En spillers drøm!

#1
Så, deres spillgalskap settes på prøve. Hvor spillegal er du egentlig?

Jo, dette er noe som speiles i drømmene dine. For hva er en ekte gamer, når han ikke engang har drømt om spillene han har spilt? En hykler? Exsæktli!

Så, dette emnet handler da om hvilke spillrelaterte drømmer du har drømt i det siste. Gjerne kom med refleksjoner og tanker rundt drømmene dine. Og for all del, illustrer med phete paint-tegninger!



Eksempel:
For en stund siden (like etter e3) drømte jeg at jeg var i en butikk. På veien ut gikk jeg først forbi en cola-automat som solgte brus til 10kr. Deretter støtte jeg på denne:

(hvis du har fulgt med på spillfronten i det siste, og legge det sammen med når jeg drømte dette, så burde dette være en enkel nøtt å knekke)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Dette er vel mer en hallusinasjon enn en drøm, men etter å ha spilt Metroid Prime 2 en helg i strekk, når jeg skulle på jobb dagen etter og gikk ut ... skimtet jeg fortsatt HUD-en fra spillet. :sprø:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
I fjor, da jeg hadde en enorm hangup på Thief: Deadly Shadows, drømte jeg følgende (skrevet ned rett etter at jeg våknet for at jeg skulle huske det):SITAT
Okay, i drømmen er jeg en tyv som Garrett. Jeg har infiltrert en bygning som jeg skjønner er basen til en slags kvinnesentrert kult. Jeg sniker meg opp på loftet, der jeg overhører en samtale mellom en kvinne kledt i kjole og en mann i en slags lilla prestekjortel, med vaginalignende symboler på. De snakker engelsk, og dama sier noe om en hellig relikvie som skal fraktes inn i tempelet (husker ikke ordlyden), hvorpå mannen svarer "But are you absolutely sure this is proper? We cannot risk our Priestess being corrupted by unclean influences!" Dama svarer: "No, this is perfectly safe. Her Highness herself purified it with her sacred vagina." Jepp. Fantastiske saker. Samtalen fortsetter, men jeg har mistet interessen og beveger meg lenger opp. Jeg dukker ned og gløtter inn i et rom som er omtrent på høyde med en ventilasjonssjakt, men mye større i bredde og dybde. Det er dunkelt der inne, men jeg ser mange skikkelser som beveger seg der inne. Alle skikkelsene er helt like - de er nakne, hårløse kvinner med bein som er brukket på flere steder, pakket inn i tannhjullignende metallsylindre og brettet ved siden av hverandre. Inntrykket jeg får er at beina er brukket for at kvinnene skal kunne bevege seg fritt inne i dette rommet. Ved å bukte på beina, omtrent som slanger, beveger de seg rundt. Alle kvinnene har stumper der hendene skulle vært, og idet de får øye på meg (alle gjør det samtidig) begynner øynene deres (helt klare, vanlige, blå øyne) å lyse skarpt og ut av stumpene på armene skyter det meterlange, spisse metallstaker. Mer husker jeg ikke.[/b]
 
#4
For en god stund siden, da jeg holdt på med å runne Monkey Island 3, var det svært ofte at jeg stod fast og drømte om forskjellige løsninger. Hver gang våknet jeg som et lys og tenkte på hvor dum jeg hadde vært som hadde oversett noe så enkelt, men samtidig genialt som f.eks å knyte den ballongen fast til saksa (ikke egentlig). Ble like skuffa hver gang det ikke fungerte, som var hver gang jeg prøvde ca.
 

sheriffen

humre humre
#5
Football Manager, jeg er neppe den eneste som har drømt om forskjellige spillere, formasjoner og titler man har lyst til å kapre.
 
#6
Jeg husker sjelden drømmene mine, men jeg har veldig lyst til å fortelle om en jg husker vedlig godt. Det var under nintedo 64 lanseringen i 96 eller var det 97? Jeg var liten gutt å hadde en Playstation fra før. Mine mor og far nektet meg derfor å kjøpe enda en av disse "maskinene". Siden jeg aldri fikk kjøpt en N64 så ble ønsket mitt oppfylt i drømmene mine.

La oss si det sånn. Etter denne perioden uten N64 så har jeg regelmessig drømt om div. nintendo spill. Det spillet som går igjen er en kryssing av Waveracer 64 og Super Mario 64. Ja, du kan godt si at det er rimelig spesielt og drømme om disse spillene 9 år senere etter de traumatiske hendelsene. Kanskje jeg engentlig er en skikkelig nintendo fanboy? :ninja:
 
#7
Jeg drømmer også slik Lv2RedSlime gjør, men i motsetning til ham så drømmer jeg løsninger som faktisk funker. :angel: Våkner opp på morgenen, og vet løsningen på spillet jeg har stått bom fast på hele dagen før og ikke kommet meg av flekken. :)
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#8
Jeg så Kirov-luftskip over alt etter to måneder med fire-fem timer daglig Red Alert 2. Gå meg.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#9
Jeg drømte i revy om den kalde krigen rett etter at jeg hadde rundet Snake Eater for første gang. Det var temmelig sære greier, ettersom det hele så ut som en eneste lang propagandatrailer for sosialistisk ungdom. Minneverdig så det holder.
 
#10
Ahh, spilldrømmer.

Husker spesielt godt en, som er inspirert av Halo. Drømmen gikk sånn ca. ut på at jeg og en kompis gikk totalt berserk med en warthog i sentrum her jeg bor. Kompisen min tok seg av kjøringen, mens jeg stod bakpå og plaffet løs med minigunen. Men det var ikke covenants som hadde tatt over plassen, det var uskyldige innbyggere det gikk utover. Likene lå over alt, og det var svære bloddammer så langt man kunne se.

En syk drøm.
 
#11


Jeg og en kompis satt oppe nesten hele natt med Heroes 5...Han sov på sofaen og morgenen etter fortakte han meg at alle folka i drømmen hans den natten hadde movement markers...For en nerd :hehe:
 
#12
SITAT(Mongis @ 05.06.2006, 21.10) 8042
Ahh, spilldrømmer.

Husker spesielt godt en, som er inspirert av Halo. Drømmen gikk sånn ca. ut på at jeg og en kompis gikk totalt berserk med en warthog i sentrum her jeg bor. Kompisen min tok seg av kjøringen, mens jeg stod bakpå og plaffet løs med minigunen. Men det var ikke covenants som hadde tatt over plassen, det var uskyldige innbyggere det gikk utover. Likene lå over alt, og det var svære bloddammer så langt man kunne se.

En syk drøm.
[/b]
Alikevel har jeg en følelse på at du våknet... Med ett smil rundt munnen?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#13
SITAT(Mongis @ 05.06.2006, 22.10) 8042
Ahh, spilldrømmer.

Husker spesielt godt en, som er inspirert av Halo. Drømmen gikk sånn ca. ut på at jeg og en kompis gikk totalt berserk med en warthog i sentrum her jeg bor. Kompisen min tok seg av kjøringen, mens jeg stod bakpå og plaffet løs med minigunen. Men det var ikke covenants som hadde tatt over plassen, det var uskyldige innbyggere det gikk utover. Likene lå over alt, og det var svære bloddammer så langt man kunne se.

En syk drøm.
[/b]
Hysj, ikke si sånt, Jack Thompson kan høre deg. :ninja:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#14
To ord: Zoo Keeper. Innsiden av øyelokkene dine blir aldri den samme igjen.
 
#16
Jeg hadde tilsvarende episode i gamle Quake 1 tidene. Vi hadde LAN i en uke om sommeren og det ble bare spilling. Etter en stund går man tom for proviant og nerdene må ut i friluft for å handle mat (aka snacks/brus)

Vi stakk innom McDonalds i tillegg og det var da jeg var 2mm ifra å si jeg skulle ha en Megahealth med pommes frites. Snakk om å være på trynet :p
 
#17
Det er svært sjeldent at jeg husker mine drømmer, men husker nok til å vite at de er meget syke. Det har hendt meg at når jeg sitter fast i et spill, drømmer jeg at jeg kommer meg videre på en eller annen måte. Dagen derpå prøver jeg faktisk å gjøre det samme som i drømmen, men hittil har dem dessverre ikke vært korrekt.