Dreamcast re-lanseres i japan !

#1

Lodin

Der Waaaah
#3
Eh. De kunne i det minste gjort noe nytt med den. Kanskje fulgt Nintendo sitt eksempel og latt den spille titler fra eldre konsoller? :sikle:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
*Fyre opp Master System-emu på Dreamcasten*
 
#5
Er det noen som veit noe mer om dette?? Ville gjerne vist litt mer om det, elsket Dreamcast'en min. Spiller fortsatt på den, nå og da :)
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Hvem er det som ikke elsker den lille stormtrooperen da? :p
Men det er vel ikke så mye å si om dette. Sega skal slippe et eller annet obskurt spill til DCen og siden de sikkert har masse maskiner liggende på et lager så slenges de med som bonus.
Betyr uansett ikke at vi får se noe nytt liv til maskina på våre eller amerikanerenes strender med det første.
 
#7
Den kommer sikkert til å selge bedre en X360. Det sier litt om menneskene der og hvorfor X360 selger så dårlig der....hehe.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Spørs helt over hvilket tidsrom vi sikter til.
Med tanke på at det bare er rundt 20.000 maskiner de skal slippe så er det tro det eller ei ikke umulig for MS å ta dem igjen. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Hva sier det om hvorfor X360 selger så dårlig der, egentlig?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
Hah, da er det to nye shmups til DC bare på tre måneder. (Rajirugi er allerede bekreftet 16/02) *gjøre klar joysticken*
 
#13
Jeg tror alt du trenger er en "Boot Disc". Den finner du enkelt og greit på nettet, og brenner den ut som CD. Jeg hadde det da jeg hadde Dreamcast for noen år siden, og importerte et par-tre spill fra Japan (det minner meg på at jeg savner den jubileumsboksen med Sonic Adventure 2, soundtrack fra forskjellige Sonic-spill og mynten :( ).

Jeg kan ta feil, men jeg er rimelig sikker på at det er så enkelt. Dreamcast er jo tross alt tidenes mest pirat- og importvennlige konsoll. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Eh, det tar to sekunder så slippes det en autoboot versjon av spillet på nettet. Hvis du kjøper UD kan du jo sette det på en hylle og brenne ut den. :tommelopp:
Personlig skjønner jeg ikke helt poenget med å gi ut spill til DC per i dag. Hadde de virkelig ikke tjent mer penger hvis det dukka opp på PS2 eller PC?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#15
De fleste DC-shmupene som gis ut i dag havner etterhvert på PS2 og lignenede. Grunnen til at de først kommer ut på DC, er at de opprinnelig kjører på Naomi (arkade), og som alle vet, er en Dreamcast en Naomi med mindre RAM, altså ingen nevneverdig konvertering nødvendig.

Når det gjelder import: Selv har jeg en universalmodifisert, men boot-discs finnes lett på nettet. (Utopia er gode geier)

Jani: Du får den ikke tilbake :p
 
#16
Noen som vet hvor jeg kan finne filmklipp fra «Under Defeat»?

Her finner man filmer fra Radilgy / Radirgy / Rajirugi (eller hva man velger å kalle spillet). Bare å lete seg fram litt ...

Hvilken kontroll-omformer (eller hva jeg skal kalle det - sånn ting som gjør at jeg kan bruke PS2-kontroller/sticke på Dreamcast) anbefales? Ser det er 3 ulike (?) typer på Play-Asia: Total Control, Total Control Plus og Total Control 2. De virker ganske like alle sammen ... Sistnevnte er litt dyrere å sende, men ellers er prisen lik. Førstnevnte ser ikke ut til å ha plass for VMU (?).