Dragon Quest IX - DS Eksklusivt

#1
Dette kom som et sjokk for meg. Dragon Quest IX er serien som trekker alle japenere til butikker, og får voksne menn til å overfalle barn, bare for å få tak i spillet. Til nå har de fleste vært overbevist om at Dragon Quest IX havner på PlayStation 3, men så dukket jo de rykter om at MicroSoft prøvde å gjøre det 360-eksklusivt. Men nå har det visst plutselig klikket for skaperene. Istedenfor å utgi spillet på en 'TV-konsoll' blir det utgitt til en håndholdt: DS.

Selv tror jeg at de valgte å gjøre dette fordi Dragon Quest serien liksom hele tiden har prøvd å holde seg til den gamle tradisjonen. Da Final Fantasy og de fleste andre rollespill gikk over til 3D, ble Dragon Quest igjen i sprite-baserte spill land. Til slutt gav de jo etter å laget et i 3D, men de vil visst ikke utvikle videre så de kom vel fram til at det skulle bli håndholdt? Og valget falt på DS.



Om ikke dette selger en hel haug av DS-er så vet ikke jeg. Kan tenke meg Ninty feirer nå. Nå skal nok lommene deres bli tykke :eek:

Kilde
 
I

impywimpy

Gjest
#2
SITAT
- The atmosphere which makes the [bo] of the [ho] surely '[dorakue]'! [/b]
:D

Det kan nok ha noe å gjøre med at å utvikle spill til DS er en god del billigere enn alternativene.
 
#3
Billigere? Det virker ikke som om økonomi er et problem for dem, når vi tenker på hvor mye de faktisk tjener på disse spilla.

Menmen -- kanskje de vil tjene enda mer?
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Selvsagt vil de tjene mer. Ethvert privat selskap har lyst å tjene mest mulig penger.

Ganske logisk egentlig. Over 12 millioner japanere har DS og den selger fortsatt over 100k i uka. Med farten Sony produserer PS3 nå vil det ta årevis før den får brukerbasen som et DQ-spill trenger (de to foregående spillene har solgt rundt fire millioner hver bare i Japan). For ikke å snakke om forskjellen i produksjonstid/kostnad på konsollene.

Jeg tror vi vil se mange lignende avgjørelser framover. En rekke utviklere har antydet at de heller satser på PSP, Wii og DS framfor PS3 og X360 pga. produksjonskostnadene.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
De skal jo slippe et til Wii og så kanskje de drar en Pokeman og gjør de kompitable. Uansett var dette rimlig uventa.
 
#8
Det der så jo sinnsykt bra ut også. Ser at de satser på hack n'slash i stedenfor turbasert kampsystem. Det ser ut til at det blir mye animasjons sekvenser også. Skikkelig gjennomført med andre ord.