Elebits skifter navn til Eledees!

Av en eller annen merkelig grunn har Konami valgt å skifte det fine navnet Elebits til Eledees når spillet kommer til Europa en gang i framtiden. Skal tro hvorfor?

For at det ikke skal bli for kort å sier jeg litt kort om spillet. Du vandrer rundt i ett hus og uhm bruker en eller annen laserdingsebombs til å løfte alt fra binderse til mikrobølgeovner for å lete etter *sukk* Eledeeds...De bruker du til å gjøre laserdingsebombsen enda sterke så du kan løfte enda større ting og finne enda flere Eledees. Jeg syns iallfall spillet virker lovende og skal definitivt ha det når det kommer.

Opprinnelig skrevet av Gamespot
Gameplay is an addictive blend of shooting and puzzling; cute art style; there's a nice level-editing mode that lets you trade levels with friends online; some very cool power-ups.
http://www.n-europe.com/news.php?nid=9942

Lodin

Der Waaaah
De som har spilt det sier det er en blanding av Katamari Damacy og gravity gunen fra HL2. Jo flere Eledoods man plukker opp med gunneren jo kraftigere blir den slik at man kan manipulere større ting i rommet og dermed finne flere Eledoods som har gjemt seg. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg, men det er skuffende at det skal ta så lang tid å konvertere det.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
De gjør det sikkert mer gangster til den europeiske utgivelsen. Armand van Helden-edition.

Kilik

Lokal moderator
Det er selvsagt franskmennene som har skylda.
Elebits uttales likt med "et les bites" (og kukene) på fransk.

Lodin

Der Waaaah
Forøvrig er "dees" et relativt obskurt fenomen som beskriver elektrisitet som kurves pga. magnetisme. Eller noe... :$ Skal se om jeg finner en konkret beskrivelse, men det er faktisk ikke bare noe tull de har finni på.