DS-Nyheter

Når det gjelder europeiske salgstall så har det ikke blitt offentliggjort noen nye tall siden juni i fjor, da det ble rapportert om én million solgte konsoller. Jeg tror i hvert fall vi kan spe på med en ekstra million på de totale salgstallene.
 
Jeg kan for så vidt legge til at DS med sine 5 millioner solgte enheter i Japan på under 13 måneder, gjør DS-en til den raskest selgende konsollen noensinne i Japan.

Redigert: Til sammenligning brukte GBA over 14 måneder og PS2-en 17 måneder for å nå 5 millioner solgte enheter i Japan.


Kilde.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Joda, det kommer Mega Man til DS også. Capcom starter en ny subserie, hvor du nå også kan spille en kvinnelig versjon av Mega Man (det er hun til høyre). Navnet på spillet er Mega Man ZX.

 
er da litt tidlig å komme med en ny ds, spørr du meg.
litt surt for oss som allerede har den, hvis den nye er så mye heitere.
Menmen, jeg skal ikke være bitter. Med mindre den får noen tøffe fungsjoner that is...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skjermen på DS-en min er powerripete, så en ny en var like rundt hjørnet uansett.
Denne gangen skal jeg ikke skrape på skjermen med tommelnubben så hardt som jeg gjorde da jeg spilte Super Mario 64. :(
 
Jeg håper (og gjetter) at begge skjermene denne gangen vil være på en og samme del. Altså ikke en fold-up greie. Da ville den blitt utrolig mye mindre og virkelig en bærbar konsoll, som ikke hadde vært stress å dra med seg på en busstur.

Hadde heller ikke gjort meg noe om de hadde beefa opp oppløsningen og CPU'en bittelitt. Da kunne fremdeles nye high-res spill vært bakoverkompatible med den gamle DS'en, nesten som GameBoy Color spill på den gamle GameBoyen. Gamle spill ville vært skalert opp til den nye oppløsningen og fremdeles sett pene ut. Nye spill ville blitt skalert ned (på den gamle DSen) og dermed krevt mindre CPU. Works like a glowe. Selv om jeg tviler på at Nintendo gjør noe så fænsy.

Meh, så lenge den har bedre skulderknapper og ligger bedre i hånda er jeg relativt happy.
 
Hva er galt med skulderknappene på DS? Jeg synes igrunnen de er veldig gode. :blunk:

Jeg er dog enig i at DS er temmelig grusom å holde i over lengre tid. Det kommer nok av at den er alt for stor og tung, pluss at den i tillegg har en veldig lite ergonomisk utforming. Jeg håper virkelig dette blir forbedret i en eventuell ny versjon. Jeg hadde heller ikke sagt nei takk til bakgrunnsbelyste skjermer som bedre tåler sollys. Annet enn dette kommer jeg ikke på noe konkret jeg ønsker som faktisk kan være realistisk å håpe på ...
 
Har jeg gått glipp av noe, eller var ryktende nettopp det; rykter? (eller har ikke tidssonen nådd ut på dagen"borti der" ennå?)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen