Nathan Hale (fordi Insomniac tror vi faktisk brydde oss om han i R1) har nå reist fra det frigjorte England og over til USA. Han har også uppet sitt arsenal, bl.a med en Magnum med remote-detonerbare eksplosive kuler, en minigun med force field, og en slem variant av Buzz Blade-launcheren fra Ratchet & Clank som kutter av lemmer og hoder.
Spillet støtter nå online co-op, men siden åtte spillere hadde totalt ødelagt balansen i enspiller-modusen, er det laget flere mini-kampanjer med randomiserte elementer.
Multiplayer er selvsagt tilbake, nå med opptil 60 spillere og flere forskjellige moduser, bl.a en spennende squad-basert en hvor squads blir satt til å gjøre objektiver på brettet samtidig som en rivaliserende squad har samme oppdraget.
I Europa slippes det ikke før 28. november, så vi har enda god tid på oss til å bli lei av Fallout 3.
Jeg lurer på om jeg noensinne vil klare å spille et hjernedødt FPS med uengasjerende historie igjen, nå når jeg har spilt Fallout 3.
Likte Resistance ganske godt, og er det beste multiplayer-FPSet som er konsollekslusivt. Men campaignen var ekstremt uengasjerende, så blir nok ikke til at jeg plukker opp dette til fullpris. Eller før jul før den saks skyld
Så nettopp en videoandmeldelse av dette på Gametrailers, og det virker ganske så morro. Det ligger passe høyt på innkjøpslisten når jeg en gang skulle få rotet meg til å kjøpe en PS3.
Jeg har ganske så gode forventninger til dette spillet. Digget det første spillet i stor grad på grunn av britiskheten, så at det nå er i USA slik som alle andre spill var litt skuff. Derimot veies det opp av de uventet positive anmeldelsene. Sammen med Killzone 2 (om det også blir konge) har dette mulighet for å etablere en sterk FPS-tradisjon på PS3 som kan begynne å rivalisere mot Halo/GoW på kjeksboksen.
Testa demoversjonen av Resistance, og med tanke på at oppgaven til en demo er å gi folk lyst til å kjøpe fullversjonen av et spill så var den demoen en tragedie. Aner ikke om fullversjonen var noe bedre, men ifølge omtaler var det visst stort sett meh så jeg ga faen. Dette her, derimot, virker mye mer lovende. Spesielt det Eurogamer skriver om at stort sett alt er blitt forbedret fra eneren gjør meg interessert. Vi får se når Gears of War 2 blir kjedelig.
Demoen til R1 ga ikke meg så veldig lyst heller, siden du blir satt i en vanskelig situasjon fra litt inni spillet hvor fiender angriper fra alle kanter og du ikke har anelse hvordan noen av våpnene dine fungerer.
Og ingen av våpnene er noe særlig å bruke, grafikken ser ut som et ganske pent Xbox-spill og brettdesignen er... lite gjennomtenkt, for å si det diplomatisk.
Jeg gav Resistance 1 en sjanse, men det kjedet meg fra begynnelse til slutt av den 45 minutter lange spillrunden. Det føltes som en trist utgave av Call of Duty 2, noe som sier en del siden Call of Duty 2 også var temmelig trist. Kommer ikke til å se på Resistance 2 i det hele tatt, det får være grenser for hvor erkebrune og generiske man skal tillate spill å være.
Okay, jeg fant Resistance 2 til 299kr på platekompaniet, så da fikk jeg enda et spill til PS3 samlinga.
Første jeg forsøkte var selvfølgelig SP delen, og siden jeg ikke har lest noe om historien eller spilt Resistance 1, er dette det eneste jeg har funnet ut så langt:
Jeg er den eneste som har overlevd noe... enten en krig, et virus eller en krig der jeg ble smitta av et virus? Så jeg fikk noe som skulle hemme hva jeg nå har i kroppen så jeg ikke blir et monster eller noe i den duren. Jeg møtte et flyvende monster som jeg slapp ut av et fengsel, og ting tyder egentlig på at han er sistebossen. Før jeg ga meg måtte jeg fly inn i et av de dritstore flya til de slemme fordi det var selvfølgelig den eneste måten å skade/ødelegge dritten.
Etter jeg hadde rota litt i enspiller delen ble det litt Co-op. Det første jeg tenke var noe i ala :O Ikke nok med at man kan være 8 spillere, men man må faktisk samarbeide. Lett forklaring:
Du kan være en av tre klasser Soldier, Medic, eller Spec Ops. Soldier løper rundt med en minigun som har et energiskjold. Disse er selvfølgelig de som hovedsakelig tar seg av dreping og å holde en forsvarslinje oppe. Medics har en greie som heter Phoenix, dette fantaskike våpenet skyter ut kuler som gir liv til kameratene dine eller en stråle som du leecher liv fra fiendene dine med (sistnevnte har uendelig ammo). Spec Ops er snipere som må dele ut ammo til de andre på laget, hovedsakelig for å fylle opp skjoldet til Soldier eller helsegreier til Medic. Hvis man løper alene vil man enten gå tom for liv, ammo eller begge avhenging av hvilken klasse man er, så man må faktisk samarbede for å komme seg i mål.
Først spilte jeg og en kamerat splitscreen som Medic og Spec Ops og med tanke på at ingen av oss hadde spilt co-op før kom vi relativt langt før vi døde. Så ble vi med 6 andre folk og ble med på det samme kartet, og fikk gleden av å finne ut at spillet skalerer seg etter hvor mange folk som er med. Ikke at det var noe problem fordi alle gjorde faktisk det de skulle gjøre og samarbeidet var så godt som alltid på topp. Så etter en -opplevelse ble vi med 6 andre folk igjen for å sparke mer ræv. Her derimot løp alle hver sin vei og folk falt som fluer til de fant ut at samarbeid faktisk var en god ide. Morsomme greier uansett!
Etter litt Co-op var det Competitive som var neste. Vi hoppa inn i en lagdødkamp på et mørkt brett der vi så så godt som lite til ingenting. Dette fordi det var så sinnsykt mørkt inne der vi var i tilegg til splitscreeninga (Når jeg prøvde det samme brettet alene senere var det ok). Den midlertidige løsningen var enkel: Bytte våpen til Auger, noe som Perfec Dark fans vil tenke på. Dette våpenet ser fienders kroppsvarme gjennom vegger og skyter gjennom solide objekter som vegger eller gulv. Etter å ha fått smake pisken litt, ble vi med i en annen kamp på en lysere bane med 57 folk. Selv om det var litt kaotisk i begynnelsen fikk vi fort oversikt og delte ut en real mengde død og fordervelse selv om vi var relativt ferske. Lag var det ingenting av etter hva jeg kunne se og vi hadde det generelt lagfritt i alle kampene våre. Det var en kamp det var tidvis tragisk, men jeg tror ikke den var ranked.
PS: Resistance 2 kosta ikke 299 på platekompaniet.
Har spilt multiplayer Resistance (1) et førtitals timer, og det er bedre enn Halo, uten at det sier så mye.
Våpnene er balanserte og tilfredsstillende å bruke, banene er det eneste som kunne vært mye bedre. SP-delen var stort sett dritkjedelig.
Okay så jeg har blitt litt smålig hekta på co-op modusen i dette spillet, og resultater som det nedenfor er noe som forekommer heller ofte. Noe du kan tenke på er at jeg var medic (siden folk av en eller annen grunn nesten aldri velger det), og de skal alvorlig talt ikke ligge 3 kills under den med mest kills på laget. Jeg lurer på om folk generelt suger eller bare suger til å samarbeide.
En god kombinasjon er selvfølgelig en mulighet, men jeg liker å tro at treffsikkerheten min har noe med saken å gjøre.
Sånn ellers: noen som har planer om å kjøpe dette? Jeg vil ha noen å spille med som faktisk kan samarbeide.