Duke Nukem Forever

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
Opprinnelig skrevet av Shadar@25.04.2005, 15.58
3DRealms? Dårlig stilt? 3DRealms har hatt en finger med i praktisk talt alt som har foregått i det som var den gamle FPS-scenen i USA de siste ti årene. Hvem tror du tjente meste penger på Max Payne? Remedy eller 3DRealms?
211331​
Hokay, my bad. Jeg trodde det var et eget lite firma som satt på det spillet. Poenget mitt var sammenligninga med Daikatana som slang John Romero fra stjernestatus ned til en evig tilbakevendende vits i Penny Arcade. Jeg tror DNF kan ha samme effekt, bortsett fra at det ikke hypes like massivt i forbindelse med én utvikler.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Forskjellen der er vel at George Broussard aldri har sagt at han skal gjøre oss til hora hans. :ehm...:



3DRealms har egentlig hypa spillet veldig lite selv.
 
#23
Opprinnelig skrevet av Lodin@25.04.2005, 20.41
Forskjellen der er vel at George Broussard aldri har sagt at han skal gjøre oss til hora hans.  :ehm...:



3DRealms har egentlig hypa spillet veldig lite selv.
211534​

John Who..........................hørt rykter om at han nå livnærer seg som "vidus" visker rundt stoplys i San Fransiscos downtown
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Aha. Så når jeg vil ha vidusen min vasket, da er det Romero jeg ringer, med andre ord?
 
#26
Haha, jeg husker at det er flere år siden jeg så den første DNF traileren, nå kan jeg le godt.
:D
 
#27
Opprinnelig skrevet av Lodin@25.04.2005, 21.20
Nope, Romero jobber for tiden i en underavdeling hos Midway. Han lager spill til mobiltelefoner.  :ler:
211553​


oh Turok spill :p :D


EDIT: foresten flere en meg som håper Peter Molunx går samme vei snart
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#28
Peter Molyneux er en dyktig kar, problemet hans er bare at han har for store ambisjoner. John Romero hadde det samme problemet, men han gjorde seg selv til en slags rockestjerne. Han kasta bort altfor mye penger på stilfulle svindyre kontorer, hyping, og alt annet han egentlig ikke hadde behov for, i stedet for å fokusere mer på utviklingen av spillet og økonomi.

Peter Molyneux kan fortsatt komme med no fett, jeg digga Black&White selv om man fort kan gå lei.
 
#29
Dette spillet er en parodi på seg selv nå, på tide å cut your losses og legg ned hele prosjektet.
 
#31
Når et spill har vært i utvikling i 7 år, tolker jeg det som at noe er riktig galt. Det kan sikkert ha vært mange grunner til at det har gått så tregt, men 7 år er jo helt latterlig. Riktignok har de skiftet grafikkmotor 3 ganger, men det skulle fortsatt ha vært mulig å fått spillet ferdig på 7 år. Slik jeg tolker det har nok 3D Realms innsett at deres spill ikke er godt nok sammenlignet med det som er på markedet, og så har de gått innfor å gjøre sitt spill til det beste. Problemet er at siden DNF ble annonsert har vi fått både Half-Life 1 og 2, og en rekke andre spill som har ført genren videre, noe som må ha fått 3D Realms til å gjøre flere endringer i sitt ønske om å lage det beste FPS-spillet noe sinne. Bare det at de har skiftet grafikkmotor flere ganger beviser jo at de ikke tør å stå løpet ut fordi de innser at teknologien holder på å gå fra dem. 7 år er lang tid, og vi kan jo bare tenke oss alle pengene som har gått med i utviklingen av spillet. Jeg kan neppe tro at de har råd til at spillet flopper, 3D Realms har finansiert hele utviklingen selv.

Historien har vist oss det tidligere, spill som er lenge i utvikling, har en tendens til å virke avdanket når de utgis, og selv om 3D Realms sikkert gjør hva de kan for å hindre det, gjør dette meg skeptisk. Jeg håper selvsagt at det blir et bra spill, det virket jo lovende for 4-5 år siden...
 
#32
What does Duke Nukem Forever and Windows Longhorn have in common?

It takes forever! =D *klaske seg på låret*

Problemet til 3D Realms er at de hele tiden forandrer enginen for å holde spillet oppdatert med nåtiden. Personlig tviler jeg på at det noen sinne vil lanseres. Skal de holde på slik blir de nødt til å skrive om grafikkmotoren hver 3. mnd.
 
#33
Må forsåvidt si meg enig i det, skjønt jeg tror det til slutt blir lansert. 3DRealms har en våt drøm om å skape det ultimate FPS-spillet og Duke Nukem i seg selv er verdt å vente på. Jeg sier "Heia 3DRealms" og håper at de ikke går på E3 og heller konsenterer seg om å lage det perfekte spillet med lansering etter E3 2006. Ville jo vært typisk Nukem å bli lansert kanskje 06.06.06, altså 6. juni 2006, eller kanskje det ikke slippes før 25. april 2007, vi vet aldri. Vi må bare ha tålmodighet.
 
#36
Opprinnelig skrevet av Skoen@30.04.2005, 13.07
Må forsåvidt si meg enig i det, skjønt jeg tror det til slutt blir lansert. 3DRealms har en våt drøm om å skape det ultimate FPS-spillet og Duke Nukem i seg selv er verdt å vente på. Jeg sier "Heia 3DRealms" og håper at de ikke går på E3 og heller konsenterer seg om å lage det perfekte spillet med lansering etter E3 2006. Ville jo vært typisk Nukem å bli lansert kanskje 06.06.06, altså 6. juni 2006, eller kanskje det ikke slippes før 25. april 2007, vi vet aldri. Vi må bare ha tålmodighet.
213842​
25 april!!! Bursdagen min :flau:. Så e E3 video for lenge siden oh jeg syntes det så fett ut den gangen. Nå har de skiftet grafikkmotor og både ser og høres mer troverdig ut.
 
#37
Opprinnelig skrevet av rulleguru@25.04.2005, 22.50
Peter Molyneux er dyktig han, er enten folkene hans som er udugelige, eller distributøren som gir han for lite tid og ressurser.
211608​
Tror ikke du kan si det slik, på den annen side er det for lett å holde en person ansvarlig for alt som skjer i Liohead, og det er vel derfor det er akkurat det som skjer. Uansett må nok ansvar fordeles mer likt enn det du ser ut til å holde for sant, alle instanser kan feile på et tidspunkt, den eneste som ikke gjør feil er Gud.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Man kan si hva man vil om Lionhead (feks. at spillene deres ikke er super bra), men de gir i det minste ut spill. Man kan som sagt si hva man vil om dem, men Peter Millionbux og vennene hans har vitterlig ikke sitti på et kontor å prompa ut tomme lovnader i 7 år uten å produsere en dritt.
Herre Jesus, selv Derek Smart (Derek Smart, Derek Smart) er mer effektiv enn 3DRealms!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Vet hva du mener, jeg gleder meg vilt til Desktop Commander Millennium!
 
#40
Hvis det er et spill jeg vet ikke kommer til å skuffe så er det DNF. De har holdt på med det i evigheter, men hva så? Den som venter på noe godt venter fanden ikke forgjeves. Duke Nukem 3D er et av de viktigste spillene i spillhistorien, og var med å forme FPS-sjangeren slik som vi kjenner den idag. Når DNF kommer så blir det bevist at de gamle er eldst.

Kanskje dette appellerer mer til de som spilte D3D når det kom ut i 96\97 enn de som er fostret opp på nyere spill. Men på den tiden var det bare et fps, og det het Duke Nukem 3D.