DS-anbefalinger

#21
Ups, har visst gjort en feil her. Hadde i utgangspunktet skrevet Sonic Rush, men fikk det for meg at :Adventures var noe de hadde lagt til i Europa eller noe slik. Det skal altså være Sonic Rush til DS, som er et litt eldre spill.
Eventuelt kan jeg påstå at det var en test, og at du bestod.

Hvor jeg fikk tak i det skal ikke nevnes.
 
#23
Tja..får vel skrive om ett par gode spill jeg også da

Rune Factory: A Fantasy Harvest Moon
Harvest Moon er vel et spill som ikke er så ukjent for de aller fleste som har vært litt spillegale gjennom tidene. Rune Factory byr på mye av det samme som man har sett i tidligere Harvest Moon spill, men det er jo selvfølgelig noen nye elementer også, blant annet det nye fightingsystemet. I tillegg til det kjente "Start et nytt liv som en bonde i en ukjent by" opplegget skal du nå også gå rundt og drepe eller bli venn med monstre. Dette bringer da altså inn flere rollespill-elementer enn tidligere Harvest Moon spill. Foruten om å ta vare på gården, drepe monstre, så skal du også prøve å skaffe deg en fremtidig kone. Du prøver å gifte deg med innbyggerne i byen, enten om du vil det skal være kjøpmannens datter, den rolige bibliotekaren eller den rike fyrens datter, her er det mange timer med underholdning. Men dette kan bli kjedelig i lengden, ettersom de daglige arbeidsoppgavene vil være å vanne planter, høste planter, ta vare på monstrene dine, men det er jo selvsagt mulig å krydre hverdagen med en aldri så liten tur til en ukjent hule og svinge med sverdet litt.



Luminous Arc
Ah, strategi-rollespill, hvor har vi ikke sett dette før? Denne spilloppskriften er ikke noe nytt fenomen i spillverdenen, men den holder seg. Dersom du har spilt Final Fantasy Tactics eller Disgaea så vet du egentlig ganske mye om hvordan spillet vil være allerede. Spillet følger en gruppe tenåringer som kalles for "Garden Childrens" som har oppgave å rense verden for hekser. Spesielt Alph, gruppens leder får problemer med oppgaven sin idet han finner ut at heksene prøver å redde verden, mens organisasjonen han jobber for prøver å ødelegge det. Det hjelper heller ikke så mye etter at Alph finner ut at en av heksene er hans skjebnebestemte person.
Spillet er etter min mening ganske enfoldig, og du finner fort ut at heksene er mye bedre enn fighterne, slik at laget ditt består som oftest av Alph + hekser. Selve slåssinga foregår på paneler, slik at figuren du flytter, går fra ett panel til et annet og angriper den som står ved siden av. På tross av at spillet kan virke utrolig gjentagende, så gir spillet deg flere muligheter, som blant annet å styrke forholdet til Alph med de andre personene på laget gjennom samtaler etter kampene, for å gjøre disse personene sterkere.




Skriver mer imorgen, begynner å bli litt sent nå
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Ooh, er Luminous Arc ute? Det har jeg gledet meg til. Får teste. Takk for tips. :)
 
#25
Luminous Arc er ikke verst. Ikke noe mirakel på jord, men det leverer varene. Storyen har en god del klisjer, men geniale personligheter veier opp for det. Online er ganske bra, de få gangene du møter noen med samme level. Man får premie selv om man taper noe som er ett kjempepluss. Spillet varer rundt 25 timer, men jeg har brukt 15 timer til på online og powerlevling før jeg begynner på bonushulen.

Har ikke så mye annet å si om Rune Factory annet enn at det er det beste HM-spillet jeg har spilt. Elsker det <3
 
#27
Sitter nå med Trials and Tribulations, og makan så genialt! Advokatspill er geniale! Sitter også med Heroes of Mana som bare er en stor skuffelse, lever ikke opp til Square-Enix merket
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Wise fwom youw... osv.

Siden det har vært en liten ejakulasjon med DS-spill i det siste, kan jeg jo ta en kjapp gjennomgang av noen av de mer obskure (og noen av de litt mer kjente) titlene som har kommet. Dette blir mest førsteinntrykk, siden jeg liker å gjøre meg ferdig med spill jeg liker før jeg går over på neste. Iallfall på DS. Jepp.

Call of Duty 4
Jepp, DS-en har også fått en utgave av dette rasket her. Der hvor PC- og konsollutgavene kjennetegnes av cinematisk gameplay og masse annet fint, kjennetegnes DS-utgaven av katastrofal grafikk, gameplay henta rett fra Wolfenstein 3D og grovhakking så fort det vises mer enn et par kasser og en vegg på skjermen. Hurra!
[Førsteinntrykk: 1/10]

The Simpsons Game
Som med Call of Booty 4, har jeg med dette mest for å advare mot det. Saken er den at du kan få til en skremmende nøyaktig The-Simpsons-Game-på-DS-simulator ved å spille et hvilket som helst Amiga-utgitt plattformspill fra tidlig nittitall samtidig som du setter på en Simpsons-DVD i bakgrunnen. Kjedelig spill, morsomme kommentarer.
[Førsteinntrykk: 2/10]

Lifesigns: Surgical Ettellerannet
Da jeg så dette, tenkte jeg "Pshaw! En klone av Trauma Center som sikkert er mye dårligere!". Men så viste det seg at Lifesigns ble utgitt før Trauma Center i Japan, sånn at Trauma Center faktisk er en kopi av Lifesigns. Artig.

Uansett, dette har jeg bare prøvd bittelitt, men det later til at det er et slags Phoenix Wright bare med leger og sykepleiere istedenfor advokater og åndemedier. Blant annet må man undersøke pasientene selv, og gode greier. Uansett, virker lovende.
[Førsteinntrykk: 7/10]

Picross DS
Okay, dette er ikke akkurat ferskvare, men det fortjener litt oppmerksomhet. Kort fortalt er det som kryssord, bare at man gradvis tegner opp et bilde istedenfor at man gradvis skriver "KANSKJE NESTE GANG KAN DET HENDE AT SKAVLAN SKAL VI DANSE PÅ TUR SØTTIEN GRADER ØST". Det fungerer sånn at du har et rutenett, og utenfor hver rad og kolonne står det hint i form av tall. For eksempel kan det stå "5 3 2 2", og da veit du at det først kan være noen uskraverte felter i den raden, og så fem skraverte felt, og så et ukjent antall uskraverte felter, så tre skraverte, så X uskraverte osv. Hvis bredden på bildet er femten felter, kan du fylle inn den raden med en gang, for siden det minste mellomrommet er ett uskravert felt, tar den raden der minimum femten felter. Aha! Så, ved å bruke skolten litt, kan du finne fram til mange kjekke deduksjonsteknikker for å løse oppgavene. Dette er farlig fengende, og spillet inneholder drøssevis med bildekryssord å bryne seg på. Det finnes også flere spillmodi, for eksempel en hvor du ikke blir fortalt når du skraverer feil, noe som øker vanskelighetsgraden ganske så betraktelig. Anbefales på det varmeste.
[Vurdering: 9/10]
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#29
SITAT(Yetipants @ 08.11.07, 16.17) 88423
Lifesigns: Surgical Ettellerannet
Da jeg så dette, tenkte jeg "Pshaw! En klone av Trauma Center som sikkert er mye dårligere!". Men så viste det seg at Lifesigns ble utgitt før Trauma Center i Japan, sånn at Trauma Center faktisk er en kopi av Lifesigns. Artig.[/b]
Her er noen screenshots fra den amerikanske utgaven:

En usexy BH for en usexy dame.


Søster, gi meg svampen!


Det morsomste med det nederste bildet er egentlig at det tydeligvis er innrammet slik for fanservicen sin del, men det du jo skal gjøre er å kutte denne dama opp. :v:

Her er fra den japanske utgaven av spillet, samme pasient:



SITAT
Picross DS[/b]
FUCK YEAH! Fikk et innfall og kjøpte meg Mario's Super Picross (evt Mario no Super Picross siden det ikke er oversatt) på Virtual Console, og bæng! Totalhekta på Picross. Så jeg skaffet meg Picross DS, og nå går jeg ingen steder uten DS-en min, og jeg kjeder meg aldri. Det er avsindig mange brett på DS-utgaven, og hvis dere ikke gjør samme tabbe som jeg og kjøper Europa-utgaven, kan dere laste ned en skokk med nye brett fra WFC, Nintendo legger stadig ut nye.
[Inntrykk etter flere måneders spilling: 10/10 - Beste puzzlespill noensinne.]
 

K999

Keystone State Of Mind
#30
SITAT(Yetipants @ 08.11.07, 16.17) 88423
Call of Duty 4
Jepp, DS-en har også fått en utgave av dette rasket her. Der hvor PC- og konsollutgavene kjennetegnes av cinematisk gameplay og masse annet fint, kjennetegnes DS-utgaven av katastrofal grafikk, gameplay henta rett fra Wolfenstein 3D og grovhakking så fort det vises mer enn et par kasser og en vegg på skjermen. Hurra!
[Førsteinntrykk: 1/10][/b]

Ja, prøvde dette selv i går. Men noe er jeg uenig i: Grafikken var ikke det verste, men det hakket jo til helvete hele tiden. Ser at du ikke nevner styringen. Vel styringen er fæl på et slikt "realistisk" spill, med engang jeg var ferdig med første mission - som var å sitte i en bil å skyte alle fiender - så måtte jeg jo gå og da kom det ørten tusen folk mot meg, og jeg skulle plutselig skyte alle, ble drept med engang. Stygge stygge styring.

3/10 fra meg - Er jo voice acting på det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Så ræva stemmeskuespill i et ræva FPS er sånt som trekker opp nå, altså. Jaha. Sånn ellers gav jeg opp halvveis inn i opplæringsoppdraget. FPS-en lå på feil side av 5 hele tida, så spillet meldte egentlig pass.

Thinaran: Du kan velge mellom å lytte med stetoskop, sjå til augo vert stort og vått eller å gni på dama. Tok jaggu en del forsøk før jeg fant rett sted å gni på, gitt. =D
 

K999

Keystone State Of Mind
#32
Jeg er kanskje ikke helt på fronten i DS-spillverden, men jeg tror jeg vet at det ikke er mange spill som har voice acting, enda? Og da blir det jo en pluss. And for the record: Jeg lasta det ned og testa det mens jeg venta på en kamerat på Halo 3. :ninja:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Sånn at hvis jeg lager et spill hvor du ikke skal gjøre noe annet enn å knuse glassruter - som alle består av ett polygon - og så legger på masse bloom, så trekker det automatisk spillet oppover fordi det ikke er noen DS-spill med bloom ute ennå? Oooog vi får se her, hvilke spill har jeg vært borti med stemmeskuespill, mon tro? Hmm...

- Megaman ZX
- Megaman ZX Advent
- The Simpsons Game
- Phoenix Wright: Ace Attorney
- Phoenix Wright Ace Attorney: Justice For All
- Phoenix Wright Ace Attorney: Trials And Tribulations
- Brothers In Arms
- Osu! Tatakae! Ouendan!
- Moeru Nekketsu Rhythm Damashii Osu Tatakae Ouendan 2
- Elite Beat Agents
- Tony Hawk's American Sk8land
- Impossible Mission
- Spider-Man 3
- Luminous Arc
- DK: Jungle Climber
- Freshly Picked: Tingle's Rosy Rupeeland

Nå gidder jeg ikke mer.
 

K999

Keystone State Of Mind
#35
Vel hvor mange DS-spill er det i forholdt til hvor mange som er lagt? Kanskje hvis du hadde spilt litt lengre inn i spillet så hadde du lagt merke til at det var litt rask moro? Det var ikke noe å hoppe i taket for, men jeg fikk da hvertfall prøvd training + 1 mission greier. 1/10 er en karakter som jeg syns ingen spill fortjener, kanskje Big Rigs, men så er jo Big Rigs jævla morsomt. :D Og du snakker om grafikk, jeg vil heller ha voice acting i et spill en veldig god grafikk. Grafikken der var okey, for å være en dårlig port av et bra spill til en håndholdt maskin. Jeg forventa ikke noe mer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Hva med hakking som gjør spillet i praksis uspillbart når det skjer noe på skjermen, da? Er det noe som blir oppveid av stemmeskuespill også, eller?

Sånn ellers, PC-spill blir ikke belønnet for at de har med stemmeskuespill, selv om antallet spill med stemmeskuespill er marginalt i forhold til det totale antall spill som finnes til PC. Argumentet ditt er bæsj, innrøm det.
 

oma

Village Drunk
#37
Ingen som har annbefalt "Hotel Dusk Room 215" enda?

Here goes:

Hotel Dusk: Room 215 er en slaks film noir historie om en x-politibetjent som er på leten etter sin forsvunnede x-partner som han har fått nyss om er på ett hotel uti villmarken. Når du kommer deg frem til hotellet, begynner ting å skje. Meget dialogdrevet spill av samme folkene som var bak Another Code: Two memories.

Ett av de spillene jeg har skikkelig kost meg med de siste månedene. 8/10
 

K999

Keystone State Of Mind
#38
Hva med hakking som gjør spillet i praksis uspillbart når det skjer noe på skjermen, da? Er det noe som blir oppveid av stemmeskuespill også, eller?

Sånn ellers, PC-spill blir ikke belønnet for at de har med stemmeskuespill, selv om antallet spill med stemmeskuespill er marginalt i forhold til det totale antall spill som finnes til PC. Argumentet ditt er bæsj, innrøm det.
[/b]
Vel jeg tror forskjellen med DS og PC er at DSen har vært på markedet i hva snart 3 år? og PCen siden slutten av 70-tallet? Det at det kommer voice acting på DS er noe nytt, noe kult. Argumentet mitt er bæsj, ok.

/Jeg vinner aldri diskusjoner. :emo:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Hett tips: Stemmeskuespill i spill var "nytt og kult" på slutten av åttitallet. Nå er det 2007, og minus en person blir imponert av stemmeskuespill i spill. Uansett om det er til DS, GBA eller Etch-A-Sketch. Spesielt siden du selv må stå for stemmeskuespillet i sistnevnte tilfelle.