Enemy Territory Quake Wars

#1
Enemy Territory Quake Wars: First look


There's a brain-melting variety of new games here on the E3 show floor: it's like all your Christmases come at once. And more.

But what this does mean is that it takes something pretty special to stand out from the masses.

That something is Quake-powered online shooter Enemy Territory. We've already raved about the new Quake 4 footage (which you can see here) but, from what we've seen of Enemy Territory, it's no slouch either.

It utilises id Software's new MegaTexture rendering technology and pits the armies of Earth against the invading alien Strogg. The game features strategic teamplay, persistent character promotions, day and night-time combat missions and the universe's most powerful weapons and vehicles.

"We're taking players back to the war that started it all - the Strogg invasion of Earth - where the choice is to fight with the humans or the alien Strogg in a massive campaign for survival," says head id man Todd Hollenshead.

"Like all great id Software games, Enemy Territory Quake Wars unites bleeding-edge technology, a fantastic universe and meticulously balanced gameplay to deliver an engrossing and futuristic gaming experience."

Troops utilise over 40 conventional and futuristic vehicles, deployable structures, and defence systems like quad bikes, tanks and alien walkers for ground assaults; or helicopters and anti-gravity ships to lend firepower from the air.

Throughout each battle, teams establish bases, deploy defence structures, artillery, radar and advanced forward-command systems into enemy territory, while constructing and demolishing obstacles to speed progress and gain a tactical advantage over the enemy.

We're loving what we've already seen of this and we'll be bringing you the first ever footage of the game in the very near future.

A release date for Enemy Territory Quake Wars has yet to be announced








Kilde: Gamesradar
 
#3
Ja, ser ut som dette er kun PC. Er i hvertfall ikke nevnt at det skal komme til konsoller enda. Er jo bare å håpe på det beste. :)
 
#4
<strike>Dette spillet kommer også for XBOX 360.</strike> Det er laget av folkene bak Enemy Territory, så jeg tror dette spillet blir knallbra!

Previews:
The vehicles themselves are also a lot more complex than we're used to seeing in a shooter. Every one of them has damageable components that affect performance. Individual tires can be destroyed, mirrors get blown off, guns get shredded -- and the vehicle will behave differently depending on how many tires it still has.[/b]
Jeg gleder meg! Blir dette en BF2-killer? ;)








 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Vel det ser da bra ut, men er dette kun MP spill, eller er det en Singel player del også? Siden jeg ikke tror at det kommer til og se like bra ut i mp, som det ser ut på bildene her :p Da må det i hvertfall kreve mye, veldig mye hehe.

Og jeg tror neppe dette blir en BF2 killer ;)
 
#6
Vel det ser da bra ut, men er dette kun MP spill, eller er det en Singel player del også?
[/b]
Lurer på dette jeg også. Så dette på IGN, så det ser vel ikke slik ut.

ENEMY TERRITORY: QUAKE WARS pits the armies of Earth against the invading alien Strogg in the ultimate online strategic shooter.[/b]
Kanskje det går an å spille mot boter eller noe, men ser ut som det kun blir et online spill. Ser i hvert fall meget pent ut, og gleder meg mer og mer til dette.
 
#7
Spillet har bare multiplayer, ingen singleplayer. Ikke engang boter.
 
#9
Hmm, jeg tror kanskje jeg blingsa litt der og blandet to spill. Ser ikke ut til at det kommer til XBOX 360.
 
#10
Vel, det står verken noe sted om det skal komme til PC eller en (eller flere) konsoll(er). Vi vet at selvfølgelig så kommer spillet til PC, men nå ser det jo ut som at Microsoft har vært ganske smarte med markedstrategien til nå, så jeg tviler ikke på om det kommer til Xbox 360.., får bare håpe som pokker :svette:
 
#11
Fikk litt sånn "starship troopers" følese av de bildene spesielt av de drop-ship'ene :svette: råkult med andre ord
 
#15
Spillet kommer til Xbox 360 og PC, ja det kommer til Xbox 360 :D Wohooo!

"Masse hotte screens fra Enemy Territory: Quake Wars
Skrevet af: Bernt Erik Sandnes Dato: 2006-02-20

Det var som bekjent ikke mye å juble av rent multiplayermessig da Raven Software og id Software siste år slapp Quake IV. Firmaet gjenbrukte Quake Arena som til tross for å ha vært en solid suksess en del år tidligere, nå mest av alt var gammeldags og treigt.

Det gjør Activision nå noe ved med Enemy Territory: Quake Wars, som smelter det forvridde Quake-universet sammen med konseptet fra Battlefield - resultatet skulle gjerne bli et actionspekket spill med massevis av multiplayer muligheter.

Tidlig i morgentimene har vi mottatt de siste skjermisene fra spillet og du kan som alltid klikke deg igjennom de. Enemy Territory: Quake Wars er på gaten til Xbox 360 og PC senere i år.

Ønser du mer info om spillet, så klikker du deg inn på den offisielle nettsiden"

- Gamereactor.