E3-vorspiel!

#1
Nå er det kun snakk om dager til det hele starter. Hvert år blir tusenvis av gamere hele verden over både skuffet og gledet av hva som skjer på E3. Her er emnet hvor man kan dele med andre hva man håper å se på E3, hva man frykter å se på E3 og ikke minst hva man tror vi får se på E3.

Meg selv:

Håper:
Selv gleder jeg meg noe kollosalt til Wii og alt som skjer rundt der, i likhet med alle dere andre. Så jeg håper å se noen konkrete spill til den. Forhåpentligvis spill som virkelig viser potensialet rundt kontrollen, annet enn å kunne fiske og skyte i FPS-spill med den. Det neste Mario-spillet er et forhåpentligvis et godt eksempel på det. Håper å se både Super Smash Bros, Mario Kart og nevnte Mario-spill i aksjon. Pris er også hyggelig.
PS3 er en konsoll jeg gleder meg voldsomt lite til, allikevel er jeg spent på den nye kontrollen til PS3. Nå som Wii sin kontroll lenge har fått mye oppmerksomhet, skjønner kanskje Sony at den gamle dual shocken rett og slett ikke er så spennende lenger. Pris vil jeg også gjerne vite.
Ellers håper jeg å se mer til nestegenerasjons Sonic-spill. Serien har startet å stagnere bittelitt etter et friskt pust i form av Sonic Adventure som kom for hele åtte år siden. Lurer på hva Sega har tenkt for å forfriske konseptet.
Ellers håper jeg å se enda flere spill til DS, en konsoll som fremdeles har mye potensiale med sine to skjermer og touchskjerm. Et real-time-straegy-spill hadde f.eks. vært ypperlig.

Frykter:
Jeg har litt bange anelser når det kommer til Wii. Nintendo har alltid vært litt konservative når det gjelder image. Jeg håper virkelig de har et par "tøffe" spill opp i ermet som virkelig vil gi dem masseappel. Det er tross alt ganske mange år siden Eternal Darkness kom ut. Videre frykter jeg at vi får se svært få spill til Wii, eller at de vi får se ikke er like nyskapende som man kanskje hadde håpt/trodd. Det ryktes jo allerede at det ikke er sikkert at den vil være spillbar på messen.
PS3 har så langt imponert meg lite med sitt planlagte spillutvalg. Det hele ser ut til å være oppfølgere på suksessfulle titler. Er redd de ikke har noen nye titler å vise frem på messen, men kun Tekken X, Gran Turismo X, Devil May Cry X, Metal Gear X osv.
Noe av den samme frykten har jeg for 360. Spillene som kommer fremover er verken i fåtall eller spesielt dårlige, de er bare så sabla forutsigbare. Det er begrenset hvor mange FPS'er og bilspill jeg vil ha.

Tror:
Jeg tror at Wii endelig vil vise muskler. Tror derimot ikke at Wii vil ha så veeeldig mye nytt å vise frem. Regner med å få se iallefall Super Smash Bros og det nye Mario-spillet i aksjon. Samt noen andre titler.
Sony kommer sansynligvis til å lage et stort spetakkel rundt den nye PS3-kontrollen, da de sansynligvis har fint lite annet som er veldig spennende. Tror ikke vi får se så veldig mange nye spill, snarere mer av de vi allerede har sett.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#2
Først vil jeg bare gratulere med oppvasken og det nye designet. Ser for meg en ny gullalder, og jeg vil selv være mer konstruktiv i tiden fremover, da det faktisk virker som om fokuset på spill blir litt enklere å holde på med den nye strukturen.

Skal innrømme at jeg ikke har de helt store forventningene til E3, har vært litt for lite engasjert i spillverdenen i det siste. Har ikke fått med meg de mindre annonseringene. Allikevel ser jeg på utviklingen med spenning.

Håper:
Industrien legger mer trykk på animasjon, og fysikk. Det er punktet jeg engasjerer meg mest for, og lykken blir stor da jeg ser prosjekter som naturalmotion vokse frem (sjekk showreel øverst til venstre). Slike systemer danner en herlig blanding mellom rigid, forhåndsbestemt animasjon og realtime fysikk alla Havok. Utrolig fascinerende i aksjon, og ikke bare ser det fantastisk ut, men det legger også grunnlaget for nyskapende, enkelt gameplay basert på fysikk.

Frykter:
At bigwigsene har bestemt seg for å lisenskjøre industrien til helvetes ende. At systemet skal bli helt styrt av mainstream-markedet. At innovativitet blir drept, og kidnappet av Hollywood. Jeg tror ikke dette skjer, men skal jeg absolutt se et worst-case-scenario må det være dette.

Tror:
At Nintendo vil vise mye spennende nytenkning angående måter å bruke nettverk i distribusjonsprosessen. At fler går inn for å gjøre spill enklere og mer innbydende for et nytt marked, eksempelvis jenter som ikke spiller til vanlig. Guitar Hero er et perfekt eksempel. Hardcore nok for kjernen, og latterlig enkelt og morsomt å sette seg inn i, også for folk som ikke spiller til vanlig. Jeg tror det originale, intuitive periferutstyret til Nintendo Wii vil virke veldig positivit på utviklingen i akkurat dette området!
 
#3
Det mest interessante er overraskende nok for meg Wii, og hva som blir sluppet rundt konsollen. Er spent på nye spill vi får se, og denne mer revolusjonerende overraskelsen Nintendo har på lur. Har vært en Sony-kjøper i konsollveien i mange år, men har fortsatt en del nostalgifølelser for Nintendo.

Det sier egentlig litt om hvor flinke de har vært på å hype, jeg er mer interessert i en konsoll fra Nintendo som jeg ikke har eid noe fra på over ti år enn jeg er for den nye tillegspakken og nye ptachen til World of Warcraft, selv om jeg er riktig så hypet på hva som blir sluppet anngående WoW.

Håper:
Mer info rundt spill til Wii, at de kommer til å endelig få overbevist meg om at dette er noe å bruke penger på kontra PS3, som jeg vet kommer til å gi meg mye underholdning om jeg kjøper den. Jeg er så nyskjerrig.
Håper også at de nye (fy faen så teit ... ) armor-settene fra WoWs nye raid instance ser kule ut og har bra stats. Håper også å høre noe om endringer på rogue-klassen, og mer informasjon om Burning Crusade.
Har også et lite håp om å høre noe nytt om en eventuell ny Starcraft-tittel ...


Frykter:

At Nintendo på en eller annen måte får enda mer negativitet mot seg, og at Penny-Arcade lager flere teite striper om at Wii er et dumt navn etter E3. :angry:
Frykter at Blizzard avslører at de fjerner stealth fra rogue-klassen. Hei ... worst-case-scenario.


Tror:
E3 infrir hva nyheter og overraskelser anngår. Blir fint å følge med på messa. :)
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Håper:
PS3-spillene nær den fotorealistiske hellige gral. Killzone 2 og Getwaway 3 ser akkurat ut som i fjor, bare i spillbar utgave. PS3 blir ikke dyrere enn X360. Rare imponerer. Wii revolusjonerer verden. Spore revolusjonerer verden. Halo 3 og MGS4 er spillbare. Duke Nukem Forever og Shenmue 3 overrasker med sitt oppmøte. Gode, eksklusive spill til PSP. Wii blir billigere enn en fuktig bytur. Online GTA til PS3. Too Human er bra.

Frykter:
PS3-spillene ser ut som dagens X360-spill. PS3 blir dyrere enn en fuktig sydentur. Rare skuffer (som alltid). Wii er bare en gimmick med Gamecube-grafikk som gjør deg sliten i armene. Mario 128 = Mario Party 8, Halo 3 er borte vekk og PS3 er fortsatt ikke spillbar. Ikke et eneste PSP-spill å snakke om med mindre man er glad i PS2-konverteringer. PC-utviklerne rir på WOW-bølgen.

Tror:
Halo 3 og MGS4-trailer. Sony med online-strategi og Fable 2 vises fram til X360. Wii med Super Smash, Metroid, Zelda: TP, Pilotwings og en god del spill vi ikke hadde regnet med. Nintendo-konferansen med hylende fanboys. Mange forventede titler glimrer med sitt fravær. Crysis er showets store PC-spill.
En del positive overraskelser og skuffelser som vanlig. Alt i alt sitter jeg nok igjen sånn passe fornøyd når kalaset er over.
 
#5
Håper:
-Bungie offentliggjør Halo 3, som imponerer stort
-Duke Nukem Forever vises frem
-Rockstar viser frem et nestegenerasjons GTA
-MGS viser frem Forza Motorsport 2
-Lionhead og BBB offentliggjør Fable 2, og at det faktisk blir hva det orginale Fable skulle bli
-Spillbar PS3 og Wii
-Cliff Bleszinski drar frem 360 kontrolleren og viser frem Gears of War i spillbar form
-Resident Evil 5 imponerer
-Trackmania kommer til Xbox Live (usannsynlig, men håper likevel)
-Too Human spillbart
-Star Wars: KotOR 3
-Ninja Gaiden 2
-Rare kommer med noen overraskelser

Frykter:
-At store deler av det overnevnte ikke skjer
-PS3 blir dyr

Tror:
At showet blir det beste E3 hittil. To nye konsoller skal tross alt vises frem, samt at vi får se andregenerasjonsspill på Xbox 360.

Redigerer sikkert inn mer etterhvert, kom ikke på så mye i farten.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Mongis: du håper bare på resirkulering av gamle konsepter? :sukk:

Og det er uforståelig for meg at noen tør å håpe på at Rare klarer å produsere noe bra etter alle disse årene med skuffelser på skuffelser.
 
#7
Jess, endelig E3 igjen! Dessverre sitter jeg som vanlig med skyhøyre forventninger nå rett før messa, og det resulterer vanligvis i skuffelser. Allikevel tror jeg på julenissen, og sier meg enig med Mongis. E3 i år kommer til å klikke!

Håper

At Nintendo entrer E3 med masse spillbare godsaker til Wii. Spillbart Metroid Prime 3, Mario 128 og Super Smash Bros. hadde reddet årets E3 alene for min del. Jeg er også sugen på ny Twilight Princess trailer, samt informasjon om når spillet vll lanseres. Mer info rundt pris, lansering og Virtual Console krever jeg.

Playstation 3 imponerte kraftig i fjor med noen høyest kjevedroppene trailere. Jeg håper på at samme detaljnivå er bevart i de spillbare versjonene som vi antageligvis får se i år. Next-gen Castlevania som fullt utnytter Playstation 3s krefter og BlueRays kapasitet, hadde rocket. Konseptvideo fra Final Fantasy XIII sier vi heller ikke nei takk til. Mer info rundt lansering, pris og onlinetjenesten mottas med stort smil.

Så har vi Xbox 360. Her håper jeg mest av alt på å se Banjo Kazooie 3 i spillbar form. Ellers virker Too Human og Lost Planet veldig spennende, og jeg håper at Microsoft gjør sitt for å fremheve disse originale spilltittlene (tror ikke det er noen fare for at det ikke skal skje, av en eller annen grunn).

Til slutt håper jeg på mange overraskelser. Overraskelsene er uten tvil det som gjør E3 mest spennende.

Frykter

Nintendo drar en DS og viser frem Wii med spill som kun er der for å demonstrere kontrollerens muligheter. Wii-spill ser hakket bedre ut enn denne generasjonens konsollspill. Iwata åpner Nintendos pressekonferanse med en døll "kick ass and take names"-type vits. Sony tok munnen for full og viser spill som ikke helt når opp til folkets skyhøye forventninger. Boomerangen kommer tilbake. Rare viser ikke annet enn Viva Pinata.

Tror

Microsoft viser Halo 3 for å kontre PS3 og Wii. Super Smash Bros. Wii gjør skuffende eller ingen opptreden, ettersom spillet ikke en gang var påbegynt da det ble annonsert på E3 i fjor. Metroid Prime 3 blir det mest komplette Wii-spillet på messen, og demonstrerer på veldig god måte hvordan Wii-moten brukes i førstepersonsspill. Playstation 3 viser imponerende spillbare tittler, med grafikk hakket over X360.
 
#8
Håper jeg får se mer av Wii i år. Jeg håper jeg får se spill til Wii ingame, særlig spill som Mario 128(?), Super Smash Brothers Revolution og Mario Kart. Jeg håper også at Ps3 viser oss en kontroller som ikke ligner på en dildo og at de endrer designet på selve maskinen. Jeg håper å se en spillbar versjon av Zelda til både DS og Gamcube(Wii?). Jeg håper selvfølgelig også at det blir bli fred på jord.

Frykter at Nintendo ikke er klare for å vise kortene sine enda, og at vi må vente til TGS før de forteller mer. Jeg er redd for at Microsoft lanserer en håndholdt maskin som kan alt, og at de allerede jobber med en ny versjon av Madden09767 til den.

Jeg tror at vi får se rikelig med stoff fra alle de nye konsollene, men fremdeles lite nok for å holde oss nyskjerrige. Jeg tror ikke vi få se en sjit av Gamecube, men heller en hau spill til DS(som absolutt er en bra ting). Jeg tror Nintendo forteller oss det meste om Wii og viser oss ett spill eller to.
 
#9
Håper Nintendo går "all-out" med Nintendo Wii, noe som innebærer fulle specs, ferdig design, utdypet kontroll samt selvfølgelig en god del spillbare demoer på messegulvet. Av spill håper jeg disse imponerer: Zelda: Twilight Princess & Phantom Hourglass, Final Fantasy XII, Too Human, Resident Evil 5, som forhåpentligvis blir mer skummelt enn hva firern var. I tilegg håper jeg Rare klarer å by på noe av mer kvalitet enn hva de har gjort tidligere, ett nytt Banjo spill hadde gjprt seg. Og før jeg glemmer det, håper jeg listen over hvilke spill du kan laste ned til Wii blir større enn hva antatt, og at Rares spill blir å finne der. Håper i tilegg Sony og Microsoft klarer å tiltrekke meg mer enn hva de klarer nå.

Frykter at Nintendo ikke gidder å slippe all info rundt Wii, og heller kjøre på med noe gammalt drit ingen bryr seg om (Gameboy Micro). Så frykter jeg også at mye av det ovenfor ikke vil skje. Også frykter jeg terrorisme :eek:

Tror dette blir det feteste E3 noensinne.