Dreamcast

#1
Hvordan overbevise en stefar til å kjøpe DC?
Han er den typen som liker bilspill , og arcade (ikaruga feks).

Play asia har fått inn pal DC til fin fine 99 $ , og jeg ser sjangsen til å skaffe denne fantastiske maskinen.

Men hvordan overbevise min stefar om at det er en god konsoll?
Fortell fine ting om DC , fortell om de gode spillene , fortell om utstyr , og gjerne legg ut noen flashy bilder.

Takk på forhånd ^^


EDIT : spillene dere anbefaler ; kan dere legge ut link til hvor man kan kjøpe dem , eller må jeg ta i bruk ebay?


OMG han er allerede eid! press på så kjøper han xD
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Hmm, hvor skal man begynne?

Jo, siden bilspill er nevnt så begynner jeg der.

Det kommer litt ann på om det er "arcade" eller "sim" han er størst fan av, men det finnes knallspill i begge kategorier.

Arcade: Metropolis Street Racer (forgjenger til Project Gotham på xbox) er et nydelig gjennomført spill, med det meget gode "kudos" konspetet, som fungere slik at du får stilpoeng for hvordan du kjører, noe som innebærer at det ikke er nok å vinne et løp for å få nok poeng.

Anmeldelse hos IGN (9.1)


Simulator: F355 Challenge er trolig det konsollspillet med best (mest realistisk) fysikk noensinne, noe som gjør det til en skikkelig utfordring å mestre, men når man først gjør det er det helt fantastisk. jeg vil si at fysikken veier opp for mangelen på modus og biler. (det er bare en bil)

Anmeldelse hos IGN (9.2)

Hmm, sikkert noen andre som kan skrive noe mer utdypende, men jeg angrer i hvertfall ikke på at jeg kjøpte Dreamcast.
 
#3
Shooters som Ikaruga, Border Down og Psyvariar 2: The Will To Fabricate finnes bare på JAP-DC. Vet ikke hvor lett det er å modifisere en PAL-DC, eller om det finnes noen boot-CD eller lignende for å få dem til å funke på PAL. Så kanskje du burde vurdere JAP-DC om det er slike shooters han er mest hypp på?

Hvis han liker bilspill, og da særlig av arcade-typen, så er jo Metropolis Street Racer og Crazy Taxi gode valg.

Ellers må jeg jo nevne Shenmue, som er det beste DC-spillet etter min mening. Kanskje ikke så lett å få tak i nå - ikke vet jeg, men det er absolutt et must. Det er et Adventure/Fighting-spill. Et helt annet type spill enn bilspill og arcade, men det er likevel utrolig artig.

Outtrigger er også verdt å nevne. Det er litt av arcade-typen. Det er et Third/First-Person skytespill (man kan velge - Third-Person eller First-Person). Veldig artig i både single-player og multiplayer.

Du kan se anmeldelser og bilder fra noen av spillene her:
http://www.ntsc-uk.com/index.php?menu=sdc
Her har de en del omtaler fra import-spill også.

Dreamcast er absolutt en konsoll som er verdt å eie!

Linker til steder som kan ha DC-spill:
www.play-asia.com
www.lik-sang.com Se her!
www.spiderman.no
 
#4
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@08.04.2004, 22.16
Shooters som Ikaruga, Border Down og Psyvariar 2: The Will To Fabricate finnes bare på JAP-DC. Vet ikke hvor lett det er å modifisere en PAL-DC, eller om det finnes noen boot-CD eller lignende for å få dem til å funke på PAL. Så kanskje du burde vurdere JAP-DC om det er slike shooters han er mest hypp på?

Hvis han liker bilspill, og da særlig av arcade-typen, så er jo Metropolis Street Racer og Crazy Taxi gode valg.

Ellers må jeg jo nevne Shenmue, som er det beste DC-spillet etter min mening. Kanskje ikke så lett å få tak i nå - ikke vet jeg, men det er absolutt et must. Det er et Adventure/Fighting-spill. Et helt annet type spill enn bilspill og arcade, men det er likevel utrolig artig.

Outtrigger er også verdt å nevne. Det er litt av arcade-typen. Det er et Third/First-Person skytespill (man kan velge - Third-Person eller First-Person). Veldig artig i både single-player og multiplayer.

Du kan se anmeldelser og bilder fra noen av spillene her:
http://www.ntsc-uk.com/index.php?menu=sdc
Her har de en del omtaler fra import-spill også.

Dreamcast er absolutt en konsoll som er verdt å eie!

Linker til steder som kan ha DC-spill:
www.play-asia.com
www.lik-sang.com Se her!
www.spiderman.no
finnes modchip til DC da...
Kjenner folk som kan fikse det.
Tror du han biter på Soul calbibur? han har et svakt hjerte for gode , gammeldags fightere.
 
#5
Jeg kan slenge ut en fin ting med DC;
Du trenger bare å bruke en boot-cd for å spille utenlandske / nedlastet spill :)

..Og en boot-cd finner du enkelt på nettet (*host* google *host*), også brenner du den ut på en CD-R, og voila ;)
 
#6
Opprinnelig skrevet av Hemmelig@08.04.2004, 22.23
Tror du han biter på Soul calbibur? han har et svakt hjerte for gode  , gammeldags fightere.
Nå vet jeg ikke hva du eller han tenker på som "god gammeldags fighter". Men Soul Calibur er absolutt et bra spill. Har det selv (var så heldig å finne det til rundt €10 Euro i Spania). Absolutt verdt å eie!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Opprinnelig skrevet av Hemmelig@08.04.2004, 23.23
han har et svakt hjerte for gode  , gammeldags fightere.
Det finnes jo også et helt lass med Street Fighter / King Of Fighters spill til Dreamcast.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Jani@08.04.2004, 22.51
Jeg kan slenge ut en fin ting med DC;
Du trenger bare å bruke en boot-cd for å spille utenlandske / nedlastet spill :)

..Og en boot-cd finner du enkelt på nettet (*host* google *host*), også brenner du den ut på en CD-R, og voila ;)
Denne boot CD'en har jeg sett.
Funker den på samme måte som freeloader?
Altså at man setter den inn , tar den ut og spiller spillet , og starter prosessen helt på nytt?
Hvis det er tilfelle , modder vi nok DC'en.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Jeg hører at kompatibiliteten med brente og utenlandske spill er bedre med boot disc'en enn hvis du modder. Er dessuten mye billigere.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Hemmelig+09.04.2004, 12.06-->
<!--QuoteBegin-Jani
@08.04.2004, 22.51
Jeg kan slenge ut en fin ting med DC;
Du trenger bare å bruke en boot-cd for å spille utenlandske / nedlastet spill :)

..Og en boot-cd finner du enkelt på nettet (*host* google *host*), også brenner du den ut på en CD-R, og voila ;)
Denne boot CD'en har jeg sett.
Funker den på samme måte som freeloader?
Altså at man setter den inn , tar den ut og spiller spillet , og starter prosessen helt på nytt?
Hvis det er tilfelle , modder vi nok DC'en. [/b]
Snakk om å være lat. Det tar 10 sekunder.
 
#12
Opprinnelig skrevet av LocoLennon+09.04.2004, 13.39-->
Opprinnelig skrevet av Hemmelig@09.04.2004, 12.06
<!--QuoteBegin-Jani
@08.04.2004, 22.51
Jeg kan slenge ut en fin ting med DC;
Du trenger bare å bruke en boot-cd for å spille utenlandske / nedlastet spill :)

..Og en boot-cd finner du enkelt på nettet (*host* google *host*), også brenner du den ut på en CD-R, og voila ;)

Denne boot CD'en har jeg sett.
Funker den på samme måte som freeloader?
Altså at man setter den inn , tar den ut og spiller spillet , og starter prosessen helt på nytt?
Hvis det er tilfelle , modder vi nok DC'en.
Snakk om å være lat. Det tar 10 sekunder. [/b]
det er ikke jeg som er lat.
Det er han.
Hvem tror du det var som ville at jeg skulle kjøpe mod JAP/US cube for å slippe freeloader?
Hvis kombatibliteten med brente og import spill er bedre , skal jeg overtale han til Boot disc.

EDIT :

hentet fra liksangdotcom :

Allows every Dreamcast from all origins to play every game from all origins

Allows USA DC machines to play all JAP, EUR & USA games

Allows JAP DC machines to play all USA, EUR & JAP games

Allows EUR DC machines to play all JAP, USA & EUR games

Easy Installation - Only 4 wires to connect.

Works 100% even with double disc games!

No swap trick required, no battery exchange, no Bios exchange!

Installation can be completed in 10 minutes

Det er modchipen deres.
Og den er billigere enn Boot disken.overveie?
 
#13
Billigere enn boot-cd'en??
Boot-cd'en får du jo gratis på nettet jo.. ja, gratis

I tillegg er det mye mer usikkert å chippe en maskin enn å bruke en boot-cd. Det er mye som kan gå galt med en chip, og det trenger ikke nødvendigvis bare å gjelde under chippingen.

Men men, your choice
 
#14
Opprinnelig skrevet av Aquila@09.04.2004, 12.55
Jeg hører at kompatibiliteten med brente og utenlandske spill er bedre med boot disc'en enn hvis du modder. Er dessuten mye billigere.
Rez PAL funker ikke med bootdisc... Eneste grunnen til å kjøpe DC chip hvis du er i USA...