Dragon Quest/Dragon Warrior

Jeg har sittet en stund med Dragon Warrior VII nå, og blitt litt "småforelska" i dette spillet. Det er det første spillet jeg spiller innen DW serien, og synes det er meget bra så langt.

Her kan du diskutere DW/DQ serien til krampa tar deg.

Mitt første spørsmål er... hvilke andre DW/DQ spill bør jeg teste ut? Noen sier at DWVII er det beste i serien, men så er det andre som er skuffet. Jeg lurer også på om alle spillene i serien har en slik egen "action" knapp, som i DWVII, istedenfor å være nødt for å gå inn på en meny hele tiden? Eller er det bare DWVII som har denne finessen? Men hvilket/hvilke spill er best å prøve seg på etter DWVII?

Dragon Quest er artig, ja. har spilt alle bortsett fra V og VII.

Har spilt 1-3 og 6. beste spillet i serien er, IMO, III.

Alle DQ spillene har sånn menygreie, botsett fra GBC remakene.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SNES-spilla har også den «finessen». Det er vel heller det at NES-en manglet et par knapper.

Sålangt har jeg bare prøvd Dragon Quest I og IV (NES) og Dragon Quest V (SNES/fanoversatt).

Eneren suger, historia er en dårlig «redd prinsessen»-variant, og alt er skrevet på gammelengelsk. Det er til å få hodepine av. Og i den amerikanske versjonen, Dragon Warrior, har Nintendo sensurert korsene til davidstjerner. Noe som gjør at kirkegårdene i spillet minner litt for mye om noe som skjedde for omtrent 50 år siden …

IV sies å være det DQ-spillet med best historie, og det fansen liker best. Det kan godt hende, men grafikken er så glorete og fæl at det svir i øynene. Spilte dette i max 30 minutter før tårene gjorde synet mitt uskarpt.

Dragon Quest V er sakene. Grafikken er temmelig primitiv hvis man sammenligner med FF-spilla på SNES, men fiendedesignen er fin, musikken er god, og historien er veldig original. Jeg likte dette spillet veldig godt. En av tingene som gjør det kult er at du etter en stund får en vogn som du kan samle monstre i. Monstrene kan puttes i den aktive gruppa og slåss som en vanlig karakter. Du kan tilogmed kjøpe våpen og rustninger til dem! Moro!