Har nylig gått litt opp for meg at jeg savner den gode gamle adventure sjangeren. Spill som Monkey Island I-IV, Day of the tentacle,Full throttle, Sam&Max, Grim fandango osv var spill jeg vokste opp med og hadde det mye morro med. Nå om dagen ser vi så å si ingenting til denne sjangeren. Eneste som har våget seg ut på denne sjangeren nå om dagen er spill som Broken sword: Sleeping dragon og Syberia I og II. Lucasarts var jo en konge på dette området i "gamle" dager. De klarte jo også for litt siden og manne seg opp til å annonsere at det kom etterfølgere til klassikerene Full throttle og Sam&Max. Dette var nyheter jeg ble glad for og jeg gledet meg til at disse spillene skulle komme, men like fort som de ble annonsert så ble de begge kanselert til min og mange andres forargelse.
Jeg synes dette er synd, det er en spillsjanger der man har store muligheter for god story, morsom story og mange kule karakterer. Jeg liker å tro at markedet ønsker slike spill velkommen, men jeg vet ikke helt om det er riktig.
Hva mener dere ? Er sjangeren død pågrunn av for dårlig marked, eller burde den bringes tilbake til liv ?
Jeg synes dette er synd, det er en spillsjanger der man har store muligheter for god story, morsom story og mange kule karakterer. Jeg liker å tro at markedet ønsker slike spill velkommen, men jeg vet ikke helt om det er riktig.
Hva mener dere ? Er sjangeren død pågrunn av for dårlig marked, eller burde den bringes tilbake til liv ?