EDGE 10 year anniversary edition

Opprinnelig skrevet av Shadar+22.06.2004, 16.43-->
<!--QuoteBegin-Darkstorm
@22.06.2004, 13.52
Tsk tsk, møkka liste, det eneste spillet som fortjener ros der er NeverWinter Nights, det er jo ingen gode rpg'er der.

Ikke svar på det her!
Neverwinter Nights er ikke et rollespill, din brødfrukt. Det er en isometrisk slaktesimulator med kjedelig historie og begredelige dialoger. Knights of the Old Republic, derimot, og Planescape: Torment, samt Morrowind, er skikkelige rollespill.

Har du spilt P&P-rollespill noengang? Ikke det? Wooh! Da tror jeg ikke du vet hva som er rollespill heller ;) Dersom du ikke vil ha svar på postene dine, skriver du heller ingenting.

FFVII ER jo det beste siden ferdigskåret brød, bare fordi alle sier det, betyr ikke det at det ikke er det beste.
+ jeg sa jo og at det nye de har komt med ikke er så bra, men det de presterte å utføre på PSX er jo historisk.
Final Fantasy VI er faktisk mer medrivende og med en mer interessant historie. Det er bare at Final Fantasy VII var det første spillet i serien du spilte, så det virker som noe helt spesielt fordi det var ditt første JRPG. Jepp, Final Fantasy VII er bra, jeg spilte det for en måneds tid siden, og det var engasjerende, med morsomt plott og horribelt campy dialog som stadig var naivt sjarmerende. Veldig god stemning i spillet. Det er dog ikke Squares beste spill, og det er ikke det beste Final Fantasy-spillet. Siden ingen av Final Fantasy-spillene egentlig er gode nok til å være på lista hører dermed FFVII ikke med. Enkelt og greit.

Det varmer meg å se at Stygian Abyss er på lista. *DET* er historisk. Virkelig historisk. [/b]
Jeg er enig at Morrowind og Kotor er dritbra Rpg'er, syns til og med at Morrowind er det beste. Og bare sånn kort sagt jeg sa bare min mening for helvete! Jeg ba om at ingen skulle svare på det her så det ikke ble noe snakk om den smak og behag shiten. (for det har vi fleste sett nok av) Han spurte jo om hva vi synes om listen uansett.

Jeg er også enig at NeverWinter Nights kan ha kjedelige dialoger og kjedelig historie til visse tider, men er det alt som teller i et RolleSpill........ nei.

You go cloud strife!!

Som han sa, det ER en grunn til at hele verden elsker det.
Spillet ble nettop erklert av verden som best game ever på gamefaqs, og det er ikke få tilhengere av den siden.
Så BOOYA....

PS. så er ikke 7 det første jeg spillte, det var 8 som jeg og elsker, men liker 7 bedre.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@21.06.2004, 17.12
Jeg registrerer at Edge har utsøkt smak i RPGs, som i det meste annet.
Og det skrives "Rogue", ikke "Rouge". Litt forskjell på en simpel tyv og sminkepudder. :p
or did it

Opprinnelig skrevet av Shadar+22.06.2004, 16.43-->
<!--QuoteBegin-Darkstorm
@22.06.2004, 13.52
Tsk tsk, møkka liste, det eneste spillet som fortjener ros der er NeverWinter Nights, det er jo ingen gode rpg'er der.

Ikke svar på det her!
Neverwinter Nights er ikke et rollespill, din brødfrukt. [/b]
Men Secret of Mana er?
Misforstå meg rett, Secret of Mana var ett morsomt spill, mn vil nå heller kalle det adventure....

Neverwinter er ikke så gærnt, grei karakterbygning, masse fine ting og plukke med seg. Kanskje litt for Diablo, men ellers greit...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Cloud Strife@22.06.2004, 18.05
Og ja, det virker ut som at Edge har lukket ut FF spillene fra den møkka listen bare på grunn av at de mener at FF-serien er for komersielt for å kunne være med. FFVII burde definitvit ha vært med på den listen.
Eller kanskje bare folka i Edge ikke liker Final Fantasy-serien?
Og hvis noen har tenkt å klage på at Edge-gutta (og jentene) er useriøse, anti-mainstream eller noe, anbefaler jeg å gjøre litt research på hva bidragsyterne til nevnte magasin har bedrevet før.
Men som du sier, Cloud Strife (jeg har en vag følelse av at du er FF-fanboy, hva kan det komme av? ;) ), smak og behag er ingenting å diskutere. At noen velger å reagere på at et magasin ikke tok med yndlings-rollespillet deres på sin topp 10-liste stiller jeg meg heller uforstående til. Favoritt-rollespillet mitt (Deus Ex) er heller ikke med på listen, men jeg gidder da ikke lage noe pes ut av at Edge har andre preferanser enn meg.
Som et PS: Jeg tviler ikke på at det er en grunn til at "hele verden" elsker FFVII. Hvis noen kunne være så snill og fortelle meg den ene grunnen ville jeg stått i stor takknemlighetsgjeld til vedkommende.

men så er heller ikke dues ex et av de beste rollespillene heller da..
Uansett så burde de lage liste over de forskjellige typer rollespill som finnes heller..
En over konsoll RPG, og en over "ekkle stygge vemmelige dungeon crawlers PC wannabe RPG"............ja

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eller kanskje du burde jekke deg ned et par hakk, og innse at din mening faktisk ikke er noe mer verdt enn alle andres?
Og Deus Ex er ikke bare det beste rollespillet noensinne, det er også det beste spillet noensinne. Synes jeg.
Jeg registrerer forøvrig at du heller ikke vet hvorfor "alle" liker FFVII så godt. Enten det, eller så er du bare kjip og lar være å si det.

Faen så vanskelig du skal være da.. du tar jo helt av når du svarer, du er ikke den rette til og be noen jekke seg ned et par hakk i hvertfall. Mener du lissom at FFVII er det første til folk? derfor det er så mange som liker det? og jeg ikke forstår det? spar meg for slikt, allerede sagt mange ganger hvor tåpelig det er.

Det er disgusting hvor mange som pluttselig skal misslike square slikt, hadde FFVII vert det eneste spillet de noensinne hadde gitt ut, så hadde det garantert vert på listen..

GIVE IT UP!!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjohoi.
Opprinnelig skrevet av Disturbed+-->QUOTE(Disturbed)
Mener du lissom at FFVII er det første til folk? derfor det er så mange som liker det? og jeg ikke forstår det? spar meg for slikt, allerede sagt mange ganger hvor tåpelig det er.[/b]
Hæh?
<!--QuoteBegin-Disturbed

Det er disgusting hvor mange som pluttselig skal misslike square slikt, hadde FFVII vert det eneste spillet de noensinne hadde gitt ut, så hadde det garantert vert på listen..
Er du stein?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Yetipants@23.06.2004, 03.01
Som et PS: Jeg tviler ikke på at det er en grunn til at "hele verden" elsker FFVII. Hvis noen kunne være så snill og fortelle meg den ene grunnen ville jeg stått i stor takknemlighetsgjeld til vedkommende.
Jeg vil si den ene grunnen er en kombinasjon av en veldig bra, komplisert og gjennomtenkt historie, et kjempeflott system, nydelig musikk og elskverdige karakterer. Og det er et faktum at veldig mange liker spillet så godt fordi det var det første rollespillet de spilte og at de hadde en utrolig førstegangsopplevelse med det. Skal ikke legge skjul på at jeg er en av dem.

Når det gjleder lista, vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det eneste spillet der jeg har spilt og fullført er Chrono Trigger, og det er tross alt på tredjeplass på min liste over tidenes beste spill. Uten tvil at spillet fortjener en plass der. Halvparten av spillene har jeg ikke hørt om, men jeg kan tenke meg at de kanskje er sånn annen type rollespill. Dere skjønner hva jeg mener. Hadde det vært opp til meg, hadde det nesten bare vært FF-spill der, siden jeg ikke har spilt stort annet, men folka i Edge må få lov til å mene hva de vil.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Opprinnelig skrevet av GarlandG@23.06.2004, 08.53
Og det er et faktum at veldig mange liker spillet så godt fordi det var det første rollespillet de spilte og at de hadde en utrolig førstegangsopplevelse med det. Skal ikke legge skjul på at jeg er en av dem.
BINGO

PSX'en rekruterte hauger av horder til konsollenes verden, alle hadde jo en for pokker. Og når Final Fantasy i tillegg, av merkelige grunner, ble så ultrapopulært på plattformen som det ble, er det ikke så rart at man ser så umenneskelig mange fanboys rundtomkring.

MEN til alle dere som aldri har eid noe før PSX, og som sverger til FF serien, opp med øynene! Det finnes flere spill der ute. Og mesteparten er bedre IMHO.

Opprinnelig skrevet av Yetipants+23.06.2004, 03.01-->
<!--QuoteBegin-Cloud Strife
@22.06.2004, 18.05
Og ja, det virker ut som at Edge har lukket ut FF spillene fra den møkka listen bare på grunn av at de mener at FF-serien er for komersielt for å kunne være med. FFVII burde definitvit ha vært med på den listen.
Eller kanskje bare folka i Edge ikke liker Final Fantasy-serien?
Og hvis noen har tenkt å klage på at Edge-gutta (og jentene) er useriøse, anti-mainstream eller noe, anbefaler jeg å gjøre litt research på hva bidragsyterne til nevnte magasin har bedrevet før.
Men som du sier, Cloud Strife (jeg har en vag følelse av at du er FF-fanboy, hva kan det komme av? ;) ), smak og behag er ingenting å diskutere. At noen velger å reagere på at et magasin ikke tok med yndlings-rollespillet deres på sin topp 10-liste stiller jeg meg heller uforstående til. Favoritt-rollespillet mitt (Deus Ex) er heller ikke med på listen, men jeg gidder da ikke lage noe pes ut av at Edge har andre preferanser enn meg.
Som et PS: Jeg tviler ikke på at det er en grunn til at "hele verden" elsker FFVII. Hvis noen kunne være så snill og fortelle meg den ene grunnen ville jeg stått i stor takknemlighetsgjeld til vedkommende. [/b]
For å være ærlig kunne jeg egentlig ikke gitt mer blanke f*** i den lista :D Jeg lar ikke ett spill blad påvirke min smak på spill, men jeg syns det var rart at de ikke hadde med ett eneste FF spill, i hvertfall ikke FFVII. Men driit i det, jeg får heller fryde meg over at Gamefaq hyllet FFVII som det beste spillet noensinne. Edge driter jeg i.. Jeg driter forøvrig i hva gamefaqs mener også. Eller nei? Jeg driter generelt i hva folk mener om FFVII er bra eller ikke, for meg er det MIN mening som teller, ingen andres.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Good for you! :)

Da har man endelig fått knødd seg til å regge på forumet!

Skjønner jo at folk syns enkelte titler i den listen skulle vært byttet ut med noe de synes er bedre. Men la oss like godt først som sist konstatere at det der ikke er en objektiv liste. Personlig skulle jeg likt å se Fallout 1 eller 2 på den lista, men river ikke håret av meg av den grunn. Istedet tenker jeg som så at jeg kanskje bør vurdere å prøve de av spillene jeg ikke har testet før. Må jo tross alt være en grunn til at de ble tatt med ;)

Opprinnelig skrevet av Zolrath@23.06.2004, 14.04
Da har man endelig fått knødd seg til å regge på forumet!

Skjønner jo at folk syns enkelte titler i den listen skulle vært byttet ut med noe de synes er bedre. Men la oss like godt først som sist konstatere at det der ikke er en objektiv liste. Personlig skulle jeg likt å se Fallout 1 eller 2 på den lista, men river ikke håret av meg av den grunn. Istedet tenker jeg som så at jeg kanskje bør vurdere å prøve de av spillene jeg ikke har testet før. Må jo tross alt være en grunn til at de ble tatt med ;)
Ikke prøv å lek vis nå da.

Jeg er helt enig med Cloud Strife (altså han her på forumet, ikke figuren i ffVII). Jeg syns ffVII er det beste spillet, og det holder for meg. Da jeg kjøpte ffVII, var jeg den eneste blandt vennene mine som likte det. Alle hatet det og gjorde narr av armene til Barret (og jeg ble lei meg :( ). Men jeg spillte videre og likte det bare bedre og bedre. Selv om jeg trrodde hele verden hatet Final Fantasy (dette trodde jeg helt til jeg traff en ny ff fan tre år senere)Det jeg egentlig vil fram til er at jeg driter i den listen. Fysj...husj. BAM! (men en bra liste var det :svette: )

Men det er jo alltid gøy å høre andre sine meninger om spill.

Hmmm... Et ganske utrolig emne det her.
Er seriøst forumets holdning til Final Fantasy-serien så svart-hvit?
Går det ikke an å like et spill, kommentere at man synes det er teit det ikke er på listen, uten å bli rakket ned på for det fordi man ikke har spilt alle spillene som er på listen?
Hvorfor i helvete er det slik at om man liker FFVII og PSX så er man idioter? (Kleevah?)

Om jeg skal si min mening, er ikke FFVII "all that". Mange trekker frem elskbare personer som en grunn til å like spillet, noe jeg ikke kunne sagt meg mer uenig i. Det jeg liker med spillet er noe av stemningen, hvordan spillet går sin gang, Zack, og utseendet på de fleste stedene, hvor flott det er å spille. Det skaper en atmosfære i spillet jeg liker å spille videre på. Jeg synes til og med ikke historien heller er "all that", det av den simple grunn av at jeg ikke har tatt meg tid til å se nærmere på den.

Kleevah: Hater du serien? Hater du PSX? Er alt på PSX dritt? Sperr opp øynene selv, din trangsynte bille.

For the record: Har noen av dere som klager på andres meninger lest første posten i emnet? Jeg kan godta at dere spør om de har prøvd spillene på listen. Har forresten dere det? Har dere rundet alle på listen? Kan dere alle på listen ut og inn? Er det virkelig så mange i verden som faktisk har gjort det? Er hele verden trangsynt?