo hende at alt dette med Drømmefall på konsoll er bullshit. I så fall er det bare å kaste råtne egg og tomater denne veien.

Update/Edit/Whatevah:
Dreamfall release
We know that many of you are eagerly awaiting news of when you can get the chance to play Dreamfall. The release date has now been announced as Spring 2006

The game will be released simultaneously on Xbox and Windows.
[/b]
Dette betyr vel at den lanseres til den gamle Xbox-en... Eller? Kom igjen, lat som dere har litt peil i hvert fall.
 
#2
Er ganske sikker på at det er Xbox spillet kommer til. Mener jeg så det under en tråd om hvilke store spill som kommer til gamle Xboxen i løpet av 2006 på TeamXbox forumet. Der fant jeg Black og Drømmefall, som utmerket seg i min bok.

ToTheGame lister det forresten opp som et Q2 spill.
 
#4
GameReactor sin siste oppdatering melder om at spillet kommer til 360. Hvor vidt dette stemmer, vet jeg ikke.

Opprinnelig skrevet av GameReactor
I går kunne vi presentere noen nye skjermiser fra Age of Conan og hvor norske Funcom er utvikler. I dag legger vi opp fire nye skjermiser fra deres kommende Action/Adventure-spill Dreamfall: The Longest Journey. Spillet lanseres til Xbox, Xbox 360 og PC 20. april og for de av dere som er ganske utålmodige, håper jeg disse siste skjermisene gleder litt.
På samme side finner dere også noen nye skjermbilder.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Spillet har aldri blitt annonsert til 360, men Xbox versjonen vil så klart være kompitabel. Så spørs det om det vil være det fra starten av eller om man må vente på at MS slipper en patch.
 
#7
Ikke egentlig. Xbox har solgt rundt 22 millioner konsoller, noe som (litt naivt) betyr 22 millioner potensielle kjøpere. Hvor mye har 360 solgt? 5? 6? Jeg har det ikke i hodet, men det er i hvert fall mye, mye mindre.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#8
Da blir det vell mest naturlig å gi ut spillet til Xbox men som bakoverkompitabel til Xbox 360.
 
#9
Javisst, men Funcom (eller noen annen tredjepart) har ikke kontroll på om spillene deres blir bakoverkompatible. Det ligger i Microsofts hender.