Empire: Total War!

#1
Kjøpte nettopp dette mesterverket av et spill, og har såvidt spilt det online i et par dager nå. Fyyy faen! :D

Dette er strategi reinvented! Fantastisk stemning, utrolig bra kontrollsystem, enorme slagmarker, tusenvis av units, sjøslag, grafikk og detaljer som verden knapt har sett maken til, go`ordene er mange!

Ikke siden Starcraft har jeg blitt så forelska i et strategispill, det har alle elementene som trengs, samtidig som det er enkelt å sette seg inn i.

Noen trailere:


Det at hele spillet er integrert med steam gjør onlinespilling så mye enklere, hvis man skal spille med en venn trykker man bare på "invite" og voilà.

Til nå har det aldri vært mangel på motstandere fra rundt om i europa og til å være et spill der hver runde varer opp imot en time så har jeg ikke vært vitne til at noen har quittet midt i et game.

Noen her som har testa det og er like in love som meg? :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
"Strategi reinvented", du liksom. Det er spill nummer fem i Total War-serien vi snakker om her.

Uansett så kjøpte jeg det i dag, og har bare fått spilt bittelitt (dvs. en tutorial og litt av første oppdrag i den der "USA denger britene"-greia) men det virker veldig artig. Er sikkert med litt seinere når jeg har fått lært litt mer av greiene, du kan legge til Fetthesten i Steam-lista di om du har lyst.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#3
Skal kjøpe dette over helga en gang, så jeg regner med jeg blir å poste inntrykk og sånt i neste uke. Men ja, Total War-spillene har tørka gulvet med C&C og annet strategisk ræl i en årrekke nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Fønnfækkt: Aldri sett på Total War-serien engang før jeg kjøpte detta. Årsaken er at jeg innbiller meg at jeg får muligheten til å spille som engelskmann og rase rundt og kolonisere hele kloden og det er sånt jeg pleier å gjøre i Civilization og det er artig så da tenkte jeg dette her også blir artig.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#5
Jeg ravet rundt og tok over hele Europa som England i Medieval II, men i Rome så koloniserte jeg og mine romerske venner de skitne britiske øyene. =D
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#6
Startet som Sverige. Mitt første oppdrag var å fri Norge fra Danmark, som gikk så som så. Derimot, etter at jeg hadde fått Norge, begynte Kristiania å gjøre opprør på grunn av nasjonalisme eller noe ræl, så jeg sendte inn tropper og viste min makt!

Det tok sikkert tre minutter før jeg skjønte hva jeg hadde gjort. :(
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#7
Jeg vurderte faktisk å spørre om noe slikt som dette! Etter en rekke spennende historietimer om verdenskriger og kolonisering merket jeg en merkelig trang til å boltre meg som imperialist på det europeiske kontinent :p Finnes det noe å anbefale som a) fungerer bra på de aller fleste PCer (dette så litt tungt ut :( ) eller b) en kjekk konsollversjon til Gamecube / Wii (det er vel ønsketenkning)?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#8
Du har jo et Civilization-spill til Wii som kom for ikke så altfor lenge siden?
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#9
Hmm, Civilizations Revolution kanskje? I følge tothegame.com ble det utgitt til DS - PS3 - XBOX360 men ikke Wii :( Kjipern, har heller ikke spesielt tro på en håndholdt versjon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Civilization Revolution til DS er faktisk ikke så verst. Tru det eller ei, Trude.

Men ja, det er Civ IV som gjelder hvis du har mulighet til det.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#12
Vet du, det så egentlig akkurat ut som det jeg så etter! Kart, geografi, byer og diplomati. Helt topp. Og tror jammen PCen min kan takle det også. For Intel Core 2 Duo er vel på nivå med Intel Pentium 4? Skal skrive det bak øret, har kjøpt litt for mange DS-spill nylig.

Sorry for the interruption. Carry on with Total War :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Core 2 Duo ække "på nivå" med Pentium 4; den er en god del hakk over. Så lenge du har et halvveis vettugt grafikkort og en del RAM nå så er du i mål. ^^
 

Jante

privileged CIS shitlord
#14
Hvis du ikke har noe i mot en romersk setting, så kan jo Rome: Total War også være noe å sjekke ut. Det er en del gamlere enn Empire (det kom ut i 2004), men går stort sett ut på det samme bare i en tidligere tidsperiode. Jeg tipper at systemkravene ikke er så veldig høye heller.
 
#15
"Strategi reinvented", du liksom. Det er spill nummer fem i Total War-serien vi snakker om her.

Uansett så kjøpte jeg det i dag, og har bare fått spilt bittelitt (dvs. en tutorial og litt av første oppdrag i den der "USA denger britene"-greia) men det virker veldig artig. Er sikkert med litt seinere når jeg har fått lært litt mer av greiene, du kan legge til Fetthesten i Steam-lista di om du har lyst.
Iknow, har spilt alle sammen, men dette er det beste fra alle forgjengerene, i en stor deilig suppeskål :D

Fikk ikke lagt til "Fetthesten" på steamern gitt ://

Spilte nettopp en seabattle som sikkert varte en time mot noen pirater og russere, var intenst og vi hadde vel 3 skip igjen etter det var over :)
 
#16
Startet som Sverige. Mitt første oppdrag var å fri Norge fra Danmark, som gikk så som så. Derimot, etter at jeg hadde fått Norge, begynte Kristiania å gjøre opprør på grunn av nasjonalisme eller noe ræl, så jeg sendte inn tropper og viste min makt!

Det tok sikkert tre minutter før jeg skjønte hva jeg hadde gjort. :(
:ler::ler::ler:

you bastard!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Bare en liten ting her: Siden jeg liker Achievements så måtte jeg inn og snoke på Achievement-sida for Empire, og bildet for ett av dem minnet meg om... noe:



Bare meg som er blitt forderva av Internett, eller ser noen andre det også? <_<
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Bare en liten ting her: Siden jeg liker Achievements så måtte jeg inn og snoke på Achievement-sida for Empire, og bildet for ett av dem minnet meg om... noe:



Bare meg som er blitt forderva av Internett, eller ser noen andre det også? <_<
Det spørs. Hva ser du her?

 

Aslak

Humanoïde, incognito
#20
Hva er det meningen at det skal kunne være? Jeg ser det er en glad flaggermus på toppen, men ellers virker det ganske umaskert.