Er det noen som liker Skrekkspill?

Jeg digger skrekk spill, men har ingen. Har lånt og spil hos venner og det er jo bare sååå kult. Sitte i et lukket rom med bare Skermen som lys og hoppe i take hver gang monstre sier bø.

Jeg vet ikke så mye om slike spill så jeg lurte på om noen kunne komme med noen titler og hvorfor de er bra. Hadde blitt drit glad hvis dere gjorde det og så må dere skrive på om du kan bruke spille på data, plastation, osv.

Jeg vet ikke hvorfor men av en eller annen grunn trode jeg det sto shrek spill? så jeg gikk inn og ut av emne noen ganger, før jeg så at det sto skrekk spill. ok uansett så liker jeg skrekkspill.

Jeg er egentlig veldi glad i gode skrekkspill som silent hill, resident evil og parasit eve. Det jeg liker best med skrekkspill er at de somoftest er ganske korte så man ikke blir lei. Skrekkspill har altid god grafikk å det gjør det jo bare enda skumlere og kjekkere å spille. Det første skrekkspillet jeg spilte var resident evil 1 til pc for maaangen år siden, jeg husker jeg ble redd eller i alle fall skremt av det spillet selvom det ikke var noe særlig god grafikk. Men når jeg prøvde resident evil 1 igjenn, riktignokk til playstation men likevell minst like dårlig grafikk så fikk jeg faktisk litt panikk nå også, stokk litt avogtil og sånt, så jeg må si at de som laget dette spillet har vert utrolig flinke til å skape en skummel stemning når man faktisk i dag kan bli redd et så gammelt spill.

Jeg sitter faktisk å spiller RE 1 (GC) akkuratt nå!

Blitt lei av sjangeren etter Resident Evil 1,2 og 3. Pluss Silent Hill som er resirkulert for mange ganger nå.
Obscure var litt fett pga 2 player moden. Men ble fort lei, syns at skrekk sjangeren må tenke nytt. Fornye seg.

Opprinnelig skrevet av Hayaka@08.10.2004, 22.44
Doom3 skal nok være litt skummelt
114387​
men det er ikke noe bra...

skrekkspill? neh, ikke noe spesielt. har ikke et eneste "skrekkspill"
er alt for uhyggelig å spille dem....

Kom på noe. Går vel under skrekk sjangeren det jeg tenker på.

Alien Versus Predator spillene (PC) var dyktige til å gi meg følelsen av noia og hoppe i stolen. Spille som Human i Campain, herregud Aliens hadde det med å hoppe frem fra de mørkeste kroker. Og for et helvetes spetakkel i surround.

Beste skrekk-spillene jeg har vært borti er Eternal Darkness: Sanity's Requiem og Biohazard 4 (kun spilt demo da). Førstnevnte er ikke veldig skummelt, men det er underholdene og har en litt «creepy» stemning. Spiller en del på «Biohazard 4»-demoen for tiden, og det er et spill som lover bra.

Jeg er enig med deg at Resident Evil er drit skumelt. Det har ikke no serlig bra grafikk, men du skvetter så utrolig når ting kommer hoppende fra f.ks hundene som hopper ut av vindune. Jeg skvetter hver gang. Prøver å få tak i det men har ikke fått tak i det. Heldig gris som kan spille det nå.

Et spill jeg liker og som jeg skvetter så utrolig av er Dino Crises. Det er drit bra. Jeg skvarr hver gang Rex kommer gjennom vindue.

Opprinnelig skrevet av Knasen@09.10.2004, 01.07
Jeg er enig med deg at Resident Evil er drit skumelt. Det har ikke no serlig bra grafikk, men du skvetter så utrolig når ting kommer hoppende fra f.ks hundene som hopper ut av vindune. Jeg skvetter hver gang. Prøver å få tak i det men har ikke fått tak i det. Heldig gris som kan spille det nå.
114428​
Da har du ikke spilt Resident Evil Remake, Resident Evil Zero eller Resident Evil 4 på GameCube...

Nei har nok ikke det. Har bare Playstation1 og data.

skremmende ja....uff, jeg tør ikke huske den første gangen jeg prøvde RE 1 til PSX...

hva med Silent Hill serie?? er den bedre enn RE??

Lodin

Der Waaaah
Alt jeg vet er at jeg får magesår hver gang jeg spiller et Silent Hill spill. Skjer ikke med noen andre (med unntak av Forbidden Siren)...

Spillte forresten gjennom Clocktower 3 denne uka. Sinnsykt voldelig og masse blod, men ikke akkurat skummelt. Liker ikke spill som bruker "monster hopper gjennom vinduet" skremming ala. Resi serien.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+09.10.2004, 00.13-->
<!--QuoteBegin-Knasen
@09.10.2004, 01.07
114428​
Da har du ikke spilt Resident Evil Remake, Resident Evil Zero eller Resident Evil 4 på GameCube...
114430​
[/b]
RE spilla hadde overlegen grafikk i sin tid!

Opprinnelig skrevet av soppe@08.10.2004, 23.46
Jeg vet ikke hvorfor men av en eller annen grunn trode jeg det sto shrek spill? så jeg gikk inn og ut av emne noen ganger, før jeg så at det sto skrekk spill.
114389​
Samme her =D
Jeg tror det er pga. den store S'en/S-en (hva er riktig?).

Er det skummelt når man skvetter?
Holder på med RE1 på GC akkurat nå og jeg vil ikke si det er særlig skummelt. Jovisst, man skvetter og får litt noia nå og da. Da er det bare å fyre løs så er det over.
For meg er et skummelt spill Forbidden Siren; hvor orientering er tilnærmetlik null og man oftest er ubevepnet, man ikke vet hvor jævlene befinner seg og man heller ikke bør bli oppdaga (og om man gjør det kan man følge jakten etter deg gjennom deres øyne og håpe på at de ikke kommer i retning der du gjemmer deg).
DET er skummelt. Ikke et lite skvett her og der.
Synes jeg.

Har prøvd Resi 2. Da jeg spilte det gikk jeg forbi en vegg.
Så kom det plutselig zombie armer ut av den og begynte å tafse!
Plaffa dem ned og gikk videre :tommelopp:
Joa....Skrekkspill kan være artig det!

Mhm...
Har egentlig ikke sans for Skrekkspill.
Men det hender det dukker opp spill som
virkelig rocker. Husker godt den første timen med
Silent Hill 1, det er en time jeg aldri glemmer.

Hei, gutter! Husker dere Shadowman64? Det kunne til tider være kjempeskummelt. Det er ett ekkelt-deilig spill. Man blir på en måte knyttet til Mike Le Roi/Shadowman etter å ha fått antydninger til hans tragiske skjebne. Spesielt ekkel-skummelt var det når Shadowmans lillebror viser seg enkelte steder i underverdenen.

Takk for alle opplysningene jeg har fått. Jeg vil få en skummel tid i møte. NAH.

Jeg er enig i at RE var forann sin tid i grafikk, men nå er liksom ikke grafikken så bra, men jeg skvetter fortsatt. Filmer og spille jeg liker er når de drar det litt ut. At de holder på spenningen. Du vet ikke hva som kommer til å skje, men noen ganger kommer det et monster og skremmer vette av deg. I alle skrekk filmer jeg har sett så synes jeg de beste filmene er når du ikke har sett monstere før slutten. At du får bitte små glimt av det. For da vet ikke du eller de hva som er bak eller under osv. Når du liksom må titte bak din egen skulder.