DVD: The X-Files - Season 1 -SOLGT-

#1
VAREN ER NÅ SOLGT

The X-Files - Complete Season 1



Selger første sesong på DVD av The X-Files. DVD-boksen og platene er som helt ny, ingen tegn på at den er brukt og ingen riper på platene. Har blitt sett én gang. Det er engelsk sone 2, noe som betyr at den funker på alle norske/europeiske DVD-spillere, men det er ikke norsk tekst på den, så man bør være litt stø i engelsk. Dette er i den nye "M-Lock"-utgivelsen, så det er ikke de svindyre digipackene som først ble lansert.

The X-Files - Complete Season 1
Sone: 2
Bilde: 4:3 Fullscreen
Undertekster: Engelsk, Tysk, Fransk og Italiensk
Varighet: ca. 17 timer og 35 minutter


Fra Play.com:

Special Features
'The Truth Behind Season One' Featurette
Chris Carter Interviews About His 12 Favourite Episodes
'Behind the Truth' Making Of The Featurette
Two Deleted Scenes From 'Pilot'
Special Effects Clips From 'Fallen Angel'
TV Trailers For Each Episode
Episode Guide
Case Files From Jane Goodman's 'Book of the Unexplained, Volume 1'

Now you can own the entire first season of 'The X Files' on this seven-disc DVD box set. All 24 classic episodes from the first season of this award-winning show are available for the first time in this exclusive Collector's Edition. Don't miss the opportunity to see how the phenomenon all began back in 1993.

Episodes comprise:

1. Pilot
2. Deep Throat
3. Squeeze
4. Conduit
5. The Jersey Devil
6. Shadows
7. Ghost in the Machine
8. Ice
9. Space
10. Fallen Angel
11. Eve
12. Fire
13. Beyond the Sea
14. Genderbender
15. Lazarus
16. Young at Heart
17. E.B.E.
18. Miracle Man
19. Shapes
20. Darkness Falls
21. Tooms
22. Born Again
23. Roland
24. The Erlenmeyer Flask


Pris? Tja, sier 200,- + porto. Den koster vel litt over 300,- fra England, i tillegg til evt. moms. Er ikke utgitt i Norge enda. Andre spørsmål? Still dem!
 
#2
Det er vel snarere dette som er en digipack. Bare så det er sagt. Ellers vil jeg skyte inn at sesong 1 er en av de aller, aller beste i serien. Holder på å se gjennom den nok en gang nå om dagene, blir aldri lei. Om du kun skal ha en sesong av X-Files så bør valget falle på denne.

Edit:
La merke til at du har episode-rekkefølgen litt feil. Ice kommer før Ghost In The Machine, og ikke omvendt. Så nemlig disse igår kveld. :p

Edit 2:
Jeg dreit meg ut. Ice kommer før Ghost. Var bare jeg som hoppa over Ghost igår, da den er en av de svakere episodene i sesong 1.
 
#3
Play.com er tydeligvis ikke enig med deg, da de kaller de nye utgivelsene "X-Files - Season X (M-Lock)". Digipack er sånn lange utbretter, og om jeg ikke tar feil, er de første utgivelsene (de knalldyre) det. Men jeg skal ikke si noe sikkert, jeg er egentlig ganske blank på DVD-innpakning, men Play.com sier iallfall at disse er M-Lock.

Edit:
Et Google-søk fant raskt frem forklaringen her:

"Digipak is a brand name for a form of CD packaging, it is heralded on the Digipak website as "The replacement for the traditional plastic Jewel Box". In fact it is the tray of a Jewel Box glued into a foldover card sleeve

Digipaks were introduced in the early 90s and have been heavily copied with many, mostly inferior versions on the market. Collectors generally refer to any similar packaging as being a Digipack."

Edit 2:
Sier meg for øvrig enig i at første sesong er knallbra. Nå har jeg bare sett den første X-Files-sesongen, men jeg har litt vanskelig å se for meg hvordan resten av sesongene kan gjøres bedre. Men jeg gleder meg iallfall til å se videre. :)