Er det verdt å investere i xbox360 enda?

#1
Det virker som om flere forhandlere har fått x360 inn på lager igjen, i hvertfall der jeg bor (stavanger) og jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av maskinen. Til de som har hatt den i ca 4-5 måneder siden lanseringen føler dere at det var verdt å kjøpe den? Den siste måneden har det jo kommet et par bra spill og - Ghost Recon spillet, The Elder Scrolls IV: Oblivion (multi) og Tomb Raider Legend (multi). De to sistnevnte spillene har jo kommet ut på flere spillkonsoller. Gud, hvorfor har de ikke klart å mekke Halo 3 enda? Bare det spillet er nok til å gå til innkjøp av konsollen. :(

Kort oppsummert, bør jeg (evt. andre som er i samme situasjon som meg) vente lenger eller gå til innkjøp allerede idag?
 
#2
Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for noen uker siden. Er det verdt pengene å kjøpe en konsoll det ikke er så mange gode spill til enda? Jeg har tre grunner til at jeg kjøpte den. For det første så har jeg ikke maskin som er god nok til å kjøre Oblivion, og bare det er grunn nok til å kjøpe 360. For det andre så kommer Halo 3. Det spillet skal jeg ha. Det er noen måneder til Halo 3 kommer, og 360 vil ikke ha gått ned mye i pris til den tid. Helt siden konsollen kom rundt juletider, så har den ikke sunket med mer enn 3-400 kroner. Mange butikker selger den for 3295, men ikke kjøp den for den prisen! Stikk til Elkjøp sine nettsider, der finner du ut at de har den til 2995, og det er ikke nettpris. Halo 3 og Oblivion er to grunner som gjør det verdt å kjøpe konsollen. For det tredje (hvertfall for meg), så har de fleste vennene mine 360. Vanlig Xbox i min vennekrets holder ikke. Andre spill som gjør det verdt å kjøpe konsollen er Dead Rising, CoD2, GRAW og Project Gotham Racing 3.

Så jeg vil si at du kan gå til innkjøp av konsollen idag. (eller i morgen, for da åpner butikkene) Konsollen er dritkul, kontrolleren ruler to the max. Xbox Live Marketplace er genialt, for der kan du laste ned demoer. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe konsollen, så ikke kjøp GRAW før du har testet multiplayer-demoen som ligger på Marketplace. Jeg ville kjøpe spillet, men så prøvde jeg den demoen.. En demo du bør laste ned hvis du kjøpe Xbox 360 med Xbox Live (det følger med en måned gratis), så last ned Call of Duty 2-demoen! Den ruler! :)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#3
For det andre så kommer Halo 2. Det spillet skal jeg ha.[/b]
:p

EDIT: Et av spørsmålene er vel om man kommer til å kjøpe Xbox 360 en eller annen gang før PS3 lanseres eller ikke. Den kommer vel til å holde seg i pris fram til PS3 slippes, så hvis man ikke klarer å vente på prisfallet kan man like gjerne kjøpe med det samme og få mer glede av maskinen.
 
#4
Helt enig. Men ikke kjøp et spill før du kjøper konsollen. Jeg forhåndsbestile TESIV: Oblivion Collector's Edition, og fikk det den 24. mars. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til påske før jeg kjøpte 360-en selv, men det klarte jeg ikke.. det endte med at jeg kjøpte 360 på samme dag som jeg fikk Oblivion. :svette:

EDIT: Jeg skrev Halo 2. Tok litt tid før jeg skjønte hva du mente.. Skal redigeres.
 
#5
Mitt råd: kjøp den når Halo 3 (lol@revan for å skrive feil 3 ganger) kommer.

Jeg kjøpte den på release og har egentlig kun brukt den for å "rettferdiggjøre" kjøpet.
Vel, Oblivion er greit (eller veldig bra, kommer ann på om du liker sjangeren eller ei, ja, jeg har spillet), GRAW eier til tider i multiplayer over live, mens resten av spillene interesserer i hvert fall ikke meg.

Og siden du har klart å holde deg så lenge så tror jeg du glatt klarer å holde deg til Halo 3 kommer.

Edit: hør på Houseman, han er smart og samtidig teit fordi han påpeker små morsomheter før jeg klarer å skrive ferdig.
 
#6
Må si meg enig med Freezar. Har du råd til å svi av noen tusenlapper så sett igang, ellers hadde jeg nok ventet.
 
#7
Har du råd, så kjøp nå. Kjøp også Oblivion slik at du har noe å spille på til Halo 3 kommer. Hvis du ikke har råd nå, eller du har noe annet du sparer til, så kan du fint holde deg til Halo 3.
 
#8
Det er noen måneder til Halo 3 kommer, og 360 vil ikke ha gått ned mye i pris til den tid.
[/b]
Noen måneder er kanskje å være litt for optimistisk. Tror ikke vi får se Halo 3 i butikkene før tidligst om et år. Da er Playstation 3 ute for lengst, og jeg tror en prisreduskjon for lengst er iverksatt.

Bare mitt syn på saken. Selv venter jeg til da, eller muligens til GoW og/eller Dead Rising kommer ut, om det blir like bra som hypen tilsier. I tillegg skulle jeg gjerne hatt en HDTV.
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Selv kommer jeg nok til å vente en stund. Eneste spill som er verdt prisen er Oblivion, og det har jeg god nok PC til å kjøre. Dessuten har jeg en rekke spill å ta igjen på forrige generasjons konsoller. Når den koster under 2000 kroner og noen ekslusive must-have-spill er kommet ut, slår jeg til.