E3 2007 - Nintendo

#61
Det var vel egentlig forventent. Men jævlig irriterende fordi. Begynner å bli litt lei av å alltids få alt til slutt. Vi fikk Strikers Charged først, whoopity fucking doo.
 
#63
Mine tanker om Nintendo på E3

Nå veit jeg seriøst ikke hva Nintendo er lenger. Jeg føler de ikke lenger bryr seg om hardcore markedet, Yoga/wiifit, jeg bare okeeeeeey. Noe kanskje mamma hadde likt, men det er ikke det jeg vil ha. Det skulle jo være nintendos store overraskelse, det var jo en overraskelse, men jeg ble ikke imponert, det så ikke så morsomt ut. Hva med å utnytte kontrollene til Wii? Hvor blir det av alle spille som skulle gjøre dette? Hvor blir det av alle spillene til DS?

Det som var utrolig pinlig eller det føltes rart, da Reggie(det han heter?) annonserte Smash, 3. desember, så fikk vi se 10 sec også heeeelt stille...

Mario Kart, ehh...greit det er mario kart, men hva skjer? Kan du si noe mer?

Kan nesten også si at E3 for Nintendo var en flopp, eller de kom dårligst ut av alle. Før E3 ville jeg faktisk kjøpe en Wii, jeg ville kjøpe Super Smash, jeg ville spille det online, jeg ville ha det kult med andre venner som også spiller Wii, og jeg vil fortsatt det, til en vis grad. Men etter E3 føler jeg nintendo går en annen vei,en vei jeg ikke vil det skal gå. De går mot casual gamers, det har blitt sagt før, og jeg sier det igjen, one way road

Jeg fikk ikke noe "wow" eller dette så utrolig kult ut fra Nintendo.

Skuffende egentlig, ikke noe nytt fra det mest nyskapende firmaet Nintendo

Grade: E

Peace!
 
#64
Selv om jeg synes Nintedo har mye bra saa maa jeg innroemme at deres pressekonferranse ga meg et negativt bildet av dem.

De prater altfor mye om aa gjoere spill tilgjengleig for alle og det er jo i for seg veldig greit, men de kommer ikke med noe nytt til den allerede etablerte fangruppen. Selv om jeg elsker Metroid og Mario saa forventer jeg ogsaa nye titler og franchiser. De spiller paa gamle horn. Mange hjernespill (som de tar fullpris for) og nok et mariokart med online (det er litt sent aa skryte over bilspill paa nett).

De dro opp altfor mye gammelt, lite nytt og fokuserte altfor mye paa deling over nettet i stedenfor spilling.

Og en annen ting. Disse "brukerne" som opptrer i videone de viste frem var bare helt patetisk. Til og med sonys intetanende casualgamere fra i fjor var bedre, de hadde i det minste noen morsomme kommentarer.

Nintendo imponerte i fjor, men jeg har paa folelsen av at vi kommer til aa se veldig mye minespill til baade DS og Wii, og det har vi nok av. Gi meg nye franchiser.

EDIT: Zapperen var jo litt kul da!
 
#65
Skyt meg om jeg tar feil, men ble ikke Wii zap nevnt? Er ikke det utnytting av kontrollen liksom? Jeg trodde folk hadde skreket etter en sann siden vi såg en lignendes sak forrige E3.

Og jeg må bare le over kommentaren av Mario Kart. Online, første kvartal og ny rekord spillere og du sier vi ikke fikk noe info?

Folk må ikke legg så mye vekt på Wiifit og det greiene der, det kommer forsatt spill for hardcore gamere både fra Nintendo og andre.

Alt i alt så var ikke konferansen så veldig skuffende. Vi fikk se nye, men korte riktignok, videoer av de mest etterlengtende spillene og en demo av Metroid Prime. Altså det bare en stakkers konferanase. Videor og bilder har strømmet inn på spillsidene etter det.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#66
Da har jeg og sett konferansen. Synes det var litt mye fokus på hvordan Nintendo når ut til "alle", men likevel mye interessant. Wii-zapperen, Phantom Hourglass og Metroid Prime 3 var vel høydepunktene.
 
#67
fikk du lasta det ned? i så fall, hvor?
 
#68
SITAT(Tales @ 12.07.07, 15.18) 73467
Skyt meg om jeg tar feil, men ble ikke Wii zap nevnt? Er ikke det utnytting av kontrollen liksom? Jeg trodde folk hadde skreket etter en sann siden vi såg en lignendes sak forrige E3.

Og jeg må bare le over kommentaren av Mario Kart. Online, første kvartal og ny rekord spillere og du sier vi ikke fikk noe info?

Folk må ikke legg så mye vekt på Wiifit og det greiene der, det kommer forsatt spill for hardcore gamere både fra Nintendo og andre.

Alt i alt så var ikke konferansen så veldig skuffende. Vi fikk se nye, men korte riktignok, videoer av de mest etterlengtende spillene og en demo av Metroid Prime. Altså det bare en stakkers konferanase. Videor og bilder har strømmet inn på spillsidene etter det.
[/b]
Zapperen var fet, og jeg redigerte inn den inn i kommentaren min 20 sekunder etter at jeg postet.

Du maa gjerne le av kommentaren min om Mariokart, men som jeg skrev saa er ikke bilspill paa nett noe nytt. De grafene, diagrammene og soyelen som kommer fra pressekonferransene kunne jeg ikke brydd mindre om og de er dessuten alt snudd til selskapets fordel, ingen kan vel klandre dem for det. Det er bare en ting. Jeg vil se spill! Jeg bryr meg ikke grafer eller hva bestemorra til Ester fra Husavik synes om maskinen. Selv om jeg gleder meg til Metroid og Mario saa er jeg ogsaa interessert i andre typer spill som bruker den nye kontrollen. Det var altfor mye fokus paa alle hele tiden og Reggie, som har karisma saa det holder, brukte veldig mye tid til skryt slik Sony gjorde i fjor. Igjen vil jeg paapeke de dustete vidoene med "vanlige" folk. Hver eneste gang Reggie tok en pause saa viste de disse videoene i stedenfor spill. Jeg tror faktisk de brukte like mye, eller mer tid paa vise slik filmer.

Vel nok kritikk. Zapperen var som sagt kul, selv om den ligner veldig paa G-con 3 pistolen til Time Crisis 4 til PS3. Hvem som har kopiert hvem kan man jo bare lure paa :p. Mario saa fett ut, de har tydeligvis blitt insperert av Psychonauts, og det samme gjorde Metroid, men jeg fikk litt Red Steel flashbacks da jeg saa demoen av Metroid Prime 3. Nintendo selv sa at de hadde brukt mye tid paa kontrollen, saa jeg skal ikke doemme noe foer jeg har proevd spillet selv. Wiifit var litt stilig, men ikke noe jeg kommer til aa bruke penger paa, men i foelge de "troverdige" grafene saa regner jeg med at det vil selge i boetter og spann.

Alt i alt saa var det bare et show, men de boer vise meg flere skikkelig spill med dybde fra tredje-parts utviklere som EA, Activision, Lucasarts, Ubisoft osv...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Bare meg som syntes Wii Fitness var bra saker, eller? Blir nok å kjøpe det så fort det kommer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
SITAT(Fatso Forgetso @ 13.07.07, 16.32) 73591
Ja, akkurat som om Nintendo oppfant høy hjertefrekvens. <_<[/b]
"Oi," tenkte han. "Kanskje jeg endelig kan bli motivert til å begynne å trene, eller plukke opp noen treningstips mens jeg spiller. Det var neimen ingen dum ide for meg som er omtrent like aktiv som et tretået dovendyr." Ute blåste vinden ømt gjennom bjørkene. Det var sommer, og han bodde inni ræva til Hitler. Livet var godt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#76
Åkei, føkk Wii Fit.

Hvis du vil komme deg i form på Wii og ikke kjede vettet av deg i samme slengen (som folka i demovideoene til WiiFit så ut til å gjøre), kan du kjøpe DDR: Hottest Party. I tillegg til den vanlige dansematta må du nå svinge armene med wiimoten og chucken.

Ble lansert på E3 visstnok, men jeg ble ikke oppmerksom på det før jeg så Craig spille det på ScrewAttack (Crazy Konami Fun Time).
 
#77
Flere enn meg som følger med på Screwattack altså. I samme film ser vi dem teste Contra 4, og de ser jo rimelig fornøyd ut med det. Og det er jo bra, ettersom dette er folk som ser ut til å... kun like retro spill, så da har de jo ikek gjort noe dumt med serien i allefall.
 
#78
Screwattack er jo storkos det.

Jeg hadde hørt navnet DDR: Hottest Dance party før, men det var ikke før jeg så Craig spille det trodde jeg det bare var et vanlig DDR spill, slo meg ikke inn at det var til Wii.