Er dette spillet bra bra?

#21
Nå har det seg slik at jeg kjøpte meg donkey konga, fordi jeg var ute etter et party spill.

For å si det sånn, eneste grunnen til at jeg sitter her nå er fordi jeg har blitt sliten av å spille det!

Så, hvis man er i tvil om man skal kjøpe det eller ikke, så vil jeg ihvertfall anbefale spillet på det sterkeste.
 
#22
Star Ocean 3 er et ganske STORT spill... Argh, 2 disker! MYE! Så med dette spillet vil du sitte leeeeeeeeeeeeenge. :D
Jeg annmelder det nå.
 
#23
Jeg er en stor fan av Castlevania-spillene. Har enda ikke kjøpt det nyeste i serien, mest av frykt for at det kan være røtent, og dermed ikke verdt pengene. Er det noen som har prøvd det, og vil hjelpe meg ved å fortelle litt om spillet?
 
#24
Reaper: Hvis du tenker på Lament of Innocence, så var det en liten nedtur for meg. Ikke at jeg syns det var dårlig, men jeg hadde akkuratt spilt gjennom Symphony of The Night og Aria of Sorrow, og Lament of Innocence var ikke like bra. Kanskje fordi det var 3D, et uutforsket område innen Castlevania. Det virket litt kort, kortere enn et vanlig Castlevania spill, det trakk ned litt også. Det var også synd at de ikke beholdt alle de RPG elementene i spillet. Annet enn det er det ikke mye egentlig. Det er vel et bra nok kjøp for en fan av serien. Men, jeg hadde heller kjøpt meg Aria of Sorrow, og Symphony of The Night, hvis du i det hele tatt finner det. De to sistnevnte er virkelig to perler innen serien.
 
#25
Opprinnelig skrevet av Reaper@30.10.2004, 20.22
Jeg er en stor fan av Castlevania-spillene. Har enda ikke kjøpt det nyeste i serien, mest av frykt for at det kan være røtent, og dermed ikke verdt pengene. Er det noen som har prøvd det, og vil hjelpe meg ved å fortelle litt om spillet?
127334​
Jeg har det nyeste til PS2, Castlevania: Lament of Innocence. Jeg hadde veldig store forventninger til det spillet, ettersom det er Symphony of the Night-teamet som står bak spillet. Jeg ble nok lettere skuffet av spillet, men det er temmelig bra.

Det jeg ikke likte med spillet er at slottet virker veldig oppstykket. Det er et hub-rom i slottet hvor man kan gå inn i fem (jeg tror det er fem) forskjellige teleportere. Hver av disse teleporterne fører til hvert sitt område som det ikke er mulig å komme til på noen annen måte. Det er ikke mulig å gå fra et område og over i neste. Man må gå via en teleporter i dette hub-rommet. Man får da følelsen av at spillet er delt inn i baner, istedet for at det er et stort slott man løper rundt i. Dette ødela litt av Castlevania-følelsen for meg.

Ellers så synes jeg spillet er ganske bra. Det har god grafikk, en del bra musikk (kommer ikke helt opp mot Symphony of the Night, men det er det lite som) gjør) og har en stemning som er verdig et Castlevania-spill.

Slåssingen i spillet er ganske bra. Fyren du styrer bruker pisk. Ved å trykke firkant bruker man vanlig slag. Ved å trykke trekant bruker man hardere slag. Slåssingen er temmelig rask. Det kan kanskje minne litt om Devil may Cry.

Nå er det veldig lenge siden jeg har spilt det, så jeg husker faktisk ikke hvordan man lærer nye moves og ny magi, men det er det sikkert andre som kan forklare. :)

Redigert

Eyreon: Der minnet du meg på det jeg likte minst ved spillet. Det at det ikke er mulig å levle opp karakteren din, er veldig dårlig. Det var en stor skuffelse.
 
#26
Det er kanskje litt dumt å spør om Halo:CombatEvolved er bra, men jeg gjør det likevel.

Jeg har har en stund nå lett etter et billig,bra skytespill, så fant jeg Halo:CE (til PC) for 100kr på spiderman, men vet ikke om jeg bør kjøpe det :(

Er dette å anbefale selv om det ikke er X-box versjonen?
 
#27
Jeg har HALO på data og syntes det er smellfett!
Verdt usle 100,- tror jeg. Men det koster 99,- til X Box da ;)
 
#30
Opprinnelig skrevet av Neptun@17.10.2004, 18.43
Både Halo og Halo 2 er også utrolig kortvarige.

118441​
Hmm... Jeg er totalt i uenig i den påstanden der. Aldri har jeg spilt en spill så mye som det orginale Halo. La meg forklare hvordan jeg har spilt det:
-Rundet det på normal
-Rundet det på heroic
-Rundet det på legendary
-Rundet det to ganger med co-op(legendary)
-Utallig mange timer med multiplayer
Totalt har jeg brukt flere hundre timer på Halo, Og det er et spill jeg fortsatt plukker opp enda, spesielt pga multiplayeren.

Og med tanke på at Halo 2 skal ha Xbox Live-støtte, ser jeg ingen grunn til at det vil være mindre langvarig enn det orginale Halo.

Det var i hvert fall min mening :)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#31
Hva ser dere i Halo singleplayer? Det lider av ukristelig dårlig leveldesign, våpendesign og fiendedesign. Jeg er imponert over hvor kjedelige fiender og våpen de har klart å lage. Styringen av master chief er også helt forjævelig, han er så treg at jeg kan hoppe med han, gå ut å drikke kaffe, så har han kanskje landet når jeg kommer tilbake. Hva folk ser i dette spillet forstår jeg rett og slett ikke. Det finnes jo bedre alternativer i både singpleplayer og multiplayer.
 
#32
Opprinnelig skrevet av Lurtz@06.11.2004, 13.16
Hva ser dere i Halo singleplayer? Det lider av ukristelig dårlig leveldesign, våpendesign og fiendedesign. Jeg er imponert over hvor kjedelige fiender og våpen de har klart å lage. Styringen av master chief er også helt forjævelig, han er så treg at jeg kan hoppe med han, gå ut å drikke kaffe, så har han kanskje landet når jeg kommer tilbake. Hva folk ser i dette spillet forstår jeg rett og slett ikke. Det finnes jo bedre alternativer i både singpleplayer og multiplayer.
130888​
Stemningen i Halo: Combat Evolved er i hvert fall ganske bra. Ellers er jeg delvis enig, likevel ser jeg veldig fram til Halo 2.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Lurtz@06.11.2004, 13.16
Hva ser dere i Halo singleplayer? Det lider av ukristelig dårlig leveldesign, våpendesign og fiendedesign. Jeg er imponert over hvor kjedelige fiender og våpen de har klart å lage. Styringen av master chief er også helt forjævelig, han er så treg at jeg kan hoppe med han, gå ut å drikke kaffe, så har han kanskje landet når jeg kommer tilbake. Hva folk ser i dette spillet forstår jeg rett og slett ikke. Det finnes jo bedre alternativer i både singpleplayer og multiplayer.
130888​
Hedning! Alle har vel forskjellig smak, men de fleste er vel enig i at innendørs banene var kjedelige. Ikke for å snakke om "the libary" i eneren. Jeg synes kontrollen over master chief er utmerket så der er jeg uening. Dessuten co-op til halo var muligens det beste i spillet. Å spille sammen med en god kamerat er noe helt annet enn å spille single player alene.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#34
Opprinnelig skrevet av Epzilon+06.11.2004, 14.53-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@06.11.2004, 13.16
Hva ser dere i Halo singleplayer? Det lider av ukristelig dårlig leveldesign, våpendesign og fiendedesign. Jeg er imponert over hvor kjedelige fiender og våpen de har klart å lage. Styringen av master chief er også helt forjævelig, han er så treg at jeg kan hoppe med han, gå ut å drikke kaffe, så har han kanskje landet når jeg kommer tilbake. Hva folk ser i dette spillet forstår jeg rett og slett ikke. Det finnes jo bedre alternativer i både singpleplayer og multiplayer.
130888​
Hedning! Alle har vel forskjellig smak, men de fleste er vel enig i at innendørs banene var kjedelige. Ikke for å snakke om "the libary" i eneren. Jeg synes kontrollen over master chief er utmerket så der er jeg uening. Dessuten co-op til halo var muligens det beste i spillet. Å spille sammen med en god kamerat er noe helt annet enn å spille single player alene.
130912​
[/b]
Jeg har prøvd co-op og jeg har prøvd multiplayer, ingen av delene imponerte i det hele tatt. Det som kanskje irriterer meg mest er fiendedesignen og leveldesignen, jeg får lyst til å drepe når jeg ser de stygge babyaliene fly rundt.
 
#35
Opprinnelig skrevet av Lurtz@06.11.2004, 23.16
Jeg har prøvd co-op og jeg har prøvd multiplayer, ingen av delene imponerte i det hele tatt. Det som kanskje irriterer meg mest er fiendedesignen og leveldesignen, jeg får lyst til å drepe når jeg ser de stygge babyaliene fly rundt.
131146​
Du blir med andre ord meget fristet og motivert til å gi inn for hva spillet oppfordrer deg til å gjøre?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#36
Opprinnelig skrevet av plan_9+06.11.2004, 23.39-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@06.11.2004, 23.16
Jeg har prøvd co-op og jeg har prøvd multiplayer, ingen av delene imponerte i det hele tatt. Det som kanskje irriterer meg mest er fiendedesignen og leveldesignen, jeg får lyst til å drepe når jeg ser de stygge babyaliene fly rundt.
131146​
Du blir med andre ord meget fristet og motivert til å gi inn for hva spillet oppfordrer deg til å gjøre?
131154​
[/b]
^_^

Jeg HATER virkelig de fiendene, de irriterer meg på en måte ingen annen spillfigur har klart før. Jeg skulle ønske jeg kunne cheatet til meg en jernstang slik jeg kunne mishandlet de med den.
 
#37
Halo er et nydelig spill, basta!

Grafikken er utdatert, fiendene er irriterende stort sett fordi det er jobben deres og våpnene er det ikke lov å mobbe :gevær: