E3 - long gone?

#1
Klikk og gråt.
E3 er nå ikke mer ifølge Next Generation.biz. ESA, som holder messa, skal ha blitt møtt med manglende interesse av de største aktørene (både hardware og software) og har som et resultat ikke råd til å holde konferansen.

Vil dette påvirke industrien? Vil det påvirke deg?

Jeg syns dette er mensensnerk-kjipt for det å besøke E3 har vært en av de siste nerdedrømmene jeg har hatt igjen. Skal jeg tenke litt større på det (som er irrelevant selvfølgelig) så tror jeg muligens ikke dette vil påvirke industrien i noen stor grad da de største aktørene vil mest sannsynlig holde egne messer ala Spaceworld. De romantiske tidene med en tredagers nerdefest derimot, virker det som er over.
 
#2
Ja, du leste riktig.

Next-gen.biz har fått høre fra kilder at E3s fremtid ser svært så mørk ut. Grunnen til dette skal være at flere store utgivere ikke føler de får nok ut av pengene de spytter inn i messa hvert år, og planlegger å holde sine egne events i stedet. Det er ventet at Entertainment Software Associations president, Doug Lowenstein, vil offisielt bekrefte dette innen få dager.

Hvis dette viser seg å stemme synes jeg det er veldig trist. I dag er det kun E3 som gir meg den "unge på julaften"-følelsen, og jeg tror ikke at en masse småevents vil gjøre samme nytten. Dog klarer jeg også å se det positive i å spre de store nyhetene litt ut over året, slik at man slipper å vente et år mellom hver gang det skjer noe i bizzen.

Så, hva tenker vi andre om dette? Foretrekker man en støddig strøm av nyheter og informasjon gjennom hele året, eller er dere som meg og liker E3 fordi det er et eneste svært killershow som man kan gå rundt og glede seg til hele året?

Redigert

Må nesten slenge med noen kilder :p

http://www.joystiq.com/2006/07/30/e3-cance...ear-and-beyond/
http://next-gen.biz/index.php?option=com_c...d=3538&Itemid=2

Redigert 2

Ser Rocky kom meg i forkjøpet. Det bare stenge hvis noen skulle føle for det. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Uff da, nå får jeg nesten bare besøke PAX isteden.

Dessuten: Sjekk forumet før dere poster. Det hender faktisk at flere enn deg har snappet opp en nyhet av såpass størrelse som at E3 avlyses. :p
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#4
NEI!!!
Men hva med å lage en nettside alla bonzai kittens, supportE3.com elns, plis, hjelp, jeg vil oppleve E3. HULK!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Fy faen, petitions er så jævlig bullshit. Er ikke akkurat som om det magisk dukker opp en dollar til E3-messe hver gang en kar skriver under, eller hur?

Sånn ellers: Litt trist, og som Rocky, så var en av mine største nerdedrømmer å dra dit en eller annen gang. Then again, PAX virker sannelig artig det også, og det skader sikkert ikke å spre nyhetene litt utover året.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Bra! E3 har utvikla seg til et forbanna masehelvete og har de siste åra kun handlet om glitter, boothbabes, bråk og å blende tilskuerne med mest mulig lys. Hvis det dukker opp en ny industry-event som kun slipper inn folk fra pressen og industrien, kun handler om å vise fram nye spill i en seriøs setting og som ikke tillater meningsløs hype tror jeg det kan funke.
Evt. kan man lage en sekundær messe for alle fanboysene som ikke har noe på E3 å gjøre, så kan utgiverne bukkake ned dem der. Eller... Er vel omtrent det PAX er blitt? :p
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Tokyo Gameshow har vel en dato eller to i løpet av året fortsatt? Eller...?
 

Kilik

Lokal moderator
#10
TGS er 22.-24. september.

Litt trist hvis dette blir et faktum, men jeg ser også fordelen med å få spillnyheter bedre spredd utover året.
 

Sancti

Terrorkatt
#11
Hey, mer fokus til Game Developers Conference (som i sannhet er Industry Only) og Tokyo Game Show, samt den derre eventen i Leipzig. Mesteparten av de relevante nyhetene fra E3 kommer egentlig fra plattformholdernes hovedkonferanser, og de ville nok blitt dekket grundig om de så foregikk på månen.

Jeg vet ikke om vi trenger E3 særlig når vi har andre alternativer. De andre alternativene vil eventuelt vokse seg like store og avskylige som E3 har gjort, men da starter vi iallfall syklusen på nytt. Alternativet er at E3 blir større og større og mer og mer dekadent, og dermed også mer og mer irrelevant.

Hvis det ikke blir mer E3, griner jeg ikke.

Men for hælvette da ... *Snur seg rundt og dreper Siri slik at hun ikke kan logge av kontoen igjen*
~Your friendly neighbourhood SHDR
 
#12
For min del gjør dette absolutt ingenting. Istedenfor for en uke der absolutt alt blir hypet i det uendelige så får vi forhåpentligvis spredt nyhetene litt sånn at det kan komme en og annen overraskelse nå og da når man minst venter det.

Men hva skal spillegal gjøre nå med f5-tasten sin på nettene i Mai?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#13
Kommer vel kanskje til å savne e3 litt, men ikke stort. Da er det større grunn til å dra ræva si til Tokyo Game Show.

Eller kanskje ikke? da blir jo jeg en av de som er der. En av de irriterende fanboysa som kommer for å rakke ned på seriøsiteten i spillbransjen da lizm.
 
#14
E3 er selvsagt et amerikansk spill sirkus. Men det er vel det eneste sirkuset jeg kunne tenkt meg å besøkt de kommende årene.
Det er synd og skam at et E3 besøk neppe kommer til å skje for min del
:argh:
 

Lodin

Der Waaaah
#15
SITAT
ESA Announces Smaller E3
The new E3Expo will take shape over the next several months. As currently envisioned, it will still take place in Los Angeles, described by ESA as a "great and supportive partner helping to build E3." It will focus on press events and small meetings with media, retail, development, and other key sectors. While there will be opportunities for game demonstrations, E3Expo 2007 will not feature the large trade show environment of previous years. [/b]
LINKH

Såh, det virker som det viktigste fra messa blir beholdt, nemlig pressekonferansene til de tre store. Bare de også til neste år viser dem på webben er jeg fornøyd.
 
#16
Pressekonferansene er de mest interessante, og mer eller mindre hovedgrunnen til at ihvertfall jeg følger med. Når det er sagt, er også messegulvet en suveren måte for både store og små selskaper å vise frem produktene sine i en komersiell setting. Men så lenge det hele blir erstattet på en eller annen måte, skal ikke jeg ligge søvnløs om nettene etter savnet etter E3.
 
#17
Utrolig kjipe nyheter! Jeg er redd vi dette vil føre til at vi mangler et skikkelig forum for utviklere å vise fra sin new shit. Enda verre at de store utgiverene nå får mer makt over hva vi får og ikke får vite om. Før "måtte" de jo viser fre det beste de hadde, og jeg tror det var veldig sunt for konkurransen i bransjen.

PA har som vanlig illustrert nyheten ganske bra:

 

CyberK

Finner ikke på noe.
#18
Betyr dette at Spillegal faktisk må komme opp en ny greie for forsiden? "SpillLeipzig Games Conventiongal" er ikke like elegant.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#19
frykt ei frender for på Leipzig game convention nå i slutten av august skal de vise en ny MGS4 trailer :svette:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#20
SITAT(GombA @ 31.07.06, 23.48) 17613
Enda verre at de store utgiverene nå får mer makt over hva vi får og ikke får vite om.[/b]
I.o.m. at kostnadene for de store aktørene resulterte i at E3 ble avslutta tror jeg ikke det burde bli noe problem. Glitter og gloss koster, og på en mer målretta konvensjon har jeg tro på at mindre utviklere virkelig vil kunne skinne igjennom. Med Wii-utviklerpakker til $20 000 tror jeg dessuten ikke det blir reint få av dem heller.