EA byr 2 milliarder dollar for Take-Two

Kilik

Lokal moderator
#1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Jeg gleder meg til vi kun har en vestlig og en japansk utvikler!

Tenk på alle de bra spilla Capconamintendony-Enix kommer til å lage!
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Merkelig at de gjør det akkurat nå. Skulle nesten tro T2 hadde dette årets mestselgende spill på planen eller noe siden de byr så mye. :p
 
#5
Ingen tvil om at GTA IV kommer til å selge i bøtter og spann.
Jeg tror også de bør avvente og se til spillene er i butikk.

Liker ikke alle oppkjøpene i bransjen for tiden. Men slik kommer vi nok til å se en god del mer av i tiden framover. Vi ender opp med et par store selskap som eier hele dritten :usikker:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Det er da det blir viktig for di små uavhengige utviklera å knuse makta innafra og gi prodduksjonsmidla tebake te folket! :argh:
 

Terje

mostly harmless
#7
Nuvel. Behøver ikke bety krise det. Det er vel det samme som har skjedd både i musikk og filmbransjen tidligere. I begge er det bare en håndfull store aktører igjen som har blitt så store ved å kjøpe opp andre små suksessrike selskaper. Og det har vel ikke kjørt de bransjene ad undas, eller.. kanskje..

Helvete. :(
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#8
Enkelte mener sportstitlene er det viktigste , og at GTA bare er ekstra snadder. T2 har også en underavdeling som lager sportsspill som konkurrerer direkte med en del av EA sine, så bare på å kvitte seg med den konkurransen kan de tjene hundre millioner ekstra i året. Dette i følge en finansanalytiker som forhåpentligvis vet hva han snakker om.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Fin huskeregel: Finansanalytikere har ikke peiling på spill. :p
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#10
Neida, men de er nok i stand til å lese årsrapportene til to forskjellige selskaper, finne frem til den biten med alle tallene om salg av sportsspill, og fyre inn et par regnestykker basert på det. Jeg tror at fyren har et poeng, selv om det helt klart er andre motiverende faktorer med i bildet også.
 
#11
Sportsspill selger alltid godt.
Ny sesong, nye spillere/overføringer.
Lite eller ingenting nytt i årets utgaver.

Det er god butikk, skal ikke se vekk ifra at disse tallknuserene er inne på noe.
 

oma

Village Drunk
#12
Håper at dette er bare en tidlig del av spillutviklingshistorien. Sånn sammenlignet med andre kunstneriske matrealer, når kan vi vente at spillets rennesansetid kommer?