Er PlayStation Move verdt å skaffe?

#1
Heps,

jeg spiller Resistance 3 om dagen (som for øvrig er ganske ålreit), og med tanke på hvor godt jeg liker kontrollene i mange Wii-skytespill tenker jeg litt på om det hadde vært noe å skaffe et sett med Move-kontrollere.

Spørsmålene er:
1. Hvor bra funker det
2. Hvilke spill støttes, utenom Killzone og Resistance (ikke si SOCOM, jeg driter i SOCOM).
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Jeg kjøpte meg en Move for ei stund sida og... ingen spill foreløpig. Men jeg testa noen demoer og de Movebretta til Little Big Planet 2. Er ikke veldig impregnert og syns faktisk Wiimoten gjør en bedre jobb, men så har jeg ikke noe særlig basis å uttale meg på.
Om ikke annet er ihvertfall planen å coppe House of the Dead og No More Heroes før eller sida. Child of Eden har jeg allerede til 360 ellers hadde jeg gått for det og Move funker sikkert stålende med det. Med Kinect er det totalt ødelagt.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#3
Coppa det og for en stund siden, uten at det har blitt for mye brukt enda. Planlegger å kjøpe en sånn geværgreie og smelle move-en nedi for å spille gjennom R3 igjen med (for Resistance 3 ER ET JÆVLA BRA SPILL FOR HELVETE). Ellers er vel Heavy Rain sikkert kulere med move, for ikke å snakke om Child of Eden.
Jeg synes for øvrig den er mye mer nøyaktig enn Wiimoten.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
LBP2-brettene med Move er herlige, og har CHild of Eden hjemme jeg skal få testet med Move så fort jeg får tid (heh). Sistnevnte har jeg forhåpninger til skal være veldig bra med Move, ellers har jeg et Time Crisis-spill som er ganske bajs men litt fristet til å gjøre som Cock å skaffe meg geværstand-greia til jeg skal spille Resistance3. Men må man evt. ha den kontrollen med joystick på? Jeg har bare to stk. av den peke-veive-greia.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#5
Tror du kan styre med dualshocken, men det sier jeg jo selv at det blir kronglete. Den stikkegreia monterer du jo framme på geværet slik at du bare trenger å holde det. Mycket bättre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Har Move selv, det eneste som har vært noe å spare på hittil er LittleBigPlanet 2 (som til gjengjeld fungerer ypperlig, forutsatt at du kjøper Move-pakka).

Heavy Rain med Move er mye, mye kjipere å spille enn med kontroller; du må fekte, veive, dra og dytte hele tida og det er enormt mye mindre presist enn å spille med kontroller.

Testa Killzone 3 her om dagen, og det fungerer jo, men det føles omtrent like presist som å spille med pad. Grunnen til det er at du styrer både siktet og kameraet med Move-kontrolleren; jamfør med Metroid Prime 3 (eller, enda bedre, Metroid Prime Trilogy) for et argument mot den løsninga. Ja, og med Move får du et digert sikte som ser ut som om det er tegna med Penol-tusj over skjermen der du sikter. Akkurat i Killzone 3 var Move mest et forstyrrende element for min del, selv om det føltes veldig tilfredsstillende å lade om ved å bikke hånda mot venstre.

Kan jo nevne en ting til jeg testa: Tumble, en demo som fulgte med Move og som var skikkelig vellykka. Det er Jenga eller hva det heter på norsk, bare med noen ekstra regler, og den ekstra presisjonen du får med Move er krem. På den annen side spiller jeg heller Boom Blox på Wii. Kan også opplyse om at det følger med en del andre demoer på Move-disken, og at det vil være et feilgrep å prøve noen av dem.

Edit: Jeg spiller med Dualshock og en Move-kontroller selv, synes det fungerer ypperlig. Hvis du er litt kraftløs i håndleddet kan det jo hende du vil synes det er for tungt å holde kontrolleren med bare venstrehånda, så da kan det være verdt å investere i en Navigation Controller (lurer på hvordan de kom på det sexy navnet) for avlastningens skyld.
 
#8
Bioshock Infinite skal visst ha Move support, i en eller annen grad. Hvis det er Metroid Prime 3 style, så er det kanskje en grunn til anskaffelse?
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Men det ble og annonsert mens Sony dreiv å hypa Move som verst og kasta penger på utviklere. Klarer ikke helt se for meg at det blir mer enn vanlig waggle og det er forsåvidt greit nok. Er uansett PC-spill.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
Det finnes en Goldeneye-demo ute nå på PS-shoppen. Spilte det med standard Dualshock og jeg syntes det eide litt og gleder meg til spillet havner i 19€-klassen. Uansett, her har vi et FPS som først og fremst er et Wii-spill. Veldig mulig det har kompetente kontroller når det gjelder Move.
 
#11
Grunnen til det er at du styrer både siktet og kameraet med Move-kontrolleren
Dette er grunnen til at Move og den stygge Sharpshooter dingsen støver ned her i gården . Ble direkte skuffet over måten man sikter på og dette burde blitt fikset på. Blir uaktuelt å spille fps på den måten for min del.