Duke Nukem Forever

#41
SITAT(sortulv @ 15.06.2006, 07.09) 10019
Duke Nukem Forever vil aldri kunne klare å tjene inn de store beløpene som er blitt påkostet i produksjonen. Det er så spillet ikke lønner seg i det heletatt.
[/b]
Større grunn til å utgi spillet da. Ellers blir det bare tap fra ende til annen.
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Endelig har det skjedd noe på DNF fronten igjen. En haug med ansatte i 3DR har slutta og flytta til bedre beitemarker. ^_^ SITAT
Developers confirmed to have left 3D Realms since last December include Scott Alden, Will Bate, Brian Cozzens, Kyle Davis, Andy Hanson, Keith Schuler, and Charlie Wiederhold. Some of the former employees headed up crucial game systems such as physics, animation, and rendering. Notably, Schuler is a sixteen year veteran of Apogee and 3D Realms. Our sources indicate that while the game's team has reached a size of about 24-28 developers, recently it has been closer to 18, meaning these current departures may actually comprise a majority of the team. Several sources have indicated that further information regarding these matters is expected next week.[/b]
LINKH
Ikke uventet fins det nok av håpefulle nerder (Axemaniac) som mener dette kun er fordi disse folka er ferdige med arbeidet de ble hyra til å gjøre og nå skal komme seg videre. :rulleøyne:
 

Kilik

Lokal moderator
#43
18 personer virker latterlig lite for et prosjekt av denne størrelsen. Til sammenligning leste jeg nylig at EA har over 50 personer ansvarlig for de årlige FIFA-oppdateringene...

Jeg har fortsatt tro på at det en dag vil komme ut noe av dette prosjektet. Jeg forventer et middels bra FPS innen 2010. Sånn. Lave forventninger, så blir man ikke skuffa.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Fordi det snart er ti år gammelt, som det står i trådbeskrivelsen.
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Var bare et forsøk fra meg å være litt morsom. :$

Duke selv hadde forøvrig denne komentaren til nyheten: SITAT
I was pissing one day at the 3Drealms lunchroom and one of those guys started crying cause he don't like piss in the sink so I told him to cram it and he filed a lawsuit with HR (who by the way is really hot and wants me) and we had a meeting with the entire team about this. I started pissing in the meeting room and I guess those guys caught a view of my softball sized sack and just freaked out like little balled pansies.

So I kicked their asses and told them to take their diabetic lunches and get the hell out of this company. Debbie, the HR lady totally got turned on and we started fucking on the pool table, which I then of course pissed on afterwards. You really can't work here unless you like me pissing on things. But then again, they knew that when they signed up here.

Fuck those guys, I got whores to visit and booze to drink.[/b]
 

Sancti

Terrorkatt
#47
Sitert fra hvor?

Det er vel faktisk ikke umulig at det er rundt 25 mennesker som jobber på DNF. Nå er jeg ikke 100% sikker, men for eksempel Doom 3 såvel som Half-Life 2 hadde temmelig få utviklere. Det er mest internstudioene til UbiSoft og EA som er sinnsykt svære, fordi de kjører noe som minner mest av alt om samlebåndsutvikling.

De mindre studioene har, av naturlige årsaker, ikke noen interesse av dette.
 

Kilik

Lokal moderator
#49
Broussard strikes back:
SITAT
"Physics and animation systems are virtually finished and shippable," he said. "It's simply maintenance and polish from here on out. We haven't needed to make substantial changes to those systems in months. The changes we have made, were made without great effort. Things are never as bleak as they appear, as is often the case when you simply have one side of the story."[/b]
 
#50
Jeg er sikker på att når dette spillet endelig kommer, høsten (Blank) så kommer det til og bli slaktet vekk av slemme menn med økser, akkuratt som Prey som også hadde vært i utvikling i 10år.

Prey hadde alt untatt moderne gameplay. det var rett og slett for gammeldags(av den kjipe typen).
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Prey har et metascore på over 80%. Vil ikke akkurat kalle det slakt. Personlig syns jeg det var artig, men altfor ensformig i lengden.
Forøvrig er det enda ikke skjedd noe mer på DNF fronten så så veldig ferdig kan det nå ikke ha vært. :rulleøyne:
 

Lodin

Der Waaaah
#54
1up driter på draget. SITAT
To prove the skeptics wrong, 3D Realms president George Broussard randomly posted a thumbnail-sized screen shot from the game on the Shacknews message boards.[/b]
Han eller noen andre hos 3DRealms posta bildet i denne annonsen hos Gamasutra. Linken ble så posta på Shack og Broussard poppa innom å bekrefta at det var ekte.
En Charlie Wiederhold som jobba på spillet før har forøvrig uttalt at det ser ekte nok ut. SITAT
I don't see anything in that shot that should indicate to people that it's not real. Depth of Field, soft shadows, bloom effects, and normal maps are already demonstrated in other game engines. That combined with George already telling everyone it's real... no reason to suspect otherwise. [/b]
Syns forøvrig det ser rimlig nice ut. ^_^
 

Kilik

Lokal moderator
#55
SITAT
Yes, that was me and that's an in-game, real-time shot of Duke standing in a random hallway," Broussard said. "I just stuck it on a Gamasutra ad to make it stand out from the sea of company logos and maybe act as a small teaser. [/b]
G-spot
 
D

Doctor Downs

Gjest
#56
SITAT(kilik @ 26.05.06, 14.24) 5804
Første ordentlige 3D FPS som brukte polygongrafikk var Descent (1995). Første FPS i det hele tatt er Battlezone fra 1980. Første virkelige FPS, altså der man faktisk er en person som går rundt og skyter i et 3D-miljø, er Wolfenstein 3D (1992).
[/b]
Rettelse, Catacomb Abyss kom før Wolfenstein.

Yetipants! :argh:

... for snart et år siden! :argh: