E3 2007 - Microsofts pressekonferanse

Kilik

Lokal moderator
Microsoft-konferansen:

- Hives på Rock Band ja. Lovende...
- Mass Effect i november.
- Nytt Viva Pinata: Party Animals. Mini-game-spill ikke laget av Rare.
- Ny Buzz-aktig kontroll. Sammen med quiz-spillet Scene It? koster det like mye som et vanlig spill. Tydelig at de satser på yngre gamere denne gangen.

- En rekke XBLA-spill vises, blant annet nytt Wing Commander og Marathon 2: Durandal. Tydelig at enkelte spill er langt mer avanserte enn man har vært vant til fra den kanten. Har nok med at 50 MB-grensen ble opphevet.
- Samarbeid med Disney for filmnedlasting. Første filmer på amerikansk Marketplace i dag.
- Xbox 360 Elite den 24.august i Europa. Også filmnedlasting for Europa i løpet av høsten.
- PGR4 med motorsykler. Ser rimelig bra ut.
- Lost Odyssey virker som Final Fantasy på godt og vondt. Noe skuffende grafikkmessig.
- Gears of War til Windows med nye single- og multiplayermaps.
- Call of Duty 4: "We're going deep and we're going hard" (?!)... Virker veldig lovende. Klart bedre grafikk enn de foregående spillene. Online beta snart.
- Kort Resident Evil 5-trailer. Ser ut til at det denne gang er satt i Afrika. Ute neste år. Mer footage på Marketplace i slutten av juli.
- Assassin's Creed vises. Virker fortsatt meget lovende. Som et mer sofistikert Prince of Persia.
- Halo - The Movie...
- Grønngrå Halo 3 "Special Edition" konsoll lanseres sammen med spillet.
- Halo 3-trailer. Omtrent som forventet. Grafikken er bedre enn multiplayer-beta, men ikke spesielt imponerende.

I det hele lite spennende fra MS. Ikke noe priskutt eller ny tatovering fra Peter. Men ingen tvil om at de har en solid line-up framover.

NÅ MÅ JEG MINNE HELE VERDEN OM AT MGS4 TIL XBOX 360 VIL BLI ANNONSERT AV KONAMI PÅ DERES PRESSEKONFERANSE, DERMED ER JEG IKKE JÆVLA SKUFFA OG VIL HELLER IKKE GJEMME MEG I ET HJØRNE Å STRAFFESPILLE HALO.

Men sånn ellers, så holder jeg på å ser den nå. Gleder meg til RE5 traileren : D!

Synd det ikke var noen overraskelser denne gangen.

CyberK

Finner ikke på noe.
Hurra, MGS/PS3-fetisjistene har ikke mistet et av sine sterke kort alikevel. :)

Ja, ja da har jeg sett gjennom presskonferansen og det var jo som forventet. Hadde håpet på gameplay fra Resident Evil 5 og noe mer enn en bisetning i retning Banjo Kazzoie (trodde forøvrig også Rare ville si noe mer om andre ting de driver med, forstår derimot at det ikke kom da de antagelig ikke blir ferdig med noe nytt før 2009...) Ellers må jeg si meg enig i at lineupen for 360 ser bra ut.

Laster ned Resi 5 trailer. Komme, komme, komme, komme.
Ser ut til å bli samme spillfølelsen som RE4. Jeg gleder meg, kommer til å kjøpe ny konsoll for dette spillet.

Til PS3 OG 360. Bare synd opplevelsen ikke blir den samme etter å ha spilt RE4 med Wii-kontrollen. Suveren kontrollmetode.

D

Doctor Downs

Gjest
Så det er så bra som alle skal ha det til? Så ihvetfall Resi 5-traileren, og jeg må si jeg likte settinga! Tror det kan bli suverent (ihvertfall hvis jeg liker fireren, som jeg fortsatt ikke har spillt :$)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du er fan av Resident Evil fra før av, skal det vel ekstremt mye til for at du ikke liker Resident Evil 4.

Demo av Blue Dragon er borte, noe som er like greit siden slutten av Nene's Castle inneholder en gigaspoiler jeg dessverre fikk i meg. Damn those bastards! Satser på å klare å glemme det til August.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Snoka ut noen videoer på Marketplace akkurat, og jeg har noen tanker:
  • Mass Effect gleder man seg til. Bioware+scifi blir forhåpentligvis gode greier. Håper at de får snekra sammen en fet historie.
  • Gears of War blir jeg sannsynligvis å kjøpe en gang til på PC. :$
  • Hvor sørgelig var Too Human-traileren? Jeg påstår: Fullkomment. Metal Gear Solid 1 til PSX hadde cirka tre millioner ganger stiligere og mindre klønete koreografi og action i kuttscenene sine. Det jeg så i Too Human-traileren var av et sånt kaliber at jeg ville løpt og gjemt meg hvis jeg var delvis ansvarlig for det. Vi kan jo håpe at det er et helt annet team som står bak selve spillet.
  • Devil May Cry 4! Ikke en E3-trailer, men omtrent Too Humans rake motsetning hva stil og eleganse angår. Ser ut til at kampsystemet har fått seg en overhaling også, så jeg gleder meg.
  • Puzzle Quest: Challenge of the Warlords på Xbox Live Arcade, fuck yeah!
  • Lost Odyssey: Auda. Det ser like spenstig ut som Enchanted Arms, bare med litt stiligere grafikk.
Pressekonferansen har jeg ikke fulgt med på, så den gir jeg faen i.

epp

firm and correct
Den håndkontrolleren ligner mere på et spedbarnsleketøy fra Fisherprice...

Mine tanker om Microsoft på E3

Solid, beskriver nok konferansen best. Greit med spill, ikke noe store nyheter, som forventet.

Grade: C

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pass på, Microsoft: Snart nærmer det seg at dere får halvparten så stort underskudd som Sony. :p