Duke Nukem Forever

Nei jeg lurer på om dette spillet ser dagslys noensinne. Venter de 5-6 år til så har jeg nok barn hengende i buksebeinet, brunoransje bleier og kun 2 timer daglig til å slappe av.

Hvis de ikke kjapper seg litt får mange av oss ikke tid til å nyte Duke universet. Etter så mange år i utvikling bør det spillet være fullstappet med detaljer og muligheter.

Du er naiv. Dette spillet kan umulig bli noe annet enn en gedigen flop. Om det i det heletatt lanseres.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(kilik @ 26.05.2006, 15.24) 5804
Første virkelige FPS, altså der man faktisk er en person som går rundt og skyter i et 3D-miljø, er Wolfenstein 3D (1992).[/b]
*Kremt* Tør jeg minne om:

Edit: Jada, det står 1992 på det bildet der, men det er snakk om Gamer's Edge-versjonen. Softdisk-utgaven ble sluppet i november 1991. :eng101:

Sancti

Terrorkatt
Også kjent i visse kretser som Catacomb Abyss. Er det ikke så?

SITAT(sortulv @ 26.05.2006, 20.48) 5915
Du er naiv. Dette spillet kan umulig bli noe annet enn en gedigen flop. Om det i det heletatt lanseres.
[/b]
Kan ikke si at jeg sitter her, glaner på klokka og ikke får sove fordi jeg ikke har the Duke i hus :p
Nei kommer det så kommer det. Men siden det var aktivitet på Duke forumet og det ble sagt at prosjektet ikke er nedlagt så får vi vel bare følge med i halvsvima.

Hadde vært artig om en dag kom det en bekjed om at Duke Nuke Forever skulle komme til Wii, akkurat som da vi fikk vite om RE4 til GC, hvis Duke Nukem Forever blir bra. Har ikke spillt så mye av Duke Nukem serien, men det jeg har spillt er rått. Det er altså den til N64 som jeg har spillt.

Kilik

Lokal moderator
Ah, Catacomb 3D hadde jeg faktisk glemt :$

Litt mer on-topic...Ser ut til at et annet spill kommer dem i forkjøpet i bruk av Las Vegas som lekegrind. Rainbow Six: Vegas minner mye om hva vi har sett fra DNF. George Broussards respons på DNF-forumet: "Duke doesn't need a squad of team members, and he doesn't need to hide behind things, to kick ass" :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Sancti @ 27.05.2006, 00.30) 5957
Også kjent i visse kretser som Catacomb Abyss. Er det ikke så?[/b]
Nei, faktisk ikke. Catacomb Abyss var det første spillet i Catacomb Fantasy-trilogien, som var oppfølgerne til Catacomb 3-D. De to andre spillene i trilogien het Catacomb Armageddon og Catacomb Apocalypse, festlig nok. :)

Sancti

Terrorkatt
Ok. La meg få tilføye at det siste innlegget mitt ble skrevet av SHDR, så det ikke ser ut som det er jeg som tar feil. :D
Vi har en liten identitetskrise på gang.

Kilik

Lokal moderator
SITAT
According to the 10-Q, March saw Take-Two and 3D Realms renegotiate the original contract for Duke Nukem Forever, which began back in 1997. Under the original deal, 3D Realms was to receive some $6 million from Take-Two to develop the title. Now, the Texas-based developer will receive only $4,250 for the oft-delayed game, when it is completed.

When will that be? Well, 3D Realms now has a fairly large incentive to get Duke Nukem Forever done by the end of the year. The 10-Q also reveals that Take-Two has offered the studio $500,000 in the form of a promissory note if the game sees "commercial release" by December 31, 2006. The deal applies only to the PC version of the game, although it was announced for the Xbox and the PlayStation 2 in 2001 and is rumored to be in development for the Xbox 360[/b]
Kilde

Så tør vi håpe på en release før jul?

Nå har det dukket opp slike meldinger hvert eneste år og hvert eneste så tror vi på det.

Foressten, er det noen som har n link til en gammel presentasjon av Prey? Har så lyst til å se den gamle versjonen av spillet...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tro meg når jeg skriver dette: Nei, det har du absolutt ikke. :D

Lodin

Der Waaaah

=D

Og forøvrig tror jeg ikke engang 500.000 dollars får ræva til George Broussard i gir. Han ruller seg sikkert bare nok en gang rundt å skriker noe om when it's done.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje hvis det var voldtektsdollar.

Lodin

Der Waaaah
Jepp, han rulla seg akkurat rundt og skreik noe om when it's done. XD SITAT
Broussard has dismissed the prospect that 3D Realms would be tempted by a half-million-dollar sum.

"As for the 500k completion bonus, I don't even know were that came from," said the outspoken executive. "I do know that we never cared or asked for it, and I think it was just tossed in as part of some other agreement. We're certainly not motivated by that amount of money, after all this time, and getting the game right is what matters. I would never ship a game early (even a couple of months), for 500k."

Broussard went on to outline the current status of Duke Nukem Forever. "Our deal is simple," he said. "We're making the game. It'll be done when it's done."[/b]
http://www.gamespot.com/pc/action/dukenuke...tml?sid=6152687

Ikke no DNF i år altså.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vedder på at de holder ut sånn at de kan lansere en vanlig utgave av spillet pluss en "10 Year Anniversary Edition" med akkurat det samme innholdet som den vanlige, bare med dobbel pris. Haw.

Lodin

Der Waaaah
Hvis de hadde pælma med all den uferdige koden fra de andre versjonene av spillet skal du ikke se bort fra at visse personer hadde funnet tilbudet fristende. ;)

Jeg er helt sikker på at spillet har vært ferdig lenge og at de har ventet med i det ut for å skape en enorm hype. Etterhvert som årene har godt så har de oppdatert spillet grafisk og lagt noen nye elementer. Jeg tror de venter på det rette øyeblikket. Hva spillet anngår så tror jeg det blir litt som Serious Sam II, altså morsomt, men skuffende....

Det er ikke en umulig tanke.... -_-

Duke Nukem Forever vil aldri kunne klare å tjene inn de store beløpene som er blitt påkostet i produksjonen. Det er så spillet ikke lønner seg i det heletatt.